וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרתי הכאוס: הממשלה מידרדרת לתהום האומיקרון, והמומחים לא מרימים דגל אדום

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 12:14

המסרים שנשמעים בשבועות האחרונים דוגמת "אין מה לעשות מול צונאמי ההדבקה", הם לא יותר מהדהוד שקרים, שנועדו להקל על הממשלה. כך, בדרכה להדבקה המונית ביודעין, ישראל איבדה דבר חשוב - את האזרחים שלא מבינים את המדיניות

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לעלייה בנתוני התחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

כמה פעמים שמעתם את המילים "תשמרו על עצמכם כי אין מה לעשות מול ההדבקה המאסיבית של זן האומיקרון" או "כל המדינות מתמודדות עם צונמי הדבקה וההגבלות לא עוזרות"? ובכן, מדובר בהדהוד מסר שקרי לחלוטין, שנועד להקל על הממשלה לא להטיל הגבלות התקהלות וכפועל יוצא לא לשלם פיצויים כתוצאה מהמדיניות הזאת. הדבר הנורא ביותר הוא שבכירי משרד הבריאות, רופאים שנשבעו להגן על בריאות הציבור, מיישרים קו ומפמפמים את המסר הזה לציבור, למרות שהם אומרים פעם אחרי פעם לשרי ולראש הממשלה שיש אפשרות למתן את התחלואה וצריך להשית הגבלות.

בראיונות עם מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, הפרויקטור סלמן זרקא או ד"ר שרון אלרעי-פרייס הם אומרים שיש לממשלה שיקולים נוספים ושבשלב הזה "יהיה צורך בצעדים קיצוניים כדי להוריד את התחלואה". חשוב להגיד, באף גל מטרת ההגבלות לא הייתה להוריד את התחלואה לאפס, אלא לצמצם ולמתן - והן מסוגלות לכך גם מול האומיקרון, גם אם ביעילות פחותה. דבר נוסף ויותר חשוב - בשלב של התפרצות חסרת שליטה בוודאי שיהיה הרבה יותר קשה למזער נזקים, השאלה למה לא הושתו הגבלות לפני שלושה שבועות שהיו יכולות לעזור לנו לא להגיע לשם?.

תור לבדיקת אנטיגן קורונה, גרנד קניון באר שבע, 10 בינואר 2022. שי מכלוף
תור לבדיקת קורונה בבאר שבע, בשבוע שעבר/שי מכלוף

מדינות רבות הטילו הגבלות. בסין מנסים להגיע למדיניות אפס הדבקה בעזרת סגרים לא אנושיים וללא הצלחה. אך במדינות דמוקרטיות יותר השיתו צעדים פחות דרקוניים והתוצאות שלהן לא גורמות לאופטימיות רבה מדי, אך הן לפחות לא הגיעו למצב שלנו. כשראש הממשלה נפתלי בנט מדבר עם מנהלי מחלקות הילדים ומבקש מהם להתכונן להצפת חולים מבלי להסביר להם איך הם צריכים להתכונן, וכשהוא לא נותן להם שקל נוסף להיערכות מיוחדת או חריגה.

תירוץ עלוב נוסף הוא "הציבור עייף מהגבלות". גם זה מסר שצריך להתבונן עליו. הציבור הישראלי המבוגר הלך בהמוניו להתחסן בפעם הרביעית, למרות הספקות שנשמעים לגבי היעילות שלו, בגלל שיש לו אמון רחב במערכת הבריאות ובמשרד הבריאות. ומה לגבי הצעירים? הם עדיין עומדים בתור לבדיקות במשך ארבע שעות כדי להקשיב להנחיות כסדרן. באיזה עוד תחום תמצאו את הישראלים כל כך ממושמעים? נראה שלממשלה יותר נוח להאשים את הציבור מאשר לפעול לטובתו.

בדיקת אנטיגן ביתית. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
באף גל מטרת ההגבלות לא הייתה להוריד את התחלואה לאפס/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

בקבינט המומחים שבו ואמרו בכירי משרד הבריאות שצריך להגביל התקהלויות ולעבור ללמידה היברידית לתקופה קצרה, אולם זה אפילו לא עלה לדיון מעמיק בקבינט. שרי הממשלה צריכים להמשיך לדבוק בעמדתם, אבל איך אנשי המקצוע שותקים ולא מרימים דגל אדום? מדוע הם ממשיכים עם הקו שמשלה את הציבור שההגבלות לא יעזרו בשלב הזה, כשהם יודעים שזה לא נכון. הייתי מצפה מאנשים שבריאות הציבור בגרונם, להתריע בשער על כל עוול שעושה הממשלה ולא לשתף איתה פעולה.

ישראל בדרך להדבקה המונית ביודעין, זה כבר ברור, למרות ששר הבריאות ניצן הורביץ ובכיר משרדו מתעקשים שזה לא כך. סביר להניח שזן האומיקרון פחות קטלני, אך חשוב לדבר על היום שאחרי. ישראל איבדה את היכולת לשלוט על מספר החולים או המאומתים שלה, אין עניין להמשיך עם התו הירוק וביום שאחרי הוא לא יהיה רלוונטי יותר. אך ישראל איבדה דבר הרבה יותר חשוב - את הישראלים שלא מבינים את המדיניות. יום יבוא, לא עוד הרבה זמן, עם זן חדש, שיכול להיות מדבק יותר וקטלני יותר ואז לא נוכל להשית הגבלות, גם אם כל הממשלה תסכים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully