וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגיע ביום רביעי: משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה של פייזר לקורונה

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 18:52

במשלוח הראשון לישראל של התרופה הביתית הראשונה נגד הנגיף - ושיעילה מול האומיקרון - יגיעו כ-100 אלף מנות. לפי מידע מהניסויים של פייזר, התרופה, הניתנת ב-2 מנות ביום למשך 5 ימים מאז הופעת התסמינים הראשונים, יעילה בכ-90% במניעת אשפוזים ומוות

בווידאו: מנכ"ל פייזר מתייחס לתרופה החדש של החברה לקורונה/צילום: רויטרס

משרד הבריאות העניק היום (ראשון) אישור חירום לתרופה של חברת פייזר לקורונה, שצפויה להגיע לישראל ביום רביעי. זאת, לאחר שבשבוע שעבר מינהל התרופות והמזון בארצות הברית (FDA) העניק אישור חירום לגלולה. זאת התרופה הביתית הראשונה נגד קורונה שקיבלה אישור כזה.

משרד הבריאות וחברת פייזר חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע ביום רביעי לישראל.

לפי מידע מהניסויים הקליניים של פייזר, התרופה, הניתנת בשתי מנות ביום למשך חמישה ימים מאז הופעת התסמינים הראשונים, יעילה ב-90% במניעת אשפוזים ומוות בקרב אוכלוסייה בסיכון גבוה. המידע העדכני מצביע על כך שהתרופה יעילה גם מול האומיקרון. אישור החירום של ה-FDA תקף לחולים מבוגרים בסיכון גבוה וילדים בני 12 ומעלה החולים בקורונה. עוד עולה כי תופעות הלוואי שנצפו היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו. כל אלה מאשרים יעילות ופרופיל בטיחותי טובים.

תרופת Paxlovid של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 15 בדצמבר 2021. רויטרס
כ-100 אלף מנות צפויות להגיע לישראל/רויטרס

מנגנון הפעולה של הגלולה הוא עיכוב פעילותו של אנזים ה"פרוטאז" שהינו הכרחי בתהליך השכפול של הנגיף בגוף.

פייזר אמרה כי היא ערוכה להתחיל מידית באספקת התרופה בארצות הברית, והיא הגדילה את הערכת הייצור שלה לשנה הקרובה מ-80 מיליון ל-120 מיליון. ממשלת ארצות הברית רכשה עשר מיליון מנות מהחברה, בסכום של 530 דולר למנה.

כל מה שחשוב לדעת על התרופה של פייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully