וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הורוביץ וליברמן סיכמו: 30-25 מיליון בדיקות אנטיגן יחולקו בחינם לאזרחי ישראל

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 14:12

טרם נמסר מועד מדויק לחלוקה. במערכת החינוך יחולקו שש ערכות בדיקות אנטיגן לכל תלמיד למשך שבועיים - ואחר כך ישקלו פעימה שנייה. רוב הבדיקות יחולקו לילדים ולבתי אבות, ולסטודנטים אין עדיין מתווה קבוע. כמעט 500 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, 100 מונשמים

בווידאו: פרוקיטור הקורונה מבהיר כי ההחלטה לקצר את הבידוד נעשתה מתוך ניהול סיכונים/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, סיכמו היום (שלישי) כי 30-25 מיליון בדיקות אנטיגן יחולקו בחינם לאזרחי ישראל. חלוקת הערכות צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, בהתאם להיערכות הלוגיסטית. מועד מדויק ימסר בהמשך.

יש לציין כי במדינות אחרות, לכל האזרחים מגיע בדיקות אנטיגן חינם. לפי המתווה שפורסם, רוב הבדיקות יחולקו לילדים ולבתי אבות. התמיכה באוכלוסיות רווחה היא מזערית מאוד, ולסטודנטים ועובדי מפעלים חיונים אין עדיין מתווה קבוע.

במערכת החינוך יחולקו שש ערכות בדיקות אנטיגן לכל תלמיד למשך שבועיים - ואחר כך ישקלו פעימה שנייה. החלוקה תתבצע ע"י משרדי הבריאות והחינוך, והרשויות המקומיות. ל-350 אלף הסטודנטים בארץ ולעובדי המפעלים החיוניים טרם נקבע מתווה.

לבתי חולים הגריאטריים ולבתי האבות יועברו על ידי משרד הבריאות 2.5 מיליון בדיקות, שיחולקו על ידם בין הצוותים המטפלים והאוכלוסייה המטופלת. כ-25 אלף קשישים המוטפלים במרכזי יום יקבלו שלוש ערכות בדיקה לשבוע, במשך שלושה שבועות.

ראש הממשלה הדגיש כי "שיקולים ערכיים" הנחו את אופן החלוקה. כ-450 אלף משפחות נתמכות רווחה יקבלו כל אחת 20 בדיקות אנטיגן ע"י משרד הרווחה, פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

בדיקת אנטיגן לזיהוי קורונה. ShutterStock
בדיקות אנטיגן חינם/ShutterStock

ראש הממשלה בנט אמר כי "הממשלה מחפשת כל דרך לסייע לאזרחי ישראל לעבור את גל האומיקרון", ועל כן הוחלט על העברת בדיקות האנטיגן בחינם. "במקום סגרים, אנחנו פועלים למצוא פתרונות במטרה לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר ולצלוח, יחד, את שיא הגל".

שר הבריאות הורוביץ קרא לציבור להשתמש בבדיקות: "זה פשוט, נגיש וחינם. כך תשמרו על עצמכם וכך נשמור על מי שבסיכון ועלול לחלות במחלה קשה. זו האחריות חברתית של כל אחד מאיתנו". הוא הוסיף כי הממשלה דואגת למלאי חיסונים רציף לכולם, לתרופות ולבדיקות "בהיקף עצום". שר האוצר ליברמן אמר כי חלוקת בדיקות בחינם היא "בשורה חשובה שמאפשרת לנו חיים לצד הקורונה".

500 במצב קשה, 8,000 אנשי צוות רפואי בבידוד

משרד הבריאות לא פרסם נתוני תחלואה ביומיים האחרונים בשל בעיות טכניות באימות הנתונים. היום, פורסמו נתונים חלקיים; 498 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, בהם 135 במצב קריטי, 100 מונשמים ו-13 מחוברים לאקמו. 8,129 אנשי צוות רפואי בבידוד, בין אם מאומתים או נחשפו להם. מפרוץ המגפה מתו בארץ 8,340 חולי קורונה.

בנוסף לכך, מאתמול חדל מוקד קול הבריאות לתפקד, לאחר שקרס בגלל הצפת פניות, ואין בו מענה אנושי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully