וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: יש סיכון בקיצור ימי הבידוד, העומסים על בתי החולים גדולים

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 8:11

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאיון ב-103FM כי "יש לנו עוד יכולת לקלוט חולים בבתי החולים אבל יש לזה מחיר". אש העריך כי שיא התחלואה בזן האומיקרון מתקרב: "עדיין יש עלייה כך שלא הגענו עוד לשיא - אבל אני מקווה שאנחנו קרובים אליו, במרחק של כשבוע"

בווידאו: רה"מ מתייחס להחלטה לקצר את ימי הבידוד/צילום: לע"מ

יום לפני כניסת מתווה הבידודים החדש לתוקף - מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס ב-103FM על ההשלכות בקיצור הבידוד ועל האפשרות הקרבה לקריסת בתי החולים. "בכל מצב שאנחנו מקצרים את ימי הבידוד אנחנו משחררים יותר אנשים שקרוב לוודאי מאומתים לפעילות לפני הזמן, גם במקרה הזה זה כך", אמר פרופ' אש והסביר כי ההחלטה התקבלה בשל כמות המאומתים והבידודים הגדולה, ש"מעיקה על המשק" לדבריו.

"העומסים על בתי החולים גדולים", ציין, "יש לנו עוד יכולת לקלוט חולים בבתי החולים אבל יש לזה מחירים שלאט לאט נצטרך לצמצם פעילויות אחרות". עם זאת, הוא ביקש להרגיע ולהזכיר כי "אנחנו רחוקים משיאי המאושפזים בגלים הקודמים, נוכל עוד לקלוט הרבה חולים, אבל העומסים מתבטאים בחדרי המיון".

להערכתו של אש, אנחנו במרחק של כשבוע משיא תחלואת וריאנט האומיקרון. "אנחנו רואים ירידה, או התמתנות בעלייה, גם בקצב האשפוזים", הוסיף. "עדיין יש עלייה, כך שלא הגענו עוד לשיא, אבל אני מקווה שאנחנו קרובים אליו".

תור לבדיקת אנטיגן קורונה, גרנד קניון באר שבע, 10 בינואר 2022. שי מכלוף
כמות בידודים שמעיקה על המשק. תור לבדיקת אנטיגן/שי מכלוף

לפי נתוני משרד הבריאות, 15% מהמאומתים לקורונה מדבקים אחרי היום החמישי. "גם היום מסתובבים הרבה מאוד מדביקים פוטנציאליים בחוץ", הזהיר מנכ"ל משרד הבריאות, ופירט את אמצעי הבטיחות שננקטים במשרד - בדיקות והנחיות. "יש כמה דברים שיכולים להקטין את ה-15% האלה למספרים יותר נמוכים", אמר אש. "כשאתה מסתכל על כל התמונה, התוספת של התחלואה (בקיצור הבידודים) להערכתי לא גדולה. קיימת אבל לא גדולה".

אש אמר כי ההחלטה על קיצור הבידודים התקבלה בין היתר בשל הלחץ הציבורי. "אם היינו מנטרלים את זה ופועלים אך ורק לפי השיקול הבריאותי הטהור, יכול להיות שההחלטה הזאת לא הייתה מתקבלת", הודה. "אני שלם עם ההחלטה כי בניהול הסיכונים, תוספת הסיכון שאנו מוסיפים בהחלטה הזאת לא רבה אל מול כל התמונה. בסופו של דבר יש לנו הרבה מאומתים שמסתובבים בחוץ".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס למאמרה של פרופ' מטות, בו הציעה להפסיק בידודים למאומתים לקורונה שאין להם סימפטומים. "אנחנו נעים בין קצוות", הסביר פרופ' אש. "יש אנשים שיגידו, אתם עושים טעות בכך שמקצרים את הבידוד לחמישה ימים, ויש כאלה שיגידו תשחררו את כולם. אנחנו מנסים למצוא שביל ביניים שמקטין את ההדבקות ומאפשר למשק להתקיים. אני חושב ששביל הביניים הוא הנכון ולא צריך ללכת לקיצוניות". להערכתו, הבידוד לא יתקצר מעבר לחמישה ימים. "אני חושב שזה כבר חסר משמעות, בין שלושה ימים לבין לבטל לגמרי את הבידוד, כך שלא נראה לי שנלך על הצעד הזה".

מחלקת קורונה בחניון התת קרקעי ,בית חולים בילינסון, פתח תקווה, 5 בינואר 2022. ראובן קסטרו
"העומסים על בתי החולים גדולים". מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

עוד התייחס פרופ' אש לתוצאות המחקר של בית החולים שיבא על החיסון הרביעי - מהן עולה כי יעילותו נמוכה מול זן האומיקרון. "אין פה שחור ולבן, יש את הדרך שמנסה למזער את הסיכונים", אמר. "המחקר בשיבא בודק רמות נוגדנים והראה שיש עלייה אבל לא גבוהה מאוד - פי חמש ולא פי 20, זה מחזיר אותנו למצב שהיה אחרי מנת הבוסטר". לדבריו, הנוגדנים יכולים להתמודד עם האומיקרון. פרופ' אש אישר כי לפי הערכות משרד הבריאות אין כוונה להמשיך עם החיסון הרביעי לאוכלוסיות נוספות: "זה לא ימנע את המשך התפרצות המגפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully