וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נדבקים בקורונה בקורס טיס, ההורים זעמו: "צה"ל מסכן את כל בני המשפחה"

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 22:55

זעם בקרב ההורים על כך שהצבא דרש מהם לפנות את הצוערים בסוף השבוע בעצמם לבידוד. "צה"ל מנצל את הדאגה של ההורים". בצבא אומרים כי בית הספר לטיסה ערוך לתחלואה הגואה, כולל אפשרות של השלמת תכני הלימודים בזום. "אין פגיעה במהלך הקורס"

יש להם כנפיים: ברביעי יתקיים טקס סיום קורס טיס בסימן הוקרה למערך התובלה 18.12.21/צילום: דובר צה"ל

הורים לצוערים בקורס טיס הביעו הערב (ראשון) כעס על שלטונות צה"ל, בעקבות התנהלותם לנוכח שיעור ההדבקה הגבוה בקורס. היום נודע כי עשרות צוערים בקורס בבסיס חצרים נדבקו בקורונה. בעקבות ההדבקה הוזעקו בסוף השבוע הורי החיילים כדי להחזיר את החיילים לבתיהם. גם צוערים בבה"ד 1, במחנה 80 ובבסיסים אחרים פונו לבתיהם על ידי המשפחות בסוף השבוע.

בצה"ל אמרו ביחס למספר הנדבקים בקורס טיס כי "המצב נמצא בשליטה, חיילי הקורס נמצאים בקפסולות של 15 איש מתוך מאות חיילים. בשלב זה יש כמה עשרות מאומתים לקורונה. רובם חזרו היום ויחזרו גם מחר.

עיקר הטענות של ההורים נוגע לעובדה שהם נאלצו לקחת את החיילים בעצמם לבידוד ביתי. "צה"ל מנצל את הדאגה של הורים כדי לפנות חיילים מהבסיסים לבידוד ביתי", אמרו הורים, "צה"ל אמור להיות ערוך לכל המצבים ולארגן מוקדי בידוד בבסיסים גם כשמדובר בהיקף גדול של חיילים. הורים לא יכולים להגיד לא". לדברי ההורים, האופן שבו פועל הצבא מסכן את כל בני המשפחה, במיוחד מבוגרים עם מחלות רקע.

יצוין כי צה"ל הפך כפרי נופש לאתרי בידוד למען חיילים שלא יכולים לשהות בבית ההורים, אך בשל המספר הרב של חיילים מאומתים, יותר מ-17 אלף, אתרים אלה אינם מספיקים.

עוד בוואלה

קורונה בצה"ל: היחידות חוזרות לקפסולות, מתקן מבודדים הוקם בשרון

לכתבה המלאה
מפקד חיל האויר, אלוף עמיקם נורקין בסיום קורס טיס 113. דובר צה"ל
כל החניכים המאומתים חשים בטוב. טקס סיום קורס טיס, דצמבר 2021/דובר צה"ל

הורים העלו, כמו כן, את השאלה מדוע הצבא לא משאיר את החיילים בבידוד בבסיס. על רקע ביקורת זו החליטו בבה"ד 1 להשאיר חיילים כקפסולה בבידוד ביחד, באוהלים מחוץ לבסיס.

דובר צה"ל מסר כי "בית הספר לטיסה נערך מראש למגוון תרחישים בשל התחלואה העולה, כולל אפשרות של השלמת תכנים בזום ובהשלמה ייעודית לחניכים כשיחזרו לאחר הבידוד. כל החניכים המאומתים חשים בטוב ועתידים לחזור בימים הקרובים להמשך ההכשרה. לא קיימת פגיעה במהלכו התקין של הקורס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully