וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך בטור מיוחד: "הבידודים פוגעים בהורים ובתלמידים"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

19.1.2022 / 21:10

חייבים לבטל את הבידודים לילדים הבריאים כדי שנוכל להציל אותם ולחזור לשגרה. אל תיקחו מהילדים את בתי הספר, את החברים, את היציבות, את המסגרת, את מעט השגרה שעוד יש להם. תלחמו יחד איתי, כי המלחמה שלנו היא למענם ולמען ההורים

מעונות היום עוברים למשרד החינוך: "מסע חשוב למען ילדינו"/צילום: פייסבוק משרד החינוך

הפגיעה שחווה מערכת החינוך כתוצאה מנגיף הקורונה ומדיניות הבידודים דומה לפגיעה שיש גם בענפים אחרים במשק. מדיניות הבידודים נקבעת רק על ידי משרד הבריאות. כשמדובר בילדים שלנו, הפגיעה מורגשת פעמיים - גם בבידוד הילדים, וגם אצל ההורים שנאלצים להישאר בבית. יש מכך תסכול והוא מובן לחלוטין. אני נאבקת כדי לשנות זאת.

הבעיה איננה בהנחיות, אלא בבידודים מיותרים של ילדים בריאים ובהחלטות להשבתת לימודים שלא לצורך. אל תיקחו מהילדים את בתי הספר, את החברים, את היציבות, את המסגרת, את מעט השגרה שעוד יש להם. עלינו לעשות יחד את המקסימום כדי לשמור על שגרה רבה ככל הניתן בעבור ילדינו.

לכן זה שבועות אני נלחמת להפסקת הבידודים המיותרים של ילדים בריאים. כיתה ירוקה או כל פיתרון שיציע משרד הבריאות - הכל מקובל. העיקר להפסיק את הבידודים של הילדים. לשמחתי, לגישה זו שותפים רופאים ומומחים רבים שאמרו בסוף השבוע האחרון, בקול רם וברור, את מה שאני אומרת כבר זמן רב - הבידודים של הילדים גורמים להם נזק עצום ופוגעים פגיעה קשה גם בהורים שפרנסתם נפגעת ונמצאים כבר ממש על הקצה אחרי שנתיים מורכבות.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון במהלך ביקור בבית ספר. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
המערכת וצוותי החינוך עושים את כל מה שניתן. שאשא ביטון/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני
תלמידי כיתה א' לומדים בזום, 19 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
תלמיד כיתה א' לומד בזום/ראובן קסטרו

הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך ולשלוח את כולם הביתה, אך כולנו רואים מה עשתה שנה וחצי של סגרים לילדים שלנו ועם איזה מצוקות נפשיות הם מתמודדים כעת. ההצעות לסגור את מערכת החינוך אינן עוזרות לתלמידים, הן רק מרעות את מצבם, יוצרות בלבול, מטמיעות חוסר יציבות וחוסר ביטחון מיותר.

אנו גם לא חיים במציאות של סגר, כך שהילדים יכולים להסתובב חופשי בכל מקום - אך לא יהיו בתוך מסגרת והתוצאות ידועות לכולם. לכן בחרתי בפתרון הנכון והמורכב, חרף הביקורת. השארנו את המערכת פתוחה ואנו מאפשרים לכל הילדים שיכולים ורוצים להגיע לבית הספר לעשות זאת.

נכון שלא הכל מושלם, ככה זה בעת משבר שחווה אותו כל המדינה, אבל המערכת וצוותי החינוך עושים את כל מה שניתן בכלים העומדים לרשותם בעת הזו כדי לאפשר את המערכת פתוחה. כל ילד שמגיע - אנחנו מצילים אותו. לא פחות מזה. אנחנו ערוכים ללימודים דיגטליים כאשר אין ברירה אחרת, אך זו האפשרות האחרונה מבחינת מערכת החינוך ולא הפיתרון המועדף.

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש במסע"ת לעדכון נוסח חוק הפונדקאות כך שתתאפשר גישה שווה להליך גם לגברים יחידים, לזוגות הומואים ולכל אדם בישראל, 4 בינואר 2022. תומר נויברג, פלאש 90
משרד הבריאות קיבל את ההחלטה הנכונה על קיצור הבידודים. הורוביץ ואש/פלאש 90, תומר נויברג

תלחמו יחד איתי להפסקת הבידודים של ילדים בריאים כי המלחמה שלנו היא למענם ולמען ההורים. הרי בסופו של דבר רובנו מסכימים שאסור לסגור את המערכת. אני אופטימית ויודעת שהמאבק בסוף יצליח. משרד הבריאות קיבל בימים האחרונים את ההחלטה הנכונה על קיצור הבידודים לחמישה ימים. עכשיו חייבים לבטל את הבידודים לילדים הבריאים כדי שנוכל להציל אותם ולחזור לשגרה בריאה במערכת החינוך.

השלכותיו של המשבר מזמן כבר כאן. מחקר שבוצע על ידי לשכת המדען הראשי במשרד החינוך ואוניברסיטת חיפה, על בסיס נתוני השירות הפסיכולוגי החינוכי, מצא ש-70-60 אחוז מתלמידי בתי הספר חשו בתסמיני דיכאון בעקבות משבר הקורונה. 60 אחוז סובלים מקושי להירדם בלילה, 40 אחוז דיווחו על שינויים בתיאבון. ישנה עלייה של 70 אחוז בטיפולים למניעת אובדנות.

הנתונים האלו מהווים עבורי, כשרת החינוך, נורת אזהרה בוהקת בדבר ההשלכות הקשות של הבידודים וההיעדרויות התכופות מספסל הלימודים. זו גם הסיבה המרכזית מדוע בכוונתי לפעול בנחישות למען המשך פעילות מערכת החינוך. כל ילד שמגיע ללמוד בבית הספר - אנחנו מצילים אותו. לא פחות מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully