וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הידרדרות המצב הביטחוני: החל פינוי של משפחות דיפלומטים ישראלים מאתיופיה

עודכן לאחרונה: 6.11.2021 / 22:46

משרד החוץ עדכן את אזהרת הנסיעה למדינה והמליץ לאזרחים "לסיים שהותם" באתיופיה. דובר משרד החוץ הבהיר כי הדיפלומטים הישראלים נשארים לעבוד בשגרירות באדיס אבבה. במהלך סוף השבוע הודיע משרד החוץ האמריקני על פינוי כל העובדים הלא הכרחיים משגרירות ארה"ב במדינה

בווידאו: נזקי מתקפה אווירית בצפון אתיופיה במחוז תיגראי/צילום: רויטרס

בצל הידרדרות המצב הביטחוני באתיופיה, משרד החוץ החל לפנות חלק ממשפחות הדיפלומטים הישראלים במדינה. במקביל, עדכן את אזהרת הנסיעה למדינה וכתב כי מומלץ לאזרחים להימנע מביקור שם. "‏משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים באתיופיה לסיים שהותם במדינה, נוכח תסיסה אזרחית, שיבושים ומגבלות על תנועה וגישה, תקשורת, זמינות מוצרים ויתכן אף טיסות", נכתב באזהרת הטיסה.

דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר כי הדיפלומטים הישראלים נשארים לעבוד בשגרירות באדיס אבבה, "עם זאת, בצל אי הוודאות והאפשרות להידרדרות, חלק מבני המשפחות חוזרים לארץ". במהלך סוף השבוע הודיע משרד החוץ האמריקני על פינוי כל העובדים הלא הכרחיים משגרירות ארה"ב באדיס אבבה וכן בני משפחות של דיפלומטים.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שבת) במסיבת עיתונאים כי "בוחנים את המתרחש באתיופיה בקפידה, אנחנו במגעים במשרד הביטחון ומדינות נוספות למען שלומם של הנוגעים בעניין". ביום רביעי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה שיגרה מכתב לבנט וביקשה לשקול לחלץ אלפי אנשים שממתינים באדיס אבבה ובגונדר לעליה לישראל ושנמצאים לטענתה בסכנת חיים ממשית.

מורדים ממחוז תיגראי מלווים שבויים מצבא אתיופיה אל כלא בבירה מקלה, 22 באוקטובר 2021. AP
מורדים באתיופיה/AP

ביום חמישי משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לנוסעים לאתיופיה, זאת בצל החלטת ממשלת אתיופיה להכריז על מצב חירום במדינה. על פי נוסח האזהרה, משרד החוץ ממליץ לישראלים לשקול להימנע מנסיעות לא חיוניות, ולאלה הנמצאים בה - לקצר את שהותם.

"המשרד ממליץ לנקוט במשנה ערנות ולהתעדכן באופן שוטף על התקדמות הלחימה במדינה בכלל והמצב בעיר הבירה בפרט", נכתב באזהרה. "משרד החוץ ממליץ להימנע מלהגיע או לשהות באזורי העימות, ולהישמע להנחיות המקומיות לגבי שעות עוצר, התקהלויות ומגבלות תנועה".

בניגוד לארצות הברית, שקראה לאזרחיה לעזוב מיד את אתיופיה והחלה לפנות אותם, במשרד החוץ הישראלי רק ממליצים לישראלים "לשקול לקצר את שהותם".

בימים האחרונים חלה הדרדרות נוספת בקרבות באתיופיה. המורדים מתיגראי הצליחו לנצח בכמה קרבות עם כוחות צבא אתיופיה ואף הכריזו כי הם נערכים להסתערות על הבירה אדיס אבבה. המצב הביטחוני במדינה מעורער ביותר וארה"ב ומדינות נוספות במערב החלו לפנות את אזרחיהן מאתיופיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully