וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמאה אלף מנות של התרופה נגד הקורונה הגיעו לישראל

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 17:27

הגלולה, שיעילה מול האומיקרון, ניתנת ב-2 מנות ביום למשך 5 ימים מאז הופעת התסמינים הראשונים, ויעילה בכ-90% במניעת אשפוזים ומוות. רה"מ בנט סבור שהתרופות יהיו דרמטיות ואפקטיביות בצמצום התחלואה הקשה אם יינתנו בזמן. "תוספת חשובה לארגז הכלים של המלחמה במגיפה"

בווידאו: משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה/מערכת וואלה!

כמאה אלף מנות של התרופה "פקסלוביד" נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר הגיעו היום (רביעי) לישראל. זאת, לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקני ומשרד הבריאות הישראלי העניקו לגלולה אישור חירום. מדובר בתרופה הביתית הראשונה נגד קורונה שקיבלה אישור כזה. התרופות הגיעו בטיסת אלעל 234 מליאז' במטוס דרימליינר.

ראש הממשלה נפתלי בנט הודה למנכ"ל פייזר אלברט בורלא ולשר הבריאות ניצן הורוביץ ואמר כי הגעת התרופות היא "תוספת חשובה לארגז הכלים של המלחמה במגיפה. הן יסייעו לנו לצלוח את שיא גל האומיקרון שמתקרב". בשיחה עם קברניט הטיסה אמר בנט: "התרופות מגיעות בדיוק בנקודת הזמן הקריטית. ממש בעצם ימים אלה אנחנו נכנסים לשיא הגל, ואני מאוד שמח שזה מגיע עכשיו".

בנט סבור שהתרופות יהיו דרמטיות ואפקטיביות, ביחס לצמצום התחלואה הקשה כשנותנים אותם בזמן ואין כוונה להבחין בין מחוסנים ולא מחוסנים בחלוקת התרופות. "התרופות נוחתות מחר בארץ, אנחנו בין הראשונים בעולם שנקבל תרופות", אמר בנט. מאה אלף הגלולות יספיקו לכעשרת אלפים חולים, שכן כל חולה ייטול שתי גלולות למשך חמישה ימים. אוכלוסיות בסיכון יתועדפו בקבלת התרופה. אלה כוללות חולים הסובלים מהשמנת יתר, סוכרת, מחלות כליות וריאות וכן קשישים מעל גיל 60 ולא מחוסנים.

נחת בישראל משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה, נתב"ג, 30 בדצמבר 2021. ללא, אתר רשמי
התרופות בנתב"ג, היום/אתר רשמי, ללא
נחת בישראל משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה, נתב"ג, 30 בדצמבר 2021. ללא, אתר רשמי
ארגזי התרופות מורדות ממטוס אל על, היום/אתר רשמי, ללא

לפי מידע מהניסויים הקליניים של פייזר, התרופה, הניתנת בשתי מנות ביום למשך חמישה ימים מאז הופעת התסמינים הראשונים, יעילה ב-90% במניעת אשפוזים ומוות בקרב אוכלוסייה בסיכון גבוה. המידע העדכני מצביע על כך שהתרופה יעילה גם מול האומיקרון. אישור החירום של ה-FDA תקף לחולים מבוגרים בסיכון גבוה וילדים בני 12 ומעלה החולים בקורונה. עוד עולה כי תופעות הלוואי שנצפו היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו. כל אלה מאשרים יעילות ופרופיל בטיחותי טובים.

פייזר אמרה כי היא ערוכה להתחיל מידית באספקת התרופה בארצות הברית, והיא הגדילה את הערכת הייצור שלה לשנה הקרובה מ-80 מיליון ל-120 מיליון. ממשלת ארצות הברית רכשה עשר מיליון מנות מהחברה, בסכום של 530 דולר למנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully