וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרון לדור האינסטגרם: פרויקט חדש ינציח את הנספים בשואה דרך הסטורי

עודכן לאחרונה: 28.1.2022 / 10:45

תחת הכותרת "לכל שם יש איש", הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית יובילו מהלך ייחודי שבמסגרתו אנשים מרחבי תבל יעלו לאינסטגרם שם של אחת או אחד מבין ששת מיליון היהודים שנספו בשואה. בין המשפיענים שהצטרפו כבר לקמפיין, מאור בוזגלו, עדן חסון ומורן אטיאס

מהלך ייחודי של הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית לציון יום השואה הבינלאומי חל אתמול (חמישי) והזמין אנשים מרחבי העולם להעלות לסטורי שם של אחת או אחד מבין ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. הקמפיין הבינלאומי ששמו "לכל שם יש איש", נועד להנציח את זכרם של קורבנות השואה דרך האנשים שייקחו חלק בקמפיין ולהנחיל לדור הצעיר את זיכרון השואה דרך הפעילות ברשתות החברתיות.

יום השואה הבינלאומי מצוין מדי שנה ב-27 בינואר, התאריך שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ מדי הנאצים. כל אחד מהאנשים שיצטרפו לקמפיין העולמי יעלה ביום השואה הבינלאומי לחשבון האינסטגרם שלו עם סטורי עם פילטר מיוחד, בו הוא יוסיף את שמו של אדם שנרצח בשואה ובכך ינציח את זכרו ברבים.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף בסימן הקורונה משנה את אופי הטקסים
2020-04-19. ShetterStock, ShutterStock
״ניצולי השואה הולכים ומתמעטים", מנכ״לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ/ShutterStock, ShetterStock

"הקמפיין באינסטגרם הוא עוד צעד בהנחלת זיכרון השואה לדור הצעיר דרך הרשתות החברתיות"' אמר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל, "לצערנו הרב אנו רואים שבד בבד עם התגברות תופעת האנטשימיות בעולם, חלה עלייה בניסיונות להכחיש את השואה ולסלף את הזוועות שהתרחשו בה. אני קורא לכל הממשלות בעולם לפעול לשימור זיכרון השואה ובו בזמן, לדאוג לביטחונן של הקהילות היהודיות, כדי שכל יהודי בכל מקום בעולם יוכל לקיים את החיים היהודיים ללא חשש".

במסגרת הקמפיין יעלה חגואל לחשבון האינסטגרם שלו את שמו של ישראל ניסמן, שנרצח בידי חיילים נאצים ביולי 1941 בצ'רנוביץ. יו"ר ההסתדרות הציונית גם נפגש השבוע עם בתו של ישראל ניסמן, ניצולת השואה מריה קרופייבסקי. במפגש המרגש בין שניהם, סיפרה מריה לחגואל כי לא זכתה להכיר את אביה ונולדה מספר חודשים לאחר מותו. עוד סיפרה מריה כי בצעירותה חייה בגטו בצ'רנוביץ עם בני משפחתה בתנאי עוני קשים. לימים נישאה מריה והקימה משפחה באוקראינה. לפני שבע שנים נפטר בעלה והיא עלתה ארצה וכיום היא מתגוררת בבית עמיגור ע"ש יוסף ווילף בתל אביב.

עוד בוואלה!

המחקר החדש על אנה פרנק הוכיח: הדיון במשתפי הפעולה היהודים עם הנאצים עדיין סוער

לכתבה המלאה
יעקב חגואל עם ניצולת השואה מריה קרופייבסקי. מערכת וואלה!, אתר רשמי
יעקב חגואל בפגישתו עם ניצולת השואה מריה קרופייבסקי/אתר רשמי, מערכת וואלה!

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ סיפרה כי "ניצולי השואה הולכים ומתמעטים ואין מי שיספר על זוועת השואה. במקביל לקמפיין שנוביל ברשתות החברתיות, נקיים ביום השואה הבינלאומי ובמהלך השנה כולה מגוון פעילויות חינוכיות באמצעות מאות שליחים הפרושים בקהילות היהודיות, על מנת להנחיל את זיכרון השואה לצעירים ולבני נוער ברחבי העולם ובישראל".

מספר משפיענים וסלבריטאים כבר הצטרפו לקמפיין, בהם מאור בוזגלו, עדן חסון, ערן זהבי, מורן אטיאס, ניב סולטן, מיה דגן, דפנה לוסטיג, ליאור נרקיס ועוד.

בתוך הפילטר, אותו ניתן למצוא גם בעמוד האינסטגרם של הסוכנות היהודית, אפשר להנציח שם של קרוב משפחה שנספה בשואה, או לקבל שם של אחת או אחד מקורבנות השואה מתוך מאגר השמות של יד ושם.

הצטרפו גם אתם להנצחת זכרם של הנספים ותייגו את הסטורי שלכם תחת ההאשטג #יוםהשואההבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully