וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפקרות בנגב: חמושים שלחו סרטון איומים נגד משפחה בדואית בפזורה

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 11:30

בתיעוד שמופץ ברשתות, נראים קבוצה של רעולי פנים חמושים מניפים רובים לאוויר, תוך שהם מאיימים לכאורה על משפחה בדואית שמתגוררת באחד מיישובי הפזורה. אמש הודיע השר לביטחון הפנים כי שתי פלוגות של משמר הגבול יחלו לעבות את כוחות האכיפה בדרום במסגרת המאבק בפשיעה

בווידאו: סרטון איומים שנשלח למשפחה בדואית בנגב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

רעולי פנים חמושים שלחו בתקופה האחרונה סרטון איומים נגד משפחה בדואית המתגוררת באחד מיישובי הפזורה הבדואית בנגב. בסרטון נראים החמושים מניפים רובים לאוויר, תוך שהם מאיימים לכאורה על אותה משפחה.

השר לביטחון הפנים, עומר בר-לב, הודיע אמש כי שתי פלוגות של משמר הגבול יחלו לעבות את כוחות האכיפה בדרום במסגרת המאבק בפשיעה. השר אמר את הדברים בכנס חירום עם 13 ראשי רשויות וערים בדרום.

בר-לב הציג לראשי הרשויות תוכנית לפיה בתקציב הקרוב תאושר תוכנית שתאפשר תוספת של יותר מ-300 שוטרים לדרום, אך עד אז באופן מיידי יעבו את הכוחות פלוגות מג"ב. הכוחות יפעלו תחת פיקוד מחוז דרום לחצי השנה הקרובה.

בדואים בנגב. טוויטר, מערכת וואלה!
תיעוד מתוך הסרטון שהופץ ברשתות/מערכת וואלה!, טוויטר

את הכנס ארגן ראש המועצה המקומית להבים שבה התקיים הכנס. "צריך קודם לעצור את כדור השלג המתגלגל ולאחר מכן להתחיל לגלגל אותו לכיוון ההפוך", אמר בר-לב. "אין לציבור סבלנות ובצדק, המציאות היא כאן ועכשיו ויש צורך במענה מהיר. לכן אני בוחן את האפשרות להוסיף באופן מידי שתי פלוגות משמר הגבול לדרום".

השר בר-לב אמר לראשי הרשויות כי בשנים האחרונות ניתן לזהות התגברות של אלימות בדרום ובנגב. "אבל מה שקרה אחרי שומר החומות זה קפיצת מדרגה", הוא אמר. "וזה שבשנים האחרונות זה הולך וגדל זה כמובן אזלת יד של ממשלות קודמות, של טיפול משטרה בצורה אחרת, וכן הלאה. עכשיו, אפשר להיכנס להסברים פסיכולוגים על למה שומר החומות פתאום גרם להתפרצות הזאת, אבל לא צריך להיות פסיכולוג כדי להבין שברגע שבשומר החומות, אנשים, בעיקר בדואים, קמצוץ קטן מהאוכלוסיה הבדואית, תפסו נשק ויצאו לכבישים, והחליטו שהם המושלים, זה גורם לחוסר ביטחון. וזה לצערנו ממשיך עד עכשיו".

גבר נמצא ירוי במכונית בשטח פתוח בנגב, 21 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
58,224 תיקי חקירה במחוז הדרום. זירת ירי ברמת חובב, לפני כשבועיים/אתר רשמי, ללא קרדיט

נתוני הפשיעה במחוז הדרום הם הגבוהים ביותר מכל המחוזות בארץ - כך עולה מדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנתוניו הוצגו ביום שלישי בוועדה לביטחון הפנים בדיון על הפשיעה באזור. הדוח מציג נתונים מ-2017 עד 2020.

בחודשים האחרונים הפשיעה בדרום עלתה לכותרות - עם רציחות, מלחמות כנופיות, גניבות ואלימות שמשתוללת. תושבים רבים שמאסו בתופעה הקימו ארגונים אזרחיים נגד הפשיעה. לפי נתוני הדו"ח, ב-2020 נפתחו 58,224 תיקי חקירה במחוז הדרום בלבד - הגבוה ביותר מכלל המחוזות בארץ - ובמרכז המחקר והמידע מעידים כי העלייה במספר התיקים, שנאמדת ב-4%, הושפעה משיעורי הדיווח של הציבור ומהפעילויות היזומות.

התיקים במחוז הדרום מהווים 20% מכלל התיקים שנפתחו במשטרה בשנה זו, ולפי הנתונים מספרם עומד על 410 לכל עשרת אלפים תושבים; גם הוא הנתון הגבוה ביותר ביחס לשאר המחוזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully