וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליידי אל-קאעדה": זו המדענית הטרוריסטית שאת שחרורה דרש החוטף מבית הכנסת בטקסס

עאפיה סדיקי הפקיסטנית הורשעה לפני יותר מעשור בניסיון לרצוח חיילים אמריקנים, ומאז היא מוחזקת במתקן כליאה שמור. ארגוני טרור שונים דרשו לשחררה במרוצת השנים תמורת חטופים, אך ארה"ב דחתה זאת על הסף. פרופיל

תצלום משנת 2003 של ד"ר עאפיה סדיקי. AP
ביקשה מחבר המושבעים להוכיח שהם לא יהודים בבדיקות DNA. עאפיה סדיקי/AP

הדרישה של החוטף מבית הכנסת בטקסס לשחרר מהכלא את המדענית הפקיסטנית עאפיה סדיקי, שמרצה עונש של 86 שנות מאסר, החזירה לכותרות את שמה של מי שכונתה "ליידי אל-קאעדה". החוטף, אזרח בריטניה, כינה אותה "אחותו" בזמן שהחזיק בבני הערובה, אך עורכת דינה הכחישה שיש ביניהם קשר משפחתי.

סדיקי, בת 49, נחשבה במשך תקופה למחבלת המסוכנת ביותר בעולם, וארגוני טרור כמו דאעש וטליבאן דרשו לאורך השנים את שחרורה במסגרת עסקאות שבויים. עם זאת, ארצות הברית דחתה זאת על הסף בכל פעם, וסדיקי נותרה כלואה במתקן השמור היטב בטקסס שבו היא מוחזקת.

המצוד אחריה החל ב-2003. היא נעלמה לשנים ארוכות, ואחרי שנלכדה הורשעה לעשרות שנות מאסר בשל ניסיון רצח של אמריקנים באפגניסטן. בפקיסטן נערכו הפגנות רבות בדרישה לשחרורה, ועל כמה פיגועים קיבלה אחריות קבוצה שכינתה את עצמה "גדודי "עאפיה סידיקי".

בווידאו: תיעוד ההשתלטות וחילוץ בני הערובה בבית הכנסת בעיר קוליוול שבטקסס/צילום: רויטרס

סדיקי נולדה בעיר קראצ'י וגדלה במשפחה ממעמד הביניים, ובשנת 2001 היא יצאה לארצות הברית כדי ללמוד. אמה הייתה חברת פרלמנט ובמשפחה היו רופאים שלמדו בבריטניה. היא נחקרה ב-2002 אחרי שרכשה שכפ"צים ואמצעי ראיית לילה באינטרנט, בסכום מצטבר של 6,000 דולרים.

עוד בוואלה!

גבר השתלט על בית כנסת בטקסס; בתום 12 שעות - בני ערובה שוחררו, החוטף חוסל

לכתבה המלאה
הפגנה בדרישה לשחרורה של ד"ר עאפיה סדיקי – קראצ'י, פקיסטן, מרץ 2011. AP
הפגנות בפקיסטן בדרישות לשחרורה של סדיקי/AP

בחקירתה ב-FBI אמרה כי "מדובר בציוד למסע ציד". בעלה הראשון סיפר אחרי שהתגרש ממנה כי היא "נעשתה קיצונית מדי", והעיד כיצד התקרבה לפעילי ג'יהאד. בעלה השני הוא אחיינו של אדריכל הפיגועים במגדלי התאומים, חאלד שייח מוחמד.

היא למדה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, וקיבלה דוקטורט במדעי המוח מאוניברסיטת ברנדייס. ב-2003 היא כבר הופיעה ברשימת עשרת המבוקשים של ה-FBI. ב-2008 היא נעצרה באפגניסטן, כשעל גופה נתרן ציאניד, ומסמכים המפרטים הוראות להכנת נשק כימי ו"פצצות מלוכלכות", כמו גם מדריך להפצת אבולה.

במהלך משפטה, היא דרשה מחבר המושבעים לבצע בדיקות DNA כדי להוכיח שהם אינם יהודים והיא גם שלחה מהכלא מכתבים אנטישמיים לנשיא לשעבר ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully