וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "חטיפת בני הערובה בבית הכנסת בטקסס - מעשה טרור"

נשיא ארה"ב אמר כי עדיין אין מספיק מידע על המניע של החוטף מאליק פייסל אכרם, אזרח בריטניה בן 44, שהתבצר במשך קרוב ל-12 שעות עם 4 בני ערובה. "אנחנו נתייצב נגד האנטישמיות ונגד עליית הקיצוניות במדינה", אמר נשיא ארה"ב

בווידאו: ביידן מגדיר את המתקפה על בית הכנסת בטקסס "אירוע טרור"/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (ראשון) כי חטיפת ארבעת המתפללים בבית הכנסת בטקסס הייתה "מעשה טרור". הוא הוסיף כי עדיין אין מספיק מידע על המניע של החמוש לתקוף את בית הכנסת. ה-FBI זיהה את החוטף בתור מאליק פייסל אכרם, אזרח בריטניה בן 44. הוא ככל הנראה הגיע לארצות הברית בימים האחרונים.

"אני אסיר תודה לעבודה הבלתי נלאית של גורמי אכיפת החוק בכל הרמות שפעלו בשיתוף פעולה וללא מורא כדי לחלץ את בני הערובה", אמר נשיא ארצות הברית. "אנו שולחים אהבה וכוח לחברי קהילת בית ישראל, קוליוויל והקהילה היהודית".

ביידן המשיך ואמר כי "עוד נלמד בימים הקרובים על המניעים של החוטף. אבל תנו לי להיות ברור - כל מי שמתכוון להפיץ שנאה - אנחנו נתייצב נגד האנטישמיות ונגד עליית הקיצוניות במדינה הזו. זה מי שאנחנו, והלילה, אנשי ונשות אכיפת החוק גרמו לכולנו להיות גאים".

רכב של גורמי האכיפה בזירת שחרור בני הערובה בבית הכנסת בטקסס 17 בינואר 2022. רויטרס
כלי רכב של רשויות אכיפת החוק במתחם בית הכנסת, אתמול/רויטרס

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם מושל טקסס גרג אבוט והודה לו על פעולתם שהביאה את האירוע לסיומו בשלום. עוד הודה בנט למושל על עמידתו האיתנה לצד הקהילה היהודית, בעיר קוליוויל ובטקסס בכלל, על תמיכתו בישראל וכן על מאבקו באנטישמיות ובתנועת החרם, ה-BDS.

אכרם ככל הנראה התחזה לחסר בית כדי להיכנס לבית הכנסת. הוא ניהל משא ומתן ממושך עם סוכנים של ה-FBI. לפי הדיווחים, החוטף דרש את שחרורה של עאפיה סידיקי, הכלואה בכלא שמור בטקסס בגין עבירות טרור. בתחילה דווח כי הוא אחיה, אך בהמשך התברר שהוא השתמש בביטוי הרווח בקרב מוסלמים כדי לכנות חברים אחרים בקהילה.

הדרישה של החוטף לשחרר את המדענית הפקיסטנית סדיקי, שמרצה עונש של 86 שנות מאסר, החזירה לכותרות את שמה של מי שכונתה "ליידי אל-קאעדה". סדיקי, בת 49, נחשבה במשך תקופה למחבלת המסוכנת ביותר בעולם, וארגוני טרור כמו דאעש וטליבאן דרשו לאורך השנים את שחרורה במסגרת עסקאות שבויים. עם זאת, ארצות הברית דחתה זאת על הסף בכל פעם, וסדיקי נותרה כלואה במתקן השמור היטב בטקסס שבו היא מוחזקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully