וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

180 ראשי רשויות: להפסיק את הבידודים במערכת החינוך, ילדים לא בסיכון מאומיקרון

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 19:34

על המכתב, עליו חתום בין היתר ראש העיר תל אביב רון חולדאי וראשי השלטון המקומי והאזורי, נכתב כי "כשברור כי ילדים לא נמנים בקבוצות הסיכון בזן אומיקרון ובכלל, חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה". שרת החינוך: "לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים"

בווידאו: אלפי ילדים הגיעו להתחסן נגד קורונה עם תחילת מבצע חיסון בני 5 ומעלה/צילום: שי מכלוף ורוני כנפו

180 ראשי ערים ורשויות קראו היום (שלישי) להפסקת הבידודים לילדים במערכת החינוך. על המכתב, שנשלח לראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, חתומים בין היתר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. "כעת, מכשברור לכל כי ילדים לא נמנים בקבוצות הסיכון בזן האומיקרון ובכלל, חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים ולצוותים הבטחת שלומם ובריאותם", נכתב. "החזרת תחושת הביטחון יחד עם הבטחת שלומם ובריאותם של התלמידים והצוות, הכרחית, ותקבל משנה תוקף עם החלת מתווה בדיקות סדור הנסמך על תוכנית 'מגן חינוך'".

ראשי הערים והרשויות, המאוגדים תחת "פורום ה-15" ומרכזי השלטון המקומי והאזורי, הוסיפו כי לצורך הפעלת מתווה הבדיקות, יש להכיל מתווה בדיקות סדיר בתוך בתי הספר הספר, או על ידי חלוקת ערכות לתלמידים ולצוותים לצורך מערך בדיקות ביתיות סדירות. "לצד הבדיקות, יש לוודא, כי רק מי שימצא חיובי, יכנס לבידוד בהתאם להנחיות קיצור הבידוד העדכניות", כתבו. "כל התלמידים והצוותים שימצאו שליליים, ימשיכו לפקוד את מוסדות החינוך בלימודים כשגרה".

קריאתם של ראשי הרשויות הצטרפה לזו של שרת החינוך, שאמרה הבוקר כי יש לבטל את הבידודים לילדים בריאים. "הנתונים שבידי משרד החינוך לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים שלנו מהתקופה הקשה הזאת", אמרה. עלייה מדאיגה בטיפולים במניעת אובדנות, דיכאון חמור, הפרעות אכילה והפרעות שינה. לכן לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו! זו הבריאות שלהם. זה החיים שלנו".

ראיון | יו"ר מפלגת "הישראלים", רון חולדאי באולפן וואלה!NEWS 
18 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בין החתומים. חולדאי/ראובן קסטרו
ראשי רשויות בקריאה לבטל חובת בידוד לילדים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
המכתב של פורום ה-15/אתר רשמי, מערכת וואלה!
ראשי רשויות בקריאה לבטל חובת בידוד לילדים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
המכתב של פורום ה-15/אתר רשמי, מערכת וואלה!

עוד הם הוסיפו כי תדירות הבדיקות, החלטה על קיום בדיקות מוסדיות או עצמאיות, שיטת הדיווח והחלטות מקצועיות נוספות - יגובשו על ידי הדרג המקצועי של משרד הבריאות. "נשמח לקחת חלק בהיוועצויות- הנחת היסוד חייבת להיות בדיקות מהירות וללא עלות למשפחות. החלטת הממשלה הנוגעת לקיצור הבידודים נובעת מתהליך קבלת החלטות שכלל רכיבים רבים תוך שקילת הסיכויים והסיכונים. יש לתת את הדעת על השלכות ההחלטות על מערכת החינוך ולהשלים המלאכה לאור הנתונים הקשים שמצביעים על פגיעה וודאית הנובעת מריחוק חברתי ובדידות".

"אל תשאירו את מערכת החינוך מאחור!", חתמו. "הרשויות המקומיות והעומדים בראשן, קוראים לכם להציב את החשיבות לרצף חינוכי ובריאות נפשם של הילדים בראש סדר העדיפויות לצד הבטחת שלומם
ובריאות, לבטל את הבידודים ולהכיל את תכנית מגן חינוך על כלל בתי הספר והגנים".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון במסע"ת חשיפת רפורמת הגיל-הרך, כנסת, 5 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
קראה להפסקת הבידודים. שאשא-ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מה שקורה היום בבתי הספר ובגני הילדים הוא מצב בלתי נסבל. פנינו היום, עשרות ראשי ערים ומועצות, לראש הממשלה ולשר הבריאות, ודרשנו להתאים את הבידודים למציאות המשתנה. לצד הבדיקות, יש לוודא כי רק מי שיימצא חיובי, ייכנס לבידוד בהתאם להנחיות קיצור הבידוד העדכניות. כל התלמידים והצוותים שיימצאו שליליים, ימשיכו לפקוד את מוסדות החינוך בלימודים כשגרה. הנחת היסוד חייבת להיות בדיקות מהירות וללא עלות למשפחות! יש להציב את הרצף החינוכי ואת בריאות נפשם של הילדים בראש סדר העדיפויות. אסור שהמאבק בקורונה ישאיר את הילדים מאחור".

בתוך כך, שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום כי אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים לטענתו. "מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור. אני פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו".

ליברמן נשאל אם ראש הממשלה נפתלי בנט גם מעורב בקידום המהלך, דוברו של הראשון השיב: "ליברמן פועל מול כל הגורמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully