וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף"

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 21:22

רה"מ בנט הכריז על המבצע החדש - "בודקים ולומדים" - לפיו החל מיום חמישי בשבוע הבא, הבידודים במערכת החינוך יבוטלו. "המהלך הזה דורש אחריות אישית שלכם ההורים", אמר. שרת החינוך: "כל ילד שמגיע לבית הספר הוא ילד שאנחנו ומצילים לא פחות מזה"

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר החינוך יפעת שאשא-ביטון על מבצע "בודקים ולומדים", לפיו החל מיום חמישי בשבוע הבא, הבידודים במערכת החינוך יבוטלו. "יש אור בקצה המנהרה", אמר בנט.

לפי המתווה, כל הילדים בגילאים 18-0 - מחוסנים ולא מחוסנים - יבצעו שתי בדיקות בשבוע, ביום ראשון וביום רביעי. ההורים יצטרכו לחתום על אישור בבוקר שערכו בדיקה לילדיהם, במידה והורה לא יסכים - הילד ייכנס לבידודים כרגיל.

"הערב יש לנו בשורה - ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף. החל מעוד שבוע נתחיל במבצע 'בודקים ולומדים'", אמר ראש הממשלה. "אנחנו בינתיים כבר דאגנו להעביר שלוש בדיקות חינם עבור כל תלמיד. נדאג לעוד עשרות בדיקות להורים. המדינה הולכת לקראת ההורים והילדים שזקוקים כל כך למסגרת".

בנט, הורוביץ ושאשא-ביטון במסיבת עיתונאים בקריה בת"א, 20 בינואר, 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הורוביץ, בנט ושאשא-ביטון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"המהלך הזה דורש אחריות אישית שלכם ההורים להקפיד ולבצע את הבדיקות כמו שצריך. אם הילד מאומת, פשוט לא לשלוח אותו לבית הספר. הגל הזה קשה לכולם יש כמעט מאומת בכל בית אבל הגל הזה יסתיים מהר יחסית, אני שוב מודה לחבריי בממשלה. היה לנו חשוב להגיע לכאן כאיש אחד, המתווה הוא על דעת כולם - פועלים ונמשיך לפעול בצורה אחראית, הבדיקות ייסעו לנו להפחית את התחלואה. יש אור בקצה המנהרה, בעוד פחות משבוע הלימודים חוזרים למסלולם הרגיל".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "המהלך שאנחנו עושים היום הוא המשך ישיר של אותה אסטרטגיה מתחילת הדרך בחצי השנה, שמירה על האיזון בין הבריאות הכלכלה והדמוקרטיה. במצב הנוכחי היקף הבידודים מכביד על ההורים ופוגע בחינוך".

רה"מ נפתלי בנט, 20 בינואר 2022. קונטקט, צילום מסך
"יש אור בקצה המנהרה". בנט/צילום מסך, קונטקט

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה כי "קיבלנו החלטה אמיצה לחיות לצד הקורונה, ביטול הבידודים לילדים הוא צעד חשוב, הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד וילדה שחוו שנתיים מורכבות ואת המצוקות הרגשיות שלהם אנחנו חווים יתר שאת במערכת; בהפרעות נפשיות, הפרעות אכילה, כדי לתת להם מענה הולם צריך לשמור עבורם על שגרה. כל ילד שמגיע לבית הספר הוא ילד שאנחנו ומצילים לא פחות מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully