וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפגש עם יורש העצר באיחוד האמירויות: "לחזק את מערכת היחסים בין המדינות"

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 10:24

בנט נפגש עם מוחמד בן זאיד במסגרת הביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי באיחוד האמירויות. בפגישה ידון בנט עם יורש העצר בנושא חיזוק הסכמי אברהם ובסוגיה האיראנית. "המסר שאני מבקש לשלוח הוא שהשותפות והידידות בינינו הן טבעיות", אמר בנט לכלי תקשורת במדינה

בווידאו: פגישת בנט עם יורש העצר באבו דאבי/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הבוקר (שני) באיחוד האמירויות עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד. ביקורו של בנט במדינה הוא הביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלת ישראל. אתמול התקבל בנט בשדה התעופה על ידי שר החוץ, שייח עבדאללה בן זאיד. "אני מעריך את האירוח החם שלכם, זו קבלת פנים נפלאה", אמר בנט עם נחיתתו. "אני מאוד נרגש להיות כאן, בביקור רשמי ראשון של מנהיג ישראלי כאן. אנחנו מצפים לחזק את מערכת היחסים בין המדינות".

לפי הודעת משרד ראש הממשלה, המנהיגים ידונו בהעמקת הקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בדגש על הסוגיות הכלכליות והאזוריות שיתרמו לשגשוג, רווחה וחיזוק היציבות בין המדינות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל ע"י יורש העצר, שייח׳ מוחמד בן זאיד, בארמונו הפרטי באבו דאבי, 13 בדצמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט עם בן זאיד, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במהלך הביקור צפוי בנט לדון עם יורש העצר גם על חיזוק הסכמי אברהם. כמו כן צפויים השניים לדון בסוגיה האיראנית. בשבועות האחרונים חלה התחממות ביחסים בין איחוד האמירויות לבין איראן. היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, השייח' טחנון בן-זאיד, ביקר לאחרונה בטהראן ונפגש עם הנשיא איבראהים ראיסי. בנוסף, בכירים אמירתים אמרו בימים האחרונים כי אינם סבורים שסנקציות נוספות על איראן יועילו וקראו לחידוש הסכם הגרעין.

בראיון שמתפרסם עמו הבוקר לסוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות, WAM, אמר בנט כי "כל אזרח בשתי המדינות רואה מדי יום את פירותיהם של הסכמי אברהם. אני צופה ומצפה כי היחסים בינינו ימשיכו להתפתח ולהתהדק, אנחנו שותפים טבעיים". עוד הוסיף כי "גם אנחנו דוגלים בסובלנות, בדו-קיום, בדיאלוג בונה ובפתיחות לאחר. לכן, הידידות בינינו צמחה והתפתחה כה מהר".

עוד בוואלה!

בנט נחת באיחוד האמירויות: "נרגש להיות כאן"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל ע"י יורש העצר, שייח׳ מוחמד בן זאיד, בארמונו הפרטי באבו דאבי, 13 בדצמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו שותפים טבעיים". בן זאיד ובנט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

משלחת גדולה של עיתונאים הייתה אמורה ללוות את בנט בביקור, אולם במוצאי שבת הודיעה לשכת ראש הממשלה כי בשל החשש מהחמרה של גל אומיקרון פמליית ראש הממשלה צומצמה - ולכן עיתונאים לא יוכלו להצטרף לנסיעה.

בחודש יוני נסע שר החוץ יאיר לפיד לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות הערביות, אחרי חתימת הסכם השלום בין המדינות. לפיד נועד עם מקבילו עבדאללה בן זאיד, והשתתף בטקס חנוכת שגרירות ישראל באבו דאבי, שם קרא להסכמים נוספים עם מדינות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully