וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהדרום: גנבו ציוד בשווי מיליונים, נמלטו בחולות ונתפסו במרדף עם רחפן

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 14:43

החוליה מהפזורה הבדואית בנגב גנבה 54 שנאי חשמל בשווי של חמישה מיליון שקלים. חבריה פעלו בשבילים צדדיים על מנת לצמצם את חשיפתם, אך לבסוף הם התגלו בתום פעילות מודיעינית של ימ"ר לכיש ונלכדו כשחצו בריצה את כביש 6. אחד מהם נעצר לאחר שטיפס על עץ

בווידאו: מרדף משטרתי בנגב אחרי חוליית גנבים שגנבה שנאים/צילום: דוברות משטרת ישראל

המשטרה עצרה חברי חוליה שגנבה 54 שנאים בשווי של חמישה מיליון שקלים - וגרמה לנזק נרחב לתושבי אזור לכיש. חוקרי ימ"ר לכיש החלו בחקירת המקרה מיד עם קבלת המידע הראשוני מחברת החשמל ופתחו באיסוף מודיעין על חברי החולייה.

מעבר להשלכות הכלכליות, לגניבות השנאים השלכות על אספקת חשמל ובטיחות הציבור. על פי חברת חשמל, הגנבים בוחרים בדרך כלל שנאים שמרוחקים מהצירים הראשיים שמזינים תאורת כבישים מרכזיים, מתקנים סלולריים, מתקני "מקורות", מתקני השקיה ומתקנים לטיהור מי שפכים. כל גניבת שנאי גורמת במקרים הפשוטים להפסקת חשמל מקומית, ובמקרים חמורים להפסקת חשמל לאלפי לקוחות.

מרדף משטרתי אחרי חוליית גנבים שגנבה שנאים בשווי 5 מיליון שקלים
7.12.21. -, מערכת וואלה!
מרדף משטרתי אחרי חוליית גנבים שגנבה שנאים בשווי 5 מיליון שקלים 7.12.21/מערכת וואלה!, -

במסגרת החקירה התברר כי חברי החולייה הם תושבי הפזורה הבדואית בנגב שהגיעו לאזור הפעילות דרך שטחים חקלאיים תוך הימנעות משימוש בכבישים ראשיים. זאת, כדי לצמצם את הסיכון בחשיפתם.
אחרי מעקב ממושך, עצרו בשבוע שעבר כוחות ימ"ר לכיש את חברי החולייה בעת שתועדו בשעת לילה בידי רחפנים של יחידת רקיע בעודם מנתקים וגונבים את השנאים.

"קיבלנו פניות מחברת חשמל על גניבות של שנאים ועל נזק כבד בגזרת מרחב לכיש", סיפר קצין המבצעים של ימ"ר לכיש, פקד אליה וענונו. "מדובר בחוליה שעבדה באופן מתוחכם. הם לא נעו בכבישים, אלא רק על שבילים מהפזורה הבדואית ועד מרחב לכיש. רק על צירים חקלאיים וצירי עפר, כדי שלא יזהו אותם". לדברי פקד וענוני, כשהגיעו לנקודה בה נמצא השנאי הם טיפסו על עמוד חשמל בעל מתח גבוה עליו הוא נמצא, תוך סיכון חייהם.

מרדף משטרתי אחרי חוליית גנבים שגנבה שנאים בשווי 5 מיליון שקלים
7.12.21. דוברות משטרת ישראל
הרכב בו השתמשו הגנבים/דוברות משטרת ישראל

כששמו לב למשטרה, ניסו הגנבים לברוח בריצה תוך שהם חוצים את כביש 6 וכמעט נדרסים. "הם חצו בריצה את הכביש", שחזר מפקד יחידת רקיע במחוזי הדרומי, פקד בראל נצר. "אחד מהם נשכב בוואדי. חבר אחר מהחולייה זוהה שלושה קילומטרים משם מטפס על עץ. השוטרים עצרו את השניים. הרחפנים הם שובר-שיוון במלחמה בפשיעה בדרום. הם נותנים לכוחות בשטח תמונה מדויקת של מה שקורה בזמן האירוע".

עלות הנזק הכרוכה בהקמת שנאי חדש מוערכת בידי חברת חשמל בכ-80 אלף שקלים. גניבות השנאים גורמות להפסקת חשמל למתקן עצמו, ולעיתים גם להפסקת חשמל בכל הקו עד לאיתור התקלה ונטרול הקו.

עו"ד מוטי יוסף המייצג את שני החשודים בגניבות השנאים: "מרשיי מכחישים מכל וכל את החשדות המיוחסים להם. בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה בעקבות ערער שהגשתי לסיים את החקירה עד יום ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully