וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשבוע הבא: זוגות הומואים, גברים יחידנים וטרנסג'נדרים יוכלו להביא ילדים בפונדקאות

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 11:33

שר הבריאות הורוביץ הודיע כי הזכאות להליך הפונדקאות תתרחב ביום בשלישי הבא. "יום היסטורי במאבק לשוויון, שמים סוף לעוול של שנים", הכריז. לפני חצי שנה קבע בג"ץ כי יש לשנות את התקנות ולפתוח את האפשרות לציבור כולו

בווידאו: שר הבריאות מודיע על הרחבת חוק הפונדקאות בישראל גם להומואים, יחידנים וטרנסג'נדרים החל מ-11/1/צילום: לע"מ

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע היום (שלישי) כי החל מהשבוע הבא יוכלו הומואים, גברים יחידנים וטרנסג'נדרים לגשת להליך פונדקאות בישראל. "נאפשר לגברים יחידנים, טרנסג'נדרים, אבות לעתיד, לזוגות הומואים, ובעצם לכל אדם בישראל - גישה שווה לפונדקאות בישראל" אמר הורוביץ.

"זה יום היסטורי למאבק הלהט"בי בישראל ולמאבק הארוך לשוויון, יום היסטורי לחברה הישראלית כולה - שמים סוף לעוול ולאפליה של שנים. מהפכת השוויון בפונדקאות יוצאת לדרך. נאפשר גם לגברים יחידנים, אבות לעתיד, וגם לזוגות הומואים, בעצם לכל אדם בישראל, גישה שווה לפונדקאות".

שר הבריאות ניצן הורוביץ במסע"ת לעדכון נוסח חוק הפונדקאות כך שתתאפשר גישה שווה להליך גם לגברים יחידים, לזוגות הומואים ולכל אדם בישראל, 4 בינואר 2022. תומר נויברג, פלאש 90
הורוביץ, היום/פלאש 90, תומר נויברג

שר הבריאות הוסיף כי "החוזר החדש קובע בפשטות את מה שבעצם היה אמור להיות לגמרי מובן מאליו: שוויון. זה הכול. פשוט שוויון. שנים שאנחנו נאבקים על העקרון הפשוט הזה. החוק הישן ייצג תפיסה מפלה. זה נגמר. גם ללהט"בים יש זכות שווה להיות הורים".

הורוביץ הדגיש את חשיבות השמירה על ביטחונן של הנשים הפונדאיות. "מודה לנשים שבוחרות לעשות את המעשה הזה, למען גברים ולמען נשים שלא יכולות להביא ילדים לעולם - אנחנו מחוייבים לנשים הללו, ונעשה כל מה שנדרש כדי להגן עליכן, ולוודא שזכויותיכן ורווחתכן ישמרו לכל אורך הדרך".

"כשר הומו - שמכיר היטב את ההדרה המשפילה כלפינו לאורך השנים - הדבר הזה הוא אחד הגורמים המרכזיים בעיצוב תפיסת העולם הפוליטית שלי, המאבק לשוויון גם של הקהילה הגאה וגם באופן כללי, זה המאבק האישי שלי, זה מה שמכוון אותי לכל אורך חיי. והחלטתי להפוך את משרד הבריאות לספינת הדגל לשוויון לכל אזרח בישראל".

עוד בוואלה!

בג"ץ: הסעיפים המפלים בני זוג מאותו מין והורים יחידניים בחוק הפונדקאות יבוטלו תוך חצי שנה

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה בתל אביב, 25 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה תל אביב/ראובן קסטרו

הליך הפונדקאות בישראל פתוח נכון להיום בפני זוגות הטרוסקסואלים ונשים יחידניות שיש להן זיקה גנטית ליילוד - כלומר, נשים שהביצית שלהן משמשת להליך הפונדקאות. בחודש יולי קבע בג"ץ כי כי בתוך שישה חודשים יבוטלו ההגדרות הקבועות בחוק, המדירות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין מגישה להסדר הפונדקאות.

בפברואר 2020 קבע הרכב של חמישה שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות פה אחד כי יש להרחיב את הסדר הפונדקאות בישראל גם לזוגות בני אותו המין ולגברים יחידים. בית המשפט נתן למדינה פרק זמן של שנה לתקן את הוראות החוק המפלות, אך המדינה ביקשה ארכה נוספת לחקיקה בגלל שנת הקורונה.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלהבי, בירך על הבשורה. "אחרי מאבק של שנים - ברחובות, בצמתים, בבתי המשפט, בכנסת ובממשלה - המאבק הצליח, וזה הניצחון של כולנו. הזכות להיות הורה היא זכות בסיסית לכל אדם והיום אנחנו עושים ועושות צעד היסטורי בדרך לשוויון בהורות גאה. הנוהל החדש מציג גם בשורה לאנשים על הקשת הטרנסית שלראשונה יקבלו גישה שוויונית להליכי פונדקאות ללא קשר למגדר או לסעיף המין".

העותרים לבג"ץ בנושא יואב ואיתי ארד-פנקס, יו"ר עמותת "אבות גאים" עוז פרבין וסוכנות "תמוז" מברכים על הצעד: "מדובר בניצחון ויום היסטורי שבא בעקבות פסיקת בג"ץ שקבעה באופן חד משמעי כי 'לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מההסדר הקיים' - השר ניצן הורוביץ הבטיח וקיים. כמו כן, זהו יום חג לחברה הישראלית בכלל ולקהילה הגאה בפרט, בין היתר בשל הכנסת הקהילה הטרנסית לתיקון לחוק. עם זאת, המסע עוד לא תם: יש לדאוג בדחיפות למהלך המשלים של נושא תרומת הביציות".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully