וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה מתפשטת בצה"ל: כפר הנופש הצבאי באשקלון יהפוך לכפר מחלימים

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 14:00

למעלה מ-6,380 חיילים נדבקו בנגיף וכ-7,000 נוספים נמצאים בבידוד. הרמטכ"ל הורה על ביטול אימוני המילואים עד סוף חודש ינואר, ובצבא ישנו את מדיניות החופשות בגדודים. גורם בכיר בחיל הרפואה: "אנחנו מעריכים שתהיה עלייה חדה בשבועות הקרובים בתחלואה ובמבודדים"

בווידאו: עומסים חריגים במתחמים לבדיקות קורונה ברחבי הארץ/צילום: ראובן קסטרו, יואב איתיאל ושני פרומקין

כפר הנופש הצבאי באשקלון ייהפך לאתר למאות מחלימים מקורונה, כפי שהיה בגל הראשון של המגיפה - כך החליט סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי. זאת, ברקע העלייה במספר החיילים המאומתים והמבודדים.

נכון להיום, 6,380 חיילים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל, בהם ראש אכ"א האלוף יניב עשור, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, ועוזר הרמטכ"ל, מאומתים לקורונה. 6,928 חיילים נוספים נמצאים בבידוד ביתי.

חיילים בבסיס חוות השומר, 8 בנובמבר 2021. דובר צה"ל
"אין על הפרק עוצר יציאות". חיילים בבסיס חוות השומר/דובר צה"ל

בתום דיון שהוביל הלוי, הוחלט על הידוק הנהלים סביב ספינות הטילים, הצוללות, טייסות, חמ"לים רגישים ולשכות בכירים. זאת, מחשש לפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל על רקע התחלואה הגוברת. כמו כן, הלוי הנחה השבוע על דחיית נופשוני היחידות השונות להעשרה חינוכית. בנוסף, צה"ל החל למנוע כניסת אזרחים לבסיסים.

בצה"ל עורכים גם שינויים בכל הנוגע לחופשות חיילים, לדברי גורם בכיר באגף המבצעים במטכ"ל, הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט שלא יהיה עוצר יציאות, אך החופשות של החיילים הגדודים ייקבעו באופן מדורג, כך שרק חצי ייצאו בכל פעם, כדי למנוע התפשטות תחלואה בגדודים שלמים. כמה גדודים כבר החלו לקבל הודעות על ביטול חופשות.

עוד הוחלט לעצור את האימונים לגדודי המילואים עד סוף חודש ינואר. עם זאת, לדברי גורמים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, עיקר התרגילים הגדולים מתקיימים ממילא החל מסוף חודש פברואר.

עוד בוואלה!

קורונה בצה"ל: היחידות חוזרות לקפסולות, מתקן מבודדים הוקם בשרון

לכתבה המלאה

"אנחנו מעריכים שתהיה עלייה חדה בשבועות הקרובים בתחלואה ובמבודדים", אמר היום גורם בכיר בחיל הרפואה. הוא ציין כי הצבא רכש רכשנו מיליון בדיקות אנטיגן כדי להגביר את היקף הבדיקות בקרב חיילי צה"ל.

בתוך כך, חיילים והוריהם מאשימים כי צה"ל נוקט בגישה שמרנית בנוגע לקורונה, ולא ממהר לבדוק תלונות חיילים על תסמינים או לערוך בדיקות נרחבות. "הנתונים הם הרבה יותר חמורים ממה שצה"ל מספר. לא בודקים את כולם. ולא מקפידים את נהלים בכל היחידות", אומרים ההורים.

בצה"ל דוחים את הביקורת. גורמים רשמיים טענו כי הצבא מחמיר את האכיפה, וכי חשיפה לבן בית מאומת לקורונה מחייבים את החיילים לבצע שתי בדיקות אנטיגן ב-48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully