וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסון הרביעי לקורונה - בעל יעילות נמוכה בפני זן האומיקרון

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 2:34

תוצאות הניסוי, שנערך בביה"ח שיבא, מתפרסמות לאחר שיותר מחצי מיליון בני 60 ומעלה התחסנו, ועולה מהן כי הבוסטר כן מחזק את מוגנות הגוף, אך רק מול הזנים הקודמים. במשרד הבריאות לא אהבו את הפרסום, ובשיבא הוציאו הבהרה לפיה הם ממליצים לחסן רק אוכולוסיות בסיכון

בווידאו: בנט מעדכן בבית החולים שיבא על תוצאות המחקר בחיסון הרביעי/מערכת וואלה!

החיסון הרביעי לקורונה הוא בעל יעילות נמוכה בפני וריאנט אומיקרון - כך אמרו היום (שני) בית החולים שיבא בתל השומר, לאחר קבלת תוצאות הניסוי שערכו בקרב מקבלי החיסון הרביעי. מהתוצאות עולה כי הבוסטר כן מחזק את מוגנות הגוף לקורונה יותר מהחיסון השלישי, אך רק מול הזנים הקודמים. במשרד הבריאות לא אהבו את פרסום תוצאות המחקר של בית החולים, ולכן לאחר כמה שעות בשיבא הוציאו הבהרה לפיה הם ממליצים לחסן בחיסון ה-4 אוכולוסיות בסיכון.

מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים, פרופ' גילי רגב, הודתה שהחיסון הרביעי מהווה "דילמה" עבורה, "שלא כמו בחיסונים הקודמים", לדבריה. "יכול להיות שצריך לחכות לחיסון מותאם לאומיקרון לכלל האוכלוסייה, אבל אם יש סיכון גבוה אולי שווה להתחסן עכשיו", הוסיפה.

במשרד הבריאות לא אהבו את הפרסום של שיבא, ואלה חידדו כי ההחלטה לתת לאוכלוסייה הבוגרת חיסון רביעי הייתה נכונה - שכן החיסון אפקטיבי מול הזנים האחרים. עם זאת, כרגע לא ממליצים לתת את הבוסטר הרביעי לשאר האוכלוסייה.

מתחם החיסונים של ככלית בבית הצנחן, רמת גן 3 בינואר 2021. ראובן קסטרו
כן יעיל מול הזנים האחרים. חיסון רביעי לקורונה/ראובן קסטרו

בשיבא מבהירים שבקרב החולים שלהם אין תחלואה קשה בקרב מחוסנים בארבע מנות, אך גם לא בקרב מחוסנים בשלוש מנות. מנגד, ישנה הידבקות במספרים משמעותיים אחרי החיסון הרביעי כמו אלו שקיבלו רק שלושה חיסונים.

עד כה, התחסנו בחיסון הרביעי 546,893 בני 60 ומעלה הזכאים לו - ולא דווח כלל על תופעות לוואי אחרי קבלתו. 729 בני אדם נדבקו בקורונה לאחר קבלת המנה הרביעית. גם פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר כי "כרגע לא נמצא על הפרק לחסן בחיסון רביעי אנשים בני פחות מ-60".

במחקר שנערך בבית החולים שיבא משתתפים כ-270 עובדי בריאות מבית החולים שקיבלו מנה רביעית - חלק של פייזר וחלק של מודרנה. התוצאות השוו לאלה של עובדי שיבא שלא קיבלו מנה רביעית בכלל.

ההחלטה על מתן החיסון הרביעי לבני 60 ומעלה התקבלה בתחילת החודש, מול נתוני ההדבקה הגבוהים מווריאנט האומיקרון. "ההחלטה התקבלה לפי מיטב השיקולים הרפואיים. זאת משמעות גדולה ושכבת הגנה חדשה", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט. "אסור לנו להיות שאננים", הזהיר וקרא לכל מי שזכאי לכך - להתחסן. "הזמן שהרווחנו לימד אותנו על האומיקרון".

חברי הצט"ם נימקו גם הם כי יש להתחסן במנה הרביעית מפני שניכרת דעיכת החיסון מול האומיקרון. "זה כמו רכבת דוהרת ואין לנו הרבה זמן לקבל החלטות", אמר ד"ר בעז לב, יו"ר הצט"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully