וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים אירופים הגיעו למשרד החוץ כדי למחות על היחס לפלסטינים - וחטפו צעקות

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 19:31

דיפלומטים ושגרירים של 16 מדינות באירופה הגישו מחאה רשמית משותפת נגד אלימות מתנחלים נגד פלסטינים - ראש אגף אירופה הטיחה בהם בתגובה: "אחרי כל מה שהממשלה החדשה בישראל עשתה למען הפלסטינים אתם מגיעים להתלונן?". משרד החוץ: יש טענות שנכון להגיב עליהן באופן נוקב

משרד החוץ, ירושלים,. עומר מירון
פגישה שגרתית נגמרה בפיצוץ. משרד החוץ/עומר מירון

דיפלומטים ושגרירים של 16 מדינות באירופה הגיעו לפני כשבועיים למשרד החוץ בירושלים לפגישה שגרתית עם ראש אגף אירופה במשרד החוץ, עליזה בן נון, בנוגע למצב בגדה המערבית - אך היא הסלימה לכדי קרב צעקות והתפוצצה, כך לפי שלושה דיפלומטים אירופים וישראלים שמעורים בתכני הפגישה.

נציגי המדינות האירופיות בראשות בריטניה הגיעו לפגישה בעיקר כדי להגיש מחאה רשמית משותפת בעניין אלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. אלא שלקראת הפגישה ביקשו נציגי המדינות השונות להוסיף עוד סוגייה למחאה הדיפלומטית.

כשדיפלומטים האירופים הגיעו לפגישה עם בן נון, שבעבר שימשה כשגרירת ישראל בפריז, הם החלו למנות שורה ארוכה של נושאים כמו הבנייה בשטח הרגיש E1 ליד מעלה אדומים, הבנייה בשכונת גבעת המטוס במזרח ירושלים והמצב בשטח C בגדה המערבית.

בן נון, שהאזינה לתלונות וראתה את הרשימה הארוכה באיגרת המחאה שהדיפלומטים האירופים הגישו לה, הגיבה בחריפות רבה ואמרה שטענות האירופיות מעליבות. "אחרי כל מה שהממשלה החדשה בישראל עשתה למען הפלסטינים אתם מגיעים להתלונן?", היא הטיחה בדיפלומטים האירופים.

כמה מהדיפלומטים האירופים שהשתתפו בפגישה אמרו כי הם מעוניינים לנהל שיח מקצועי ולא אמוציונאלי על סוגיות שמדאיגות אותם, אבל בן נון סירבה להיכנס לדיון מהותי בנקודות שהם העלו. "אתם מעצבנים אותי", היא אמרה להם (You are pissing me off במקור - ב"ר). דיפלומטים אירופים אמרו כי האווירה בפגישה הייתה קשה ביותר וכי היא יצאה משליטה מהר מאוד. כמה שגרירים אירופים ניסו להרגיע את בן נון אך ללא הצלחה - והפגישה התפוצצה והסתיימה במשבר גדול.

דובר משרד החוץ, ליאור חייט, מסר בתגובה: "השיח עם האירופים על שלל נושאים שעל סדר היום כולל קידום של שיתופי פעולה בנושאים רבים ומגוונים לצד חילוקי דעות. במקביל להתחממות ביחסים מוצגות לעיתים עמדות וטענות אירופיות באופן שאיננו ממקובל עלינו ושנכון להגיב עליהן באופן ברור ונוקב, גם אם תגובתנו איננה נעימה לאוזן האירופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully