וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע עסקת הטיעון: הממשלה לא תצביע היום על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 8:38

ההצעה לא תעלה בישיבת הממשלה היום, בניגוד להודעתם של שר הביטחון ושר החוץ. הנימוק לכך הוא כי בשל לוחות הזמנים, לא יתאפשר מספיק זמן לשרים לעיין בהצעה. בשבוע הקרוב אמורה להיחתם עסקת רכש ביטחוני עם גרמניה, ובנט ביקש לוודא שההצעה לא תפגע בה

בווידאו: גנץ מגיש לממשלה את ההצעה לוועדת חקירה לפרשת הצוללות/צילום: משרד הביטחון

הממשלה לא תצביע היום (ראשון) על ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות, למרות הודעת שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שההצעה תאושר כבר השבוע. גורמים בלשכת שר הביטחון אומרים שההחלטה תעלה בשבוע הבא.

ראש הממשלה נפתלי בנט נתן בימים האחרונים אור ירוק לקידום ההצעה, אותה גנץ הגיש כבר בסוף אוקטובר, אחרי חודשים של עיכובים, ברקע הדיווחים על מגעים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. עם זאת, בסופו של דבר, ההצעה לא תעלה בישיבת הממשלה היום, בנימוק של לוחות זמנים, ושלא יתאפשר מספיק זמן לשרים לעיין בהצעה.

בנוסף, בשבוע הקרוב אמורה להיחתם עסקת רכש ביטחוני עם גרמניה, וראש הממשלה ביקש לוודא שאישור ההצעה לא תפגע בחתימה על העסקה. בלשכת שר הביטחון אמרו שאין בעיה בהעלאת ההצעה מאחר והיא כבר פורסמה בתקשורת, ורצו בכל זאת להביא את ההצעה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה. אך בסופו של דבר במזכירות הממשלה החליטו לא להוסיף את ההחלטה לסדר היום בנימוק שלא ניתן מספיק זמן לשרים לעיין בחומרי ההחלטה.

שר הביטחון, בני גנץ במהלך נאומו בכנס הרצליה 23 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
ההצעה תידחה. גנץ/פלאש 90, אבשלום ששוני

גנץ מנסה לקדם מהשבוע הראשון להקמת הממשלה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית, אך במשך חודשים ארוכים המהלך התעכב נוכח ההתנגדות של "ימינה" ובנט.

במהלך תקופה זו אנשי התנועה לאיכות השלטון, מלוויים בקבוצת בכירים ביטחוניים לשעבר, קיימו פגישות רבות עם בכירים בממשלה, בהן גם שר המשפטים גדעון סער וראש הממשלה בנט, בניסיון לקדם את החקירה ולמוסס את ההתנגדויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully