וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: אושר מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה, הקלות במתחמי הבדיקות

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 20:41

נוכח העלייה התחלואה, ראש הממשלה מסר הצהרה על התנהלות הממשלה ועל ההיערכות למספר גבוה של מאומתים. "בשיא הגל - צפויים כ-50 אלף ביום", אמר. בהמשך אישר את הפרסום בוואלה!: "אנחנו נערכים לשינוי הקריטריונים להקלת העומס במתחמי הבדיקות"

בווידאו: בנט: "אושר חיסון רביעי למבוגרים מעל גיל 60/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הערב (ראשון) הצהרה ממשרדו בירושלים, בנושא ההתמודדות והטיפול בווריאנט אומיקרון. "בשיא הגל ייתכן שנחצה את קו ה-50 אלף מאומתים ליום".

ראש הממשלה סיפר כי "מנכ"ל משרד הבריאות עדכן אותי לפני שעה קלה על החלטתו לתת חיסון רביעי למבוגרים מעל גיל 60 וצוותים רפואיים. החלטתו התקבלה לפי מיטב השיקולים הרפואיים. זאת משמעות גדולה ושכבת הגנה חדשה. המדיניות של ראשונים בעולם שמרה על אזרחי ישראל. התמותה בישראל בזמן האחרון היא מהנמוכות בעולם. בבריטניה התמותה גדולה פי 50. בארצות הברית פי 130. אסור לנו להיות שאננים, אני קורא לכל מי שזכאי למנה רביעית - להתחסן. הזמן שהרווחנו לימד אותנו על האומיקרון".

"בשיא הגל ייתכן שנחצה את קו ה-50 אלף מאומתים ליום", הזהיר. "הבשורות הטובות הן שאנחנו למדנו מהעולם שאם אתה מחוסן כנדרש אתה מוגן במידה רבה גם אם תידבק".

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים על המשך הטיפול באומיקרון, 2 בינואר 2022. אמיל סלמן, פול
"50 אלף מאומתים ליום". בנט/פול, אמיל סלמן

עוד עדכן בנט כי "החלטנו לפטור מבידוד מחוסנים מגיל 5 ומעלה שנחפשו למאומת". רה"מ הוסיף כי הוא "מאוד מבין את תחושת התסכול והבלבול. אף אחד לא ביקש עוד גל. הפגיעה בשגרה היא אמיתית. הממשלה עושה הכול כדי להיערך למצב. מכם נדרש להתחסן. מי שעוד לא קיבל בוסטר שיקבל מיד, מי שלא חיסן את ילדיו, קחו אותם להתחסן, לילדים לוקח זמן לבנות שכבת הגנה. הקפידו מאוד על המסכות. מסכה יכולה לעשות את כל ההבדל בין מחלה קלה לקשה. שמרו על הפגיעים בחברה, על המבוגרים והבלתי מחוסנים".

לאחר הפרסום בוואלה! לפיו משרד הבריאות שוקל לצמצם את חובת הבדיקות לקורונה, כך שתחול רק על בני 60 ומעלה או על בעלי תסמינים לקורונה, אישר בנט את שינוי הקריטריונים: "יש בעיות, התורים לבדיקות ארוכים. אנחנו נטפל. אבל המצב הוא שיש כמות מאומיתם גדולה במיוחד. לכן אנחנו נערכים בשינוי קריטריונים בנושא הבדיקות כדי להוריד את העומס. מבקש להודות למשרד הבריאות ולכל האנשים שמנהלים את הדבר הזה. אנ מבקש מכולכם, שמרו על עצמכם, עד הילדים, צריך סבלנות וערבות הדדית".

בדיקות קורונה,מתחם הספריה שאול המלךתל אביב, 2 בינואר 2022. ראובן קסטרו
תורים לבדיקת קורונה, היום/ראובן קסטרו

"מכיוון שהרבה מאוד ילדים ייחשפו בימים הקרובים למאומתים, אנחנו קבענו שבבתי ספר יסודיים תלמידים ואנשי הוראה מחוסנים שייחשפו למאומת ייבדקו בבתי הספר על ידי נאמני הקורונה שהכנו בחודשים האחרונים. צריך לדעת, הגל הזה יהיה קצר יותר, לא יודע כמה, ומכיוון שהרבה מאוד ילדים לא התחסנו בחודשים האחרונים, בהחלט נראה לימוד מרחוק בהיקפים לא מבוטלים, משרד החינוך נערך לזה ומכיר את זה. שוחחתי עם שאשא ביטון לפני שבוע שבועיים בנושא כדי שיערכו".

"פגישת גנץ אבו מאזן נעשתה באישור מלא שלי"

"שר הביטחון דיבר איתי מראש ולא ראיתי מקום לאסור את זה, כולל המיקום", הבהיר. "אנחנו ממשלה מעורבת ויש עמדות שונות. שר הביטחון אחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. יש סל כלים וחלק ממנו זה פגישה כזו. לפגישה היו גבולות גזרה ברורים והם הנושא הביטחוני והכלכלי - ולא מדיני. לי אין כוונה לפגוש את אבו מאזן משלל סיבות שפירטתי בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully