וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 מצלמות, תעלות ושערים: יישובי הנגב הכינו תכנית פעולה למאבק בפשיעה

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 20:43

מועצת רמת נגב אישרה תכנית, בעלות של למעלה ממיליון שקל, לצמצום היקף הפריצות והגניבות ביישובים שבתחומה. במסגרתה יתוגברו אמצעי השמירה, יחוזק שיתוף הפעולה בין גורמי האכיפה וייחפרו תעלות באורך 25 ק"מ כדי למנוע כניסת כלי רכב. ראש המועצה: "חייבים ענישה שתרתיע"

בווידאו: השר אוחנה אומר שמיעוט קטן במגזר הערבי מייצר 60% מהפשיעה בארץ/צילום: שי מכלוף

במועצת רמת נגב הכינו תכנית אבטחה מקיפה במסגרת המאבק בפשיעה ביישובים שבתחומי המועצה. זאת בעקבות מקרי פשיעה שהתרחשו ביישובים שונים לאחרונה וכן האירוע שבו בוצע על פי כתב האישום מעשה סדום בילדה בת עשר על ידי פורץ מהפזורה הבדואית. את התכנית יזם ראש מועצת רמת נגב ערן דורון והיא אושרה בישיבת המועצה השבוע.

מטרת "התכנית לחיזוק הביטחון האישי", כפי שכונתה על ידי המועצה, היא הגברת שיתופי הפעולה בין כל גורמי האכיפה, יצירת סנכרון מלא בין מערכות השליטה ובין מוקד המועצה, קידום פעילויות והתארגנויות יישוביות כחלק מנטילת אחריות יישובית ומעורבות קהילתית לקיום סיורים ושמירה. המועצה תערוך סקרים לתושבים אחת לחצי שנה כדי למדוד את תחושת הביטחון בקהילה.

תושבי הדרום מוחים נגד היעדר המשילות בנגב 24 פברואר 2021. יניר יגנה
תושבי הדרום מוחים נגד היעדר משילות בנגב, 24 בפברואר 2021/יניר יגנה

על פי התכנית יוצבו עשרות מצלמות ברחבי המועצה, כדי למנוע פריצות לשטחים חקלאיים וגניבות מיישובים. התכנית, שעלותה למעלה ממיליון שקלים, כוללת הקמת תעלות וסוללות עפר באורך של 25 קילומטרים בסמוך ליישובים, כדי למנוע כניסת כלי רכב של פורצים לתחומיהם. המועצה עתידה לרכוש מכשירי קשר וציוד נלווה לשומרים, להתקין שערים באזורים חקלאיים ולסמן ציוד ורכוש בשיתוף פעולה עם שוטרי מג"ב. על פי גורמים במועצה, היקפי הפשיעה המדווחים נמוכים ביחס למציאות וזאת בעקבות אי דיווח של התושבים על חלק ממעשי הפשיעה, מסיבות שונות.

ראש מועצת רמת נגב ערן דורון סבור שהתכנית תעזור להורדת הפשיעה בטווח המידי, אך בטווח הארוך לדבריו צריכה המדינה לחזק את ההרתעה בדרום. "התכנית תתגבר את ביטחון התושבים בכמה אופנים", אמר דורון, "היא תתגבר את האמצעים למיגון, כמות השערים, מצלמות בשטחים החקלאיים ומכשולים פיזיים. יהיו צעדים אופרטיביים לחיזוק תחושת מיגון, ותגבור היישובים במתנדבים. יחד עם הפעילות המשטרתית וצה"ל אני סבור שיש היתכנות להורדת הפשיעה במועצה. התכנית יצאה לדרך ואנחנו בשלבי ביצוע. בטווח הארוך חייבים לוודא שמייצרים ענישה שתרתיע ושהמשטרה תגדיר את הורדת הפשיעה במרחב שלנו כיעד לאורך שנים, ולא כזבנג וגמרנו".

  • עוד באותו נושא:
  • פשיעה
  • נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully