וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלי אבידר נגד אהרן ברק: "פיגוע בלתי נתפס בדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 18:04

אבידר תקף את נשיא בית המשפט העליון לשעבר וטען כי הוא "ביצע פיגוע באמון הציבור הדמוקרטי במדינת ישראל" בכך שתמך ב"עסקת טיעון מפוקפקת" לראש האופוזיציה נתניהו - שלדברי אבידר, "יצא למסע להחרבת הדמוקרטיה, לנטרול הרשות המחוקקת, להריסת הרשות השופטת"

השר אלי אבידר ביקר בחריפות היום (שני) את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, ומעורבתו במגעים להסדר טיעון עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "ברק ביצע פיגוע באמון הציבור הדמוקרטי במדינת ישראל, עם תמיכתו בעסקת טיעון לנתניהו".

לדברי אבידר, "חיכיתי שהשופט ברק יבהיר את עמדתו וידבר על הנושא באופן עקרוני, אך ההבהרות היו גרועות מהתמיכה הראשונית. הוא נתן לגיטימציה מלאה לעסקת טיעון מפוקפקת למי שיצא בתחילת 2020 למסע להחרבת הדמוקרטיה, לדריסת שומרי הסף, לנטרול הרשות המחוקקת, להריסת הרשות השופטת; ששופריו 'התנדבו לנהוג ב-D9' שיחריב את בית המשפט העליון".

"רבותיי, אין הגדרה אחרת", המשיך אבידר. "התמיכה הגורפת של אהרון ברק בעסקת טיעון מפוקפקת עם נתניהו היא פיגוע בלתי נתפס בדמוקרטיה ופרצופו הזחוח של נתניהו בבית הפרקליט שלו אמש, אומר הכל".

אהרון ברק, בנימין נתניהו. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"לגיטימציה מלאה לעסקת טיעון מפוקפקת". ברק ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אמש, נתניהו ומשפחתו התכנסו בביתו של הסנגור בעז בן צור ברמת גן להתייעצויות על עסקת הטיעון.

נתניהו הוא שפנה לברק לצורך תיווך בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במטרה לגבש עסקת טיעון בעניינו. ברק התלבט והסכים, ונמסר כי הוא שלם עם הסכמתו. לצורך המהלך שלח נתניהו את עורך הדין מיכאל ראבילו לשכנע את ברק. עוד נודע כי מדובר בסבב שלישי של גישושים בין הצדדים לקראת גיבוש עסקה. המגעים, כך נמסר, התחילו כבר בשנת 2019.

בסוף השבוע חשף בן כספית באתר "מעריב אונליין" את הידיעה בדבר קיומם של מגעים סודיים בין היועץ המשפטי מנדלבליט וצמרת הפרקליטות לבין ראש הממשלה לשעבר במאמץ להגיע לעסקת טיעון. חשאיות המגעים נועדה למנוע מבוכה מנתניהו, שהצהיר בעבר שלא יסכים לעסקת טיעון משום שהוא משוכנע ביכולתו להוכיח את חפותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully