וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע התקפות החות'ים: הנשיא הרצוג יבקר לראשונה באיחוד האמירויות

הביקור ביום ראשון יהיה הפעם הראשונה אי פעם בה נשיא ישראלי מבקר בפומבי במדינה. הרצוג ייפגש עם יורש העצר מוחמד בן-זאיד, יבקר בתערוכת האקספו בדובאי וייפגש עם חברי הקהילה היהודית. רה"מ בנט הביע נכונות להעניק סיוע ביטחוני לאיחוד האמירויות נגד התקפות החות'ים

בווידאו: יירוט מתקפת טילים סמוך לאבו דאבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו, מיכל, יצאו ביום ראשון, 30 בינואר 2022, לביקור נשיאותי באיחוד האמירויות בהזמנת שליט איחוד האמירויות בפועל, יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד. זהו הביקור הרשמי הראשון של נשיא המדינה באיחוד האמירויות.

הרצוג יטוס לאיחוד האמירויות ברקע שתי התקפות הטילים של המורדים החות'ים על אבו-דאבי. היום (שלישי) איים דובר המורדים החות'ים כי ההתקפות יימשכו כל עוד איחוד האמירויות פועלת צבאית בתימן. הוא הדגיש כי היעד הבא להתקפות עלול להיות יריד האקספו בדובאי - שבמהלכו צפוי להתקיים בין היתר "יום ישראל", אותו הרצוג יפתח כחלק מביקורו.

הרצוג יבקר באבו דאבי ודובאי ויערוך פגישות רשמיות עם השייח' מוחמד בן זאיד; עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות, השייח' עבדאללה בן זאיד; עם סגן הנשיא, ראש הממשלה ושר ההגנה של איחוד האמירויות ושליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד אאל מכתום ועם נציגי הקהילה היהודית.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג 7 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"ניצור עולם טוב ובטוח יותר". הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל

הביקור של הרצוג מתקיים לאחר שראש הממשלה בנט ביקר ביקור רשמי ראשון באיחוד האמירויות בחודש דצמבר. בשבוע שעבר שוחח ראש הממשלה בנט בטלפון עם יורש העצר מוחמד בן-זאיד והביע בפניו נכונות לסייע לאיחוד האמירויות מבחינה ביטחונית נגד מתקפות הטילים והמל"טים של המורדים החותים.

הנשיא הרצוג מסר כי "אנחנו זוכים לעשות היסטוריה בקיום ביקור ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות. הביקור החשוב הזה מתקיים בתקופה בה העם בישראל והעם באמירויות שוקדים על הנחת יסודות לעתיד חדש משותף". הוא הוסיף כי הוא מאמין שהשותפות "החדשה והאמיצה" תביא לשינוי חיובי במזרח התיכון, ואף "תעורר השראה באזור כולו". "עם שוחר שלום אנו, ויחד נרחיב את מעגל השלום ההיסטורי של הסכמי אברהם והשלכותיו, ניצור עולם טוב יותר, סובלני יותר ובטוח יותר למען הדורות הבאים", אמר הרצוג והודה לשייח' מוחמד בן זאיד "על הזמנתו האדיבה, שהיא הזדמנות היסטורית להעמקת קשרי הידידות בין עמינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully