וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי בדיקות בשבוע, וחתימה של ההורים: מתווה החינוך החדש יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 8:49

בימים הקרובים יחולקו עשרות ערכות בדיקת אנטיגן במסגרת התכנית החדשה, שתשים סוף לבידודים במערכת החינוך לתלמידים שלא יראו תסמינים - מחוסנים ולא מחוסנים כאחד. ילדים שהוריהם יסרבו לבדוק אותם - יידרשו עדיין בבידוד במקרה של חשיפה לתלמיד מאומת

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

"הערב יש לנו בשורה", הכריז אמש ראש הממשלה נפתלי בנט, "ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף". המבצע שמחזיר את מערכת החינוך לנורמה זכה לכינוי "בודקים ולומדים", ובמסגרתו כל הילדים בגילאים 0-18, מחוסנים ולא מחוסנים, ישובו ללמוד כרגיל, גם אם נחשפו לחולה מאומת - אלא אם כן הראו תסמינים.

האופן שבו יתנהל המתווה, שיישומו יתחיל ביום חמישי הבא, דורש שיתוף פעולה הדוק עם ההורים. במסגרתו יבצעו הילדים שתי בדיקות בשבוע, ביום ראשון וביום רביעי. הורים יידרשו לחתום בבוקר על אישור שערכו בדיקה לילדיהם. ילדים שיראו תסמינים וילדים שיימצאו חיוביים בבדיקה ייכנסו לבידוד כפי שהיה עד עתה. במקרה שהורים יסרבו לבצע את הבדיקה, ילדיהם יצטרכו לשהות בבידוד.

בדיקת אנטיגן ביתית. ראובן קסטרו
גם צוותי החינוך יקבלו ערכות בדיקת אנטיגן ביתית/ראובן קסטרו

כדי לאפשר את יישום התוכנית, הודיע אמש משרד החינוך על מבצע חלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות לתלמידים ולצוותי החינוך. במסגרת המבצע יקבלו החל מהיום כל תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים ערכה של 20 בדיקות שיתבקשו לקחת לביתם. קדימות בחלוקה ניתנת לילדי גנים לחינוך מיוחד. אחריהם יקבלו את הערכות ילדי הגנים הרגילים ואחריהם תלמידי בתי הספר היסודיים. אנשי הצוותים החינוכיים במוסדות אלה יקבלו עשר בדיקות כל אחד, ובכללם עובדי הצהרונים והסייעות.

תלמידה לומדת בזום, 11 בינואר 2022. יפעת רוזנברג, מערכת וואלה!
"היקף הבידודים פוגע בחינוך". תלמידה בזום/מערכת וואלה!, יפעת רוזנברג

בשלב הבא של המבצע יחולקו ערכות לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. מספר הבדיקות שיחולקו לשכבת גיל זו יהיה קטן יותר, וכל שלושה תלמידים יחלקו ערכה של 20 בדיקות. בנט אמר אמש כי בינתיים הועברו שלוש בדיקות לכל תלמיד. "המדינה הולכת לקראת ההורים והילדים שזקוקים כל כך למסגרת", אמר בנט.

"המהלך הזה דורש אחריות אישית שלכם ההורים להקפיד ולבצע את הבדיקות כמו שצריך", המשיך ראש הממשלה. "אם הילד מאומת, פשוט לא לשלוח אותו לבית הספר. הגל הזה קשה לכולם יש כמעט מאומת בכל בית אבל הגל הזה יסתיים מהר יחסית, אני שוב מודה לחבריי בממשלה. המתווה הוא על דעת כולם - פועלים ונמשיך לפעול בצורה אחראית, הבדיקות ייסעו לנו להפחית את התחלואה. יש אור בקצה המנהרה, בעוד פחות משבוע הלימודים חוזרים למסלולם הרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully