וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים נערכים לשבוע אחרון של בידודים: "למה צריך להמשיך עוד עם הבלגן?"

עודכן לאחרונה: 22.1.2022 / 17:26

החל מיום חמישי ייכנס לתוקפו מתווה הבדיקות לילדים עד גיל 18, שצפוי להבטיח להם ולהוריהם שגרת לימודים נטולת בידודים. עד אז, חלק מההורים מאשימים את הממשלה בהתמהמהות; אחרים, חוששים מהיעדר מדיניות הבידודים. איך יעבוד המתווה וכיצד נערכים במשרד החינוך?

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

החל מיום חמישי, 27 בינואר, ייכנס לתוקפו מתווה הבדיקות לילדים עד גיל 18, שבא להבטיח להם ולהוריהם שגרת לימודים נטולת בידודים. ההורים, שילדיהם סובלים בגל האחרון מאי-הסדר במערכת החינוך ומרצף הבידודים, מחכים בקוצר רוח.

"אנחנו בסבב השלישי של בידודים בבית כמעט ברצף", סיפר גל, תושב השרון והורה לשני בנים הלומדים בגן. "למה מחר הבנים שהם שליליים בבדיקות לא יכולים לחזור כבר לגן? למה צריכים להמשיך עוד שבוע של הבלגן הזה, רק כי לא הצליחו למצוא גננות וסייעות?", תהה. "לפחות רואים את קצה האור של המנהרה, כי לא היינו יכולים להמשיך לעמוד בזה. נראה שהיה לממשלה יותר חשוב הפגיעה בכלכלה ובמשק מאשר הפגיעה בילדים".

מנגד, ישנם הורים שחוששים לשלוח את ילדיהם בחזרה ללימודים הפרונטליים בהיעדר מדיניות הבידוד, וסבורים כי הורי התלמידים לא יעמדו בהנחיות הבדיקות הדו-שבועיות. "אנשים שולחים ילדים מאומתים לגנים ולכיתות, ומסכנים את בריאותם של שאר הילדים והמורים", טענה נעמה, תושבת ראשון לציון, אמא לילד בגן ולשתי ילדות ביסודי. "70% ירמו בבדיקות הביתיות, אנשים לא לוקחים אחריות. הממשלה פשוט מפקירה את האזרחים שלה. הם רוצים שכולם יהיו חולים?".

תלמידי כיתה א' לומדים בזום, 19 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
חזרה לשגרה? תלמיד לומד בזום/ראובן קסטרו

איך יעבוד המתווה?

  • המתווה ייכנס לתוקפו ביום חמישי, 27 בינואר.
  • כל הילדים בגילאים 18-0 - מחוסנים ולא מחוסנים - יבצעו שתי בדיקות בשבוע, ביום ראשון וביום רביעי. ההורים יצטרכו לחתום על אישור בבוקר שאכן ערכו בדיקה לילדיהם, שהיא יצאה שלילית ושהם לא חווים תסמינים.
  • במידה והילדים מראים תסמינים - הם ייכנסו לבידוד, לפי מתווה הבידודים הנהוג.
  • אם ההורים מסרבים לבצע את הבדיקה, ילדיהם יצטרכו לשהות בבידוד.

מה קורה אם הבדיקה יוצאת חיובית?

  • ילדים מחוסנים שיצאו חיוביים בבדיקה יישארו בבידוד במשך חמישה ימים, ממנו יוכלו לצאת בהצגת שתי בדיקות אנטיגן ביתיות שליליות, שייעשו ביום הרביעי והחמישי לבידוד, ובתנאי שאין להם תסמינים.
  • ילדים לא-מחוסנים יישארו בבידוד גם הם במשך חמישה ימים, ויוכלו לצאת ממנו בערב החמישי, באישור רופא ובהצגת בדיקת אנטיגן מוסדית - ללא אופציה לבדיקה ביתית.
  • מחלימים שנדבקו בקורונה בפעם השנייה לא יידרשו באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.
תור לבדיקת קורונה ברחבת הבימה, תל אביב 18 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בדיקות פעמיים בשבוע. תור לבדיקת אנטיגן/ראובן קסטרו

איך נערכים במשרד החינוך?

כדי לאפשר את יישום התוכנית, הודיע משרד החינוך על מבצע חלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות לתלמידים ולצוותי החינוך. במסגרת המבצע יקבלו החל מהיום כל תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים ערכה של 20 בדיקות שיתבקשו לקחת לביתם. קדימות בחלוקה ניתנת לילדי גנים לחינוך מיוחד. אחריהם יקבלו את הערכות ילדי הגנים הרגילים ואחריהם תלמידי בתי הספר היסודיים. אנשי הצוותים החינוכיים במוסדות אלה יקבלו עשר בדיקות כל אחד, ובכללם עובדי הצהרונים והסייעות.

בשלב הבא של המבצע יחולקו ערכות לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. מספר הבדיקות שיחולקו לשכבת גיל זו יהיה קטן יותר, וכל שלושה תלמידים יחלקו ערכה של 20 בדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully