וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההחלטה על ועדת חקירה: ישראל וגרמניה חתמו על עסקת הצוללות

הצדדים שהגיעו לסיכום על התכנית הם משרד הכלכלה והתעשייה מול חברת טיסנקרופ הגרמנית - מולה חתמה הממשלה על הסכם הרכש מוקדם יותר השבוע. היקף העסקה 3.1 מיליארד אירו, והיא מגיעה שלושה ימים לפני שהצעת ההחלטה על ועדת חקירת הצוללות תעלה בממשלה

ישראל וגרמניה חתמו היום (חמישי) על עסקה לרכש צוללות בהיקף של 3.1 מיליארד אירו. זאת, ברקע ההחלטה הצפויה להקמת ועדת החקירה על רכש הצוללות בין השנים 2009-2016.

הצדדים שהגיעו לסיכום הם משרד הכלכלה והתעשייה וחברת טיסנקרופ הגרמנית, וזאת בהמשך לחתימת הסכם הרכש בין ממשלת ישראל והחברה מוקדם יותר השבוע. בעסקה רכשה ישראל שלוש צוללות, כשהראשונה תסופק לה בעוד תשע שנים. בתיסנקרופ התחייבו לקנות מוצרים בשווי 850 מיליון אירו בישראל כחלק מהעסקה. כמו כן, גרמניה תיתן מענק של 600 מיליון אירו להשתתפות בעלות העסק.

התכנית שגובשה עם החברה הגרמנית, כוללת רכש ישיר של החברה וספקיה מחברות ותעשיות מקומיות, העברות ידע ייחודי, הכשרות מקצועיות, קורסים והדרכות בתעשייה המקומית, שיתופי פעולה בפיתוח ושיווק מוצרים ומערכות ייחודיות בעולם, השקעות בציוד ובתשתית ייצור בישראל ועוד.

צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
צוללות של חיל הים הישראלי/דובר צה"ל

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, בירכה על ההישג וציינה כי "עמדנו על מימוש מלוא הפוטנציאל הגלום בעסקה לטובת המשק הישראלי, התעשייה והחברות הישראליות. התכנית הינה מגוונת, מקיפה וארוכת טווח ותואמת את מטרות ויעדי משרד הכלכלה והתעשייה לקדם את התעשייה הישראלית, תוך הגדלת הפריון, הרחבת התעסוקה, קידום יצוא וקידום הפריפריה. אני רואה חשיבות רבה בכך שבמסגרת ההבנות יכללו פרויקטים המאפשרים פיתוח התמחויות והזדמנויות חדשות לחברות ישראליות בכלל ובאזורי עדיפות בפרט".

״משט מחאה״ של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ בקריאה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות. קיסריה, 25 בדצמבר 2020. רוני אלפנדרי, אתר רשמי
״משט מחאה״ של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ בקריאה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות. קיסריה, 25 בדצמבר 2020/אתר רשמי, רוני אלפנדרי

הצעת ההחלטה הממשלתית להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון. ההחלטה, של שר הביטחון בני גנץ, קובעת את המנדט של ועדת החקירה הממלכתית שתוקם, ומסמיכה אותה לחקור את תהליכי ההחלטה וקבלת ההחלטות של הדרג המדיני בכל הקשור לתהליכי רכש ועסקאות כלי שיט בין השנים 2009-2016, ו"לתת את דעתה על הנהלים הקיימים בעניינים אלה" כולל על מעורבתם של קצינים ובכירים ביטחוניים לשעבר כמתווכים בעסקאות ביטחוניות גדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully