וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים סובלים מרעב, אך האו"ם נאלץ לקצץ בסיוע לתימן

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 13:46

תכנית המזון של העולם כי החל מינואר, שמונה מיליון אנשים יקבלו מנות מזון קטנות יותר בשל מחסור במימון והיא זקוקה לכ-2 מיליארד דולר לפעילותה בשנה הבאה. כ-80% מאזרחי תימן, שנקרעה במלחמה בין תומכי סעודיה לאיראן, נסמכים על סיוע הומניטרי

טיפול רפואי בתינוק שסובל מתת-תזונה בבית חולים בצנעא, תימן. 27 ביוני 2020. AP
טיפול רפואי בתינוק שסובל מתת-תזונה בבית חולים בצנעא, תימן. 27 ביוני 2020/AP

תכנית המזון העולמית הודיעה היום (ריבעי) כי היא נאלצת לקצץ בסיוע לתימן בשל מחסור בתקציב, והזהירה מעלייה במספר האנשים הסובלים מרעב במדינה מוכת המלחמה.

"החל מינואר, שמונה מיליון אנשים יקבלו קצבת מזון קטנה יותר, בעוד שחמישה מיליון שנמצאים בסכנה מידית לגלישה לתנאי רעב ימשיכו לקבל קיצוב מלא", נמסר בהודעת הסוכנות של האו"ם, שהוסיפה כי "הכסף אזל" לה.

תימן קרועה ממלחמת אזרחים בין הממשלה הנתמכת על ידי ערב הסעודית לבין המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן מאז 2014. מיליוני אזרחים נמצאים על סף רעב. עשרות אלפי אנשים נהרגו בקרבות, מיליונים נעקרו מבתיהם וכ-80% מאזרחי המדינה נסמכים על סיוע.

"בכל פעם שאנחנו מצמצמים את כמות המזון, אנחנו יודעים שעוד אנשים שכבר סובלים מרעב ומאי-ביטחון תזונתי מצטרפים למיליונים הגוועים מרעב", אמרה מנהלת אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בתכנית המזון, קורין פליישר. "אך זמנים נואשים דורשים צעדים נואשים ועלינו למתוח עד הקצה את המשאבים המוגבלים שלנו ולתעדף, להתמקד באנשים במי שנמצא במצב הנואש ביותר".

תכנית המזון העולמית של האו"ם אמרה כי זקוקה לעוד 813 מיליון דולר עד מאי כדי להמשיך ולעזור לאוכוסיות החלשות ביותר בתימן. היא זקוקה ל1.97 מיליארד דולר למשך השנה הבאה כדי להמשיך בהעברת מזון למשפחות שעל סף רעב.

  • עוד באותו נושא:
  • תימן
  • רעב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully