וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מאיים: "פוטין ישלם מחיר כבד אם ינסה לפלוש לאוקראינה"

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 7:46

במסיבת עיתונאים לרגל יום השנה לתפקידו, נאם ביידן והתייחס לסכסוך הרוסי-אוקראיני. "הוא מעולם לא ראה סנקציות כאלו", איים הנשיא על פוטין במקרה של פלישה. עוד התייחס להסכם הגרעין עם איראן ואמר כי הוא "רואה התקדמות מסויימת"

נאום ביידן במסיבת עיתונאים לציון יום השנה לתפקידו/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (רביעי) במסיבת עיתונאים לציון יום השנה לתפקידו, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישלם "מחיר יקר" אם יתקדם עם פלישה צבאית לאוקראינה.

"אני מאמין שרוסיה מתכננת לפעול נגד אוקראינה", אמר ביידן בנאומו והדגיש כי "הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה יכול לצאת מכלל שליטה". בהמשך דבריו הסתייג מעט ואמר כי הוא חושב שהנשיא הרוסי טרם קיבל החלטה סופית בעניין. "אני לא כל כך בטוח שהוא בטוח מה הוא הולך לעשות", אמר הנשיא והוסיף כי החלטה של פוטין עשויה להתקבל לפי איזה "צד של המיטה" הוא יתעורר.

כמו כן, העלה ביידן את האפשרות לפיה תבצע רוסיה "פלישה מינורית", כגון פעולה שאינה צבאית, או מתקפת סייבר, מה שיגרור תגובה פחותה מאשר פלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה. "חשוב מאוד שנשמור על כולם באותו עמוד בנאט"ו", אמר הנשיא, והבהיר שגם צעד מסוג זה יתקל בתגובה הדדית דומה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נושא דברים במסיבת עיתונאים לציון יום השנה לתפקידו. 20 בינואר 2022. AP
"הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה יכול לצאת מכלל שליטה", נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/AP

ביידן הוסיף כי הוא אינו שולל פסגה שלישית עם נשיא רוסיה. זאת, לאחר ששני המנהיגים נפגשו פעמיים בשנה שעברה. עוד הנשיא הוסיף והפציר באוקראינה שלא להיכנס לפאניקה. מאוקראינה נמסר בתגובה כי היא "מוכנה לגרוע מכל ותצליח לשרוד כל קושי שיגיע אליה".

עוד הוסיף הנשיא האמריקני כי דאג להכנת מערך רחב של סנקציות ועונשים כלכליים שונים להטיל על רוסיה במקרה של פלישה, ואמר כי חברות רוסיות עלולות לאבד את היכולת להשתמש בדולר האמריקני. "הוא מעולם לא ראה סנקציות כמו אלו שהבטחתי שיוטלו אם הוא יזוז", איים ביידן.

דבריו של הנשיא מגיעים לאחר שבימים האחרונים שלחה רוסיה כ-100,000 חיילים אל בלארוס, לקראת תרגילים צבאיים המתוכננים להיערך בחודש הבא בסמוך לגבול עם אוקראינה. בתוך כך, לפי דיווח ב-CNN, לארצות הברית יש מידע שלפיו רוסיה מתכננת להגיע עד קייב ולהפיל את הממשלה. רוסיה ובלארוס לא שללו תרחיש של תקיפה, וסגן שר ההגנה הרוסי, אלכסנדר פומין, אף אמר כי מטרת התרגיל היא להיערך ל"הדיפת תוקפנות חיצונית במהלך מבצע הגנתי, ללוחמה בטרור ולהגנה על האינטרסים של 'מדינת האיחוד (רוסיה ובלארוס)'".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בועידת האקלים, מוסקבה, 2 בנובמבר 2021. רויטרס
"החלטה של שלו עשויה להתקבל לפי על 'איזה צד של המיטה' הוא מתעורר". ולדימיר פוטין/רויטרס

עוד התייחס נשיא ארצות הברית בנאומו גם לשיחות הגרעין עם איראן ואמר כי "יש התקדמות מסוימת, עכשיו זה לא הזמן לוותר על פתרון דיפלומטי". כמו כן, אמר ביידן כי קבוצת המדינות המנהלות משא ומתן לצד ארצות הברית עם איראן נמצאות "באותו עמוד".

בנוסף, התייחס ביידן למתקפת המל"טים על איחוד האמירויות הערביות, שאירעה בימים האחרונים, והודיע כי ארצות הברית שוקלת להגדיר את המורדים החות'ים בתימן שוב כארגון טרור. זאת, לאחר שלקח הארגון אחריות על התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully