וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם התינוק באורגון הקפואה: הורים לילדי פונדקאות תקועים בחו"ל בגלל עיצומי משרד החוץ

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 18:50

עובדי משרד החוץ, השובתים בגלל שכרם הנמוך, לא מנפיקים דרכונים לתינוקות שנולדו בחו"ל. "החלום שלנו הפך לסיוט", מספרים בני זוג שחזרתם הביתה מארה"ב נמנעת, ובנוסף נאלצים לממן את העלות הגבוהה של השהות באורגון. סגן שר החוץ: המאבק מוצדק, אבל לא על חשבון האזרחים

ניר הרמט ואיתי כהן. באדיבות המצולמים
"הבנו שאנחנו מסונדלים פה". ניר הרמט ואיתי כהן עם ירדן בן שלושת השבועות/באדיבות המצולמים

הורים ישראלים לתינוקות שנולדו בתהליך פונדקאות תקועים בשורה של מדינות ברחבי העולם עם העוללים בגלל עיצומים של עובדי משרד החוץ. ההורים הטריים הם מהנפגעים במידה החמורה ביותר מהעיצומים של העובדים שפתחו בעיצומים בגלל שכרם הנמוך. כחלק מהעיצומים מסרבים עובדי הקונסוליות להנפיק לתינוקות דרכונים ישראליים, תעודות מסע או היתר אחר שיאפשר להם להיכנס לארץ עם ההורים.

ניר הרמט (44), אוצר אמנות ואיתי כהן (43), מהנדס כימיה, הם בני זוג מתל אביב הממתינים זה כחודש לשוב ארצה מארה"ב. השניים עשו את הדרך הארוכה לשם עם בתם לבי בת השנתיים ועתה הם תקועים באורגון ביחד איתה ועם ירדן, התינוק בן שלושת השבועות שנולד שם בנוכחותם.

"הגענו על מנת לקבל באהבה תינוק שנולד לפונדקאית שלנו, אך בימים אלו החלום הכי גדול שלנו הופך לסיוט", סיפרו ניר ואיתי לוואלה!, "הלידה שלו היתה לצערנו מסובכת וקשה, עברנו לבד את כל ההליך הרפואי על כל המשמעויות הקשות שלו, ועכשיו, כשהוא כבר כשיר לטוס, ואחרי המאמצים הכלכליים והרגשיים הכבירים, נמנע מאיתנו ומהילדים לחזור ולקבל חיבוק מסבתא ומסבא. אנחנו מתגעגעים ורוצים מאוד לחזור הביתה. אנחנו מרגישים שהמדינה שלנו שלחה אותנו לתהליך מפלה, ארוך, יקר ורחוק על מנת שנוכל להגשים חלום שהוא זכות בסיסית של כל אדם - להקים משפחה".

את תעודת המעבר עבור ירדן הם היו אמורים לקבל בקליפורניה, בקונסוליה בסן פרנסיסקו. "תיאמנו פגישה להוצאת תעודת מעבר לתינוק שבלעדיה הוא לא יכול לטוס", הם סיפרו. "כשהחלו העיצומים הבנו שהפגישה מבוטלת ושאנחנו מסונדלים פה", הוסיפו. הם מדגישים כי הם "בעד זכויות עובדים, ואנחנו מוקירים את עבודתם של עובדי משרד החוץ. מבקשים לפנות מכאן אל השר לפיד בבקשה להתערב במשבר ולעשות כל מה שניתן כדי לסיים את הסכסוך הזה, לזכור את הצורך שלנו באנשי משרד החוץ ובאפשרות שלהם להחזיר אותנו הביתה".

עוד בוואלה!

מהשבוע הבא: זוגות הומואים, גברים יחידנים וטרנסג'נדרים יוכלו להביא ילדים בפונדקאות

לכתבה המלאה
ילדיהם של ניר הרמט ואיתי כהן. באדיבות המצולמים
רוצים לחזור לקבל חיבוק מסבא וסבתא. ילדיהם של ניר הרמט ואיתי כהן/באדיבות המצולמים

בינתיים, לדבריהם, הם "תקועים באורגון הקפאה, מחכים שמשהו יזוז. כל שבוע פה עולה סכום כסף גדול, בנוסף ליתר ההוצאות. זה מצב מורכב וקשה, והרגשת התקיעות הזאת מאוד קשה".

ועד עובדי משרד החוץ מסר בתגובה כי העובדים "נאבקים על קיומו והישרדותו של שירות החוץ הישראלי. זהו מאבק קריטי לעתידו של המשרד ולשימור כוח האדם המקצועי המרכיב אותו, שבלעדיו לא ניתן להחזיק שירות חוץ מתפקד". לדברי הוועד, העיצומים הם הכלי היחיד שעומד להם כאמצעי להיאבק על זכויותיהם. הוועד אומר כי ניתן וצריך לפתור את המשבר עוד היום. "אנו קוראים להתערבותו המהירה של שר החוץ יאיר לפיד שהבטיח לתקן. התערבותו הנחרצת והמהירה תביא לסיום המשבר, שרק הולך ומחריף", אמרו לסיום.

סגן שר החוץ עידן רול אמר לוואלה!: "המאבק המוצדק של עובדי משרד החוץ לא יכול לבוא על חשבון אזרחי ישראל. סיכמנו עם הוועד כי על אף העיצומים מקרים חריגים הדורשים עזרה הומניטרית יקבלו מענה דרך ועדת חריגים שיפעיל הוועד".
במשרד החוץ ובלשכת שר החוץ בחרו לא להגיב לעיצומי הועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully