וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר ארדן העיד בוועדת הבדיקה לבריחת האסירים: "אירוע חמור, שב"ס צריך ריפוי"

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 3:12

בפתח עדותו הודה ארדן לוועדה על הזמנתו ואמר כי שירות בתי הסוהר צריך לעבור שיקום. השר לשעבר הדגיש את החשיבות של הקמת הוועדה והדגיש את מעמדו הנחות של שבס בהשוואה למשטרה ושירותי הכבאות. מחר יעיד מחליפו בתפקיד אמיר אוחנה

בווידאו: נציבת שב"ס מעידה בוועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים מכלא גלבוע/מערכת וואלה!

ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע הכנסה היום (רביעי) פעם נוספת. בפני הוועדה העיד שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, לשעבר השר לביטחון הפנים, והעדות הבאה תהיה של מחליפו בתפקיד אמיר אוחנה, שתיערך מחר. השניים יחקרו על ידי הוועדה והעומד בראשה, הפרקליט הצבאי לשעבר מנחם פינקלשטיין.

בפתח עדותו הודה ארדן לוועדה על הזמנתו ואמר כי שירות בתי הסוהר צריך לעבור ריפוי. "אני החלטתי שההזמנה מספיק חשובה כדי להגיע במיוחד (לארץ, י.פ). מדובר באירוע חמור שהיו אמורות להיות לו השלכות ביטחוניות על אזרחי ישראל, והוא מגלם דברים שצריכים ריפוי בשב"ס", ציין.

הוא הדגיש את החשיבות של הקמת הוועדה ואמר: "לצערי במדינת ישראל לפעמים נדרש אירוע חמור בקנה מידה גדול כדי לתקן דברים בשוטף. ראינו את זה באסון הכרמל ובעוד אירועים".

ארדן התייחס למעמדו הנחות של שב"ס לעומת המשטרה ושירות כיבוי והצלה. "זה לא במקרה שהמתקנים של בתי הסוהר הם כל כך מיושנים. גם בגלל התפיסה של הארגון וגם בגלל שמשרד האוצר החליט שהדרך לטפל בתשתיות הפרמיטיביות של שב"ס זה לא לתת יותר כסף אלא להפחית את מספר האסירים".

גלעד ארדן מעיד בועדת החקירה של בריחת האסירים מכלא גלבוע. שלו שלום/TPS, אתר רשמי
ארדן בוועדה, היום/אתר רשמי, שלו שלום/TPS

הוא המשיך ותיאר את התרבות הארגונית בשב"ס: "מצד אחד המשרד הציג לי ששב"ס ממושמע ומסודר, אבל תמיד הגיעו שמועות על קליקות ומחנות, מינויים מתוך מחנה ו'שריפה' של מועמד ממחנה אחרת. לי, כשר, יש יכולת מגובלת וקושי להכיר את הדברים הללו כשיורדים מטה לתוך הארגון".

ארדן תיאר את ההתפתחות של היחס המקל לאסירים הביטחוניים, והדגיש כי שב"ס לא המציאו את המדיניות הזו. "לא הבנתי איך זה ייתכן שמשפחות של מחבלים מעזה לא יכולים להיכנס לישראל אבל יכולים לבקר אותם בכלא, חברי כנסת שמסתובבים בבתי הכלא ועושים בהם כשלהם, הברחת הטלפונים הסלולריים, המלכודת שטמנו לחבר הכנסת לשעבר ראטס, שביתת הרעב ב-2017", אמר.

"ראיתי כבר אז אצל שב"ס שהם בטוחים שעוד רגע, מהדרג המדיני או הביטחוני מישהו ינחה אותם להיכנע לשביתה, ואני לא הבנתי למה. לא הבנתי למה בכלל מעלים את האופציה. השביתה תסתיים באפס הישגים ואתם תקבלו גיבוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ושירות בתי הסוהר בהזרמת חומר בינוי ייחודי למילוי ועיבוי החללים בתת הקרקע, שבמתחם כלא גלבוע, 3 בינואר 2022. דוברות שב"ס
עבודות בנייה הכלא גלבוע לאחר הבריחה, ינואר/דוברות שב"ס

ביוני 2018, עת שכיהן ארדן במשרד, הוא הורה על הקמת ועדה ציבורית לבחינת תנאי ההחזקה של אסירים ביטחוניים. הוא אמר אז כי תפקיד הוועדה יהיה להמליץ על דרכים להחמרת תנאי ההחזקה של אסירים ביטחוניים, עד למינימום המתחייב בדין.

בחודש שעבר העידה בפני הוועדה נציבת שב"ס קטי פרי. היא תקפה בעדותה את מפקד הכלא פרדי בן שטרית ואמרה כי "זה ברור ופשוט לא לשים שני אסירים שמוגדרים כבעלי סיכון לבריחה באותו תא במשך תשעה חודשים, זו אחריות ישירה של מפקד בית הסוהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully