וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים של קריסה: מוקדים טלפוניים מושבתים, בתי החולים והקופות כורעים תחת העומס

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 14:13

המוקד הטלפוני של משרד הבריאות חדל לתפקד מאז הבוקר בגלל הצפות טלפוניות. בבתי החולים מתלוננים שראש הממשלה מצפה מהם להיערך להצפה אך לא מקצה להם תקציב או כוח אדם, ואילו קופות החולים מבקשות לערוך בדיקות רק לבני 60 ומעלה ולהפנות את האוכלוסיות האחרות למד"א

בווידאו: פרוקיטור הקורונה מבהיר כי ההחלטה לקצר את הבידוד נעשתה מתוך ניהול סיכונים/צילום: לע"מ

כחודשיים לאחר הגעת זן האומיקרון לישראל, נראה כי החששות מפגיעה של ממש ביכולתה של מערכת הבריאות לתפקד עלולים להתממש. היום (שלישי) פורסמו נתוני קורונה חלקיים, יומיים לאחר שמשרד הבריאות לא פרסם את נתוני התחלואה לאתר לוח הבקרה בזמן בשל בעיות טכניות באימות הנתונים. 498 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, בהם 135 במצב קריטי, 100 מונשמים ו-13 מחוברים לאקמו. 8,129 אנשי צוות רפואי בבידוד, בין אם מאומתים או נחשפו להם. מפרוץ המגפה מתו בארץ 8,340 חולי קורונה.

בנוסף לכך, מאתמול חדל מוקד קול הבריאות לתפקד, לאחר שקרס בגלל הצפת פניות, ואין בו מענה אנושי.

הלחץ על בתי החולים הולך וגובר, בשעה שצוותי רפואה רבים נמצאים בבידוד לאחר שנדבקו בקורונה. בבית החולים הדסה עין כרם הוחלט לפתוח מחלקת קורונה נוספת ליולדות למשך השבועות הקריטיים, על חשבון מחלקה פסיכיאטרית לילדים, בגלל העומס הרב. מבית החולים נמסר כי שמונה הילדים והילדות המטופלים במחלקה ימשיכו לקבל מענה מלא, חלקם יושאר באשפוז מלא במחלקה מותאמת בבית החולים ומי שאינו זקוק לאשפוז מלא יועבר למסגרת של טיפול יום.

מחלקת קורונה בחניון התת קרקעי ,בית חולים בילינסון, פתח תקווה, 5 בינואר 2022. ראובן קסטרו
קריסת בתי החולים בפתח? מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

מנהל בית חולים במרכז הארץ אמר לוואלה!: "ראש הממשלה מבקש מאיתנו להיערך להצפת חולים, אך לא נותן לנו תקציב או כוח אדם נוסף לעשות זאת. איך הוא רוצה שניערך לאירוע גדול אם הוא לא מספק לנו את המשאבים לכך? כרגע מצבת כוח האדם שלנו מצומצמת, העומסים גדולים גם בגלל תחלואת חורף וסביר להניח ששיא הגל עוד לפנינו".

במרכז הרפואי שערי צדק מטופל מספר שיא של מאומתים לקורונה, הגבוה ביותר בארץ - 143 מטופלים, בהם עשרה במצב קריטי ו-30 במצב קשה.

הלחצים אינם פוסחים גם על הקהילה. בשיחה בין מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש לבין מנכ"לי קופות החולים שהתקיימה אמש התריעו המנכ"לים שהם לא עומדים בעומס הבדיקות, וביקשו ממנו לשנות את המדיניות, כך שהן יוצעו רק לבני 60 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון. על פי ההצעה, שאר חלקי האוכלוסייה ייבדקו במתחמי הבדיקות של פיקוד העורף ומד"א. אש השיב להם שהוא יבחן את בקשתם. החלטה בעניין זה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully