וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירויות: הרוגים במתקפת מל"טים על אבו דאבי, החות'ים קיבלו אחריות

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 18:36

שלוש מכליות דלק ואתר בנייה בנמל התעופה הבינלאומי בעיר נפגעו בפיצוצים, והמשטרה אמרה כי נמצאו שרידי כלי טיס קטנים בשני האתרים. המורדים הפרו-איראנים בתימן, שלאחרונה ספגו מפלות בשדה הקרב, הודיעו על מבצע "בעומק האמירויות"

בווידאו: הרוגים במתקפה על מכליות דלק בנמל התעופה באבו דאבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שלושה בני אדם נהרגו היום (שני) ועוד שישה נפצעו בפיצוצים בשני מוקדים באבו דאבי שבאיחוד האמירויות הערביות, והרשויות חושדות שהייתה זו תוצאה של מתקפת כלי טיס בלתי-מאוישים. המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן, קיבלו אחריות על המתקפה החריגה נגד האמירויות, התומכת בממשלת תימן. סוכנות הידיעות הרשמית של האמירויות דיווחה כי ההרוגים היו שני אזרחים הודים ואזרח פקיסטני.

משטרת אבו דאבי מסרה כי שלוש מכליות דלק התפוצצו באזור תעשייה סמוך מתקני נפט, וכי שריפה פרצה באתר בנייה בנמל התעופה הבינלאומי של אבו דאבי. המשטרה ציינה כי לא נגרם "נזק משמעותי" וכי החקירה הראשונית גילתה שרידים של כלי טיס קטנים, ככל הנראה מל"טים, בשני האתרים. המשטרה חסמה את הגישה לאזור, ובעקבות האירועים הביטחוניים בוטלה פגישת יורש העצר מוחמד בן זאיד עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין המבקר בנסיכות.

דובר החות'ים השיעים, הנאבקים בקואליציה צבאית בהובלת ערב הסעודית ושבה חברה גם האמירויות, אמר כי הכוחות פתחו במבצע צבאי "בעומק איחוד האמירויות הערביות". הוא הבטיח למסור פרטים נוספים בשעות הקרובות. כוחות התומכים בקואליציה הסעודית ונתמכים על ידי האמירויות הצטרפו לאחרונה ללחימה בחות'ים במחוזות שבווה ומאריב.

הקואליציה הסעודית אמרה כי היא זיהתה שיגורי מל"טים מנמל התעופה הבינלאומי בצנעא וכי השמידה כמה כלי טיס ששוגרו אל דרומה של ערב הסעודית, שמותקפת בשגרה על ידי המורדים השיעים המחזיקים בארסנל מגוון של טילים בליסטיים ומל"טים. ערב הסעודית ובעלות בריתה גינו את מתקפת הטרור "הפחדנית" של החות'ים.

הרוגים במתקפה על מכליות דלק בנמל התעופה באבו דאבי
17.1.22. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
עשן מיתמר מאחד המוקדים באבו דאבי, היום/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

האמירויות צמצמה משמעותית את נוכחותה הצבאית בתימן ב-2019 בשל הסטטוס-קוו בשדה הקרב והמתיחות הגוברת עם איראן, אבל היא ממשיכה לשמור על השפעה בנעשה במדינה דרך הכוחות המקומיים שהיא אימנה וחימשה.

החות'ים, שכבשו את הבירה צנעא ב-2014 והדיחו את הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, אומרים כי יכולותיהם הצבאיות המשופרות מאפשרות להם לפגוע באמירויות. ב-2018 וב-2017 הכחישה האמירויות את טענות החות'ים על מתקפות בשטחה.

המתקפה הזו עשויה לבשר על שלב חדש במלחמה שגרמה לאחד האסונות ההומניטריים החמורים בעולם, ולהקשות על מאמצי הפיוס האזוריים בזמן שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאיראן. בנוסף לכך, גם ההתקרבות האחרונה שנרשמה בין טהראן לאבו דאבי, חרף הנורמליזציה עם ישראל, עשויה להיעצר.

מוחמד עבד אל-סלאם, אחד מבכירי המורדים, הזהיר היום את האמירויות מפני "התערבות בתימן", בעודו נמצא בטהראן. גורמים איראניים רשמיים טרם הגיבו למתקפה, אל סוכנות הידיעות תסנים כינתה אותה "מבצע חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully