וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מפרוץ המגפה: עובד חיוני מאומת לקורונה יוכל להגיע לעבודה

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 14:40

עובד חיוני - מי שהיעדרותו תוביל לפגיעה במשק - יוכל להגיע פיזית למקום עבודתו, בתנאי שהוא לא מראה תסמינים של המחלה ולא בא במגע עם עובדים אחרים, כך קבעו התאחדות התעשיינים, רח"ל ומשרד הבריאות. אישור העבודה הוא אישי לכל עובד ופרטני לכל יום עבודה בנפרד

בדיקת אנטיגן במשרד לפני תחילת יום העבודה, תל אביב, 17 בינואר 2022. ראובן קסטרו
אישור אישי לכל עובד ופרטני לכל יום עבודה בנפרד. בדיקת אנטיגן/ראובן קסטרו

עובד חיוני מאומת לקורונה יוכל להגיע פיזית למקום עבודתו, בתנאי שהוא לא מראה תסמינים של המחלה ולא בא במגע עם עובדים אחרים - כך החליטו היום (שלישי) התאחדות התעשיינים עם רשות החירום הלאומית (רח"ל) ומשרד הבריאות.

במסגרת המתווה החדש, חברה המוגדרת חיונית תוכל לשלוח בקשה למרכז השליטה של משרד הבריאות כדי להעסיק עובד חיוני גם אם הוא חיובי לקורונה. בהגדרה, עובד חיוני הוא "מי שהיעדרותו תוביל לפגיעה במשק". אישור העבודה הוא אישי לכל עובד ופרטני לכל יום עבודה בנפרד.

התאחדות התעשיינים פירטו את אמצעי הזהירות הננקטים כחלק מהמתווה. העובד המאומת יצטרך לשמור על כללי זהירות נוקשים במקום העבודה - יצטרך לתזמן את הגעתו כך שלא ייחשף לשאר העובדים או הלקוחות, לבד ברכב פרטי וללא עצירות ביניים; העובד יוכל לחזור לעבודה רק אם הוא עובד לבד, ללא סיכון למגע או חשיפה לאנשים אחרים; מקום העבודה יאוורר והעובד יקפיד על פתיחת חלונות בעמדת העבודה; העובד יבצע את תפקידו בעמדה נפרדת ללא כל אפשרות למגע עם אנשים אחרים.

בנוסף, העובד יתבקש להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה, כל הפסקה של העובד תתקיים באוויר הפתוח בלבד; במידת האפשר, מקום העבודה אף יקצה לעובד תא שירותים נפרד; כמו כן, בתחילת יום העבודה ובסוף יום העבודה, עמדת העבודה תחוטא באופן מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully