וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA נתן אישור חירום לגלולה של פייזר נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 21:45

זאת התרופה הביתית הראשונה שזוכה לאישור מהרשויות, והיא צפויה לשמש כלי חשוב במאבק בווריאנט אומיקרון המתפשט במהירות. בפייזר אמרו כי הניסויים הראו יעילות של 90% במניעת אשפוזים ומחלה קשה וכי הם ערוכים לאספקה מידית בארה"ב. אלפי מנות יגיעו לישראל בשבועות הקרובים

תרופת Paxlovid של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 15 בדצמבר 2021. רויטרס
תרופת Paxlovid של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 15 בדצמבר 2021/רויטרס

חברת פייזר הודיעה היום (רביעי) כי מינהל התרופות והמזון בארצות הברית (FDA) העניק אישור חירום לגלולה שלה נגד נגיף הקורונה. זאת התרופה הביתית הראשונה נגד קורונה שמקבלת אישור, והיא צפויה לשמש כלי חשוב במאבק בהתפשטות המהירה של וריאנט האומיקרון.

לפי מידע מהניסויים הקליניים של פייזר, התרופה, הניתנת בשתי מנות ביום למשך חמישה ימים מאז הופעת התסמינים הראשונים, יעילה ב-90% במניעת אשפוזים ומוות בקרב אוכלוסייה בסיכון גבוה. המידע העדכני מצביע על כך שהתרופה יעילה גם מול האומיקרון. אישור החירום של ה-FDA תקף לחולים מבוגרים בסיכון גבוה וילדים בני 12 ומעלה החולים בקורונה.

פייזר אמרה כי היא ערוכה להתחיל מידית באספקת התרופה בארצות הברית, והיא הגדילה את הערכת היצור שלה לשנה הקרובה מ-80 מיליון ל-120 מיליון. ממשלת ארצות הברית רכשה עשר מיליון מנות מהחברה, בסכום של 530 דולר למנה.

אלפי מנות של התרופה של פייזר צפויות להגיע לישראל בשבועות הקרובים. בשל המלאי מוגבל, משרד הבריאות יתעדף בקבלת הגלולה אנשים בסיכון גבוה, בהם לא מחוסנים.

בווידאו: צוות הטיפול במגיפות מסביר את המלצתו לחיסון רביעי/צילום: לע"מ

הגלולות של פייזר, שאותן לוקחים יחד עם התרופה האנטי-ויראלית הוותיקה יותר ריטונביר, יימכרו תחת השם "פקסלוביד". החברה אמרה כי היא מתכננת להגיש בשנה הבאה ל-FDA בקשה לאישור מלא של הגלולות.

"האישור הזה מספק כלי חדש למאבק בקוביד-19 בזמן קריטי במגיפה, עם הופעת וריאנטים חדשים, והוא מבטיח להפוך את הטיפול האנטי-ויראלי לנגיש יותר עבור חולים שנמצאים בסיכון גבוה לחלות קשה בקוביד-19", מסרה בהצהרה פטריציה קבצוני, מנהלת המרכז לבחינה ולחקר תרופות ב-FDA. ב-FDA אמרו כי התרופה תינתן במרשם, ויש להשתמש בה בהקדם האפשרי לאחר אבחון המחלה, ובתוך חמישה ימים מהופעת התסמינים הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully