וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים חויבו בבדיקת אנטיגן בכניסה לישיבת הממשלה; עובדת בלשכת רה"מ נמצאה חיובית

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 12:54

מחוץ לישיבה, שמתקיימת ברמת הגולן, הוצבה ניידת מד"א - והכניסה הותנתה בהצגת תשובה שלילית. העובדת הועברה לבידוד מיידי, מבלי שבאה במג"ע עם השרים. במהלך הישיבה: השרים צפויים לאשר חבילת סיוע של 150 מיליון שקלים לענף התיירות ברקע סגירת השמיים והתפשטות האומיקרון

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לזן האומיקרון ומתריע שהזמן אוזל/מערכת וואלה!

לראשונה מאז פרוץ הקורונה, שרי הממשלה התבקשו לעבור היום (ראשון) בדיקת קורונה מהירה לפני כניסתם לישיבת הממשלה השבועית, שתתקיים ברמת הגולן. ניידת מד"א הוצבה מחוץ למתחם שבו נערכת הישיבה בקיבוץ מבוא חמה, וכניסת השרים ומוזמנים נוספים לישיבה התאפשרה רק בכפוף להצגת תוצאה שלילית בבדיקה.

בהודעה שקיבלו בלשכות השרים הלילה ממזכירות הממשלה נכתב: "עקב העלייה בתחלואה, הכניסה מחר למתחם ישיבת הממשלה תהיה כפופה לביצוע בדיקת אנטיגן מהירה שתתבצע על ידי ניידת מד"א במקום החל מהשעה 9:00. אנא עדכנו את השרים וכן את המוזמנים הנוספים מטעם משרדכם אשר אושרו להגיע לישיבה".

ואמנם, אחת מעובדות משרד רה"מ אכן התגלתה בבדיקות כחיובית לקורונה. העובדת הועברה לבידוד, מבלי שבאה במגע עם ראש הממשלה או עם השרים. עובדים נוספים שבאו איתה במגע, ויצאו שליליים בבדיקות, לא משתתפים בישיבה מתוך זהירות.

צילום קבוצתי של חברי ישיבת הממשלה ברמת הגולן 26 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
זינוק בתחלואה. השרים בגולן, היום/אלי אשכנזי
ישיבת ממשלה בקיבוץ מבוא חמה  26 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
ישיבת הממשלה, היום/אלי אשכנזי

ישיבת הממשלה השבועית מתקיימת ברמת הגולן והשרים צפויים לאשר בה תוכנית לעידוד צמיחה באזור. בנוסף, הממשלה צפויה לאשר חבילת סיוע של 150 מיליון שקלים לענף התיירות, ברקע סגירת השמיים והתפשטות וריאנט אומיקרון. החבילה כוללת, בין היתר, סיוע ייעודי של 25 מיליון שקלים למורי הדרך ו-60 מיליון שקלים למארגני התיירות הנכנסת, פיצויים שהובטחו להם עוד בקיץ והוגדלו בשל הנזק מסגירת השמיים בשל התפשטות האומיקרון. במשרד התיירות מעריכים שמארגני התיירות הנכנסת חוו ירידה של 80% בהכנסות כתוצאה מסגירת השמיים בשל נגיף האומיקרון בסוף נובמבר. לפי ההצעה, ההשפעה של הטלת המגבלות על התיירות הנכנסת, יחד עם תוצאות המגבלות הקודמות בסבבי הקורונה בשנתיים האחרונות, היא "פגיעה אנושה בסקטור של מארגני התיירות הנכנסת אשר כל עיסוקם בהכנסת תיירים לישראל, וכבר השקיעו מאמצים וכספים והעברת קבוצות לישראל".

הצעת המחליטים, אותה מביאים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התיירות יואל רזבוזוב, מסמיכה גם את השרים להאריך את הפיצויים לרבעון הראשון של 2022 במידה ויוטלו הגבלות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully