וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר ביום ראשון הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 18:36

המהלך, אותו מקדם שר הביטחון גנץ בתמיכת שר החוץ לפיד, מתאפשר לאחר שראש הממשלה בנט הסיר את התנגדותו. בשבוע הבא צפוי להיחתם הסכם צוללות עם ממשלת גרמניה. לפי גורמים בממשלה, בממשלה רצו להשלים את העסקה ורק לאחר מכן לקדם את ועדת החקירה. גנץ: "צורך לאומי"

בווידאו: הקמת ועדת חקירה לצוללות תעלה לאישור הממשלה ביום ראשון/צילום: תקשורת שר הביטחון

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. זאת, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הסיר את התנגדותו לקידום ההצעה על ועדת החקירה, שאותה מקדם שר הביטחון בני גנץ בתמיכת ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

בנט החליט לתת אור ירוק להעלאת ההצעה להקמת ועדת החקירה לצוללות אך טרם החליט כיצד יצביע על ההצעה ביום ראשון. בנט הסכים שההצעה תעלה כל עוד היא לא תפגע באישור העסקה הביטחונית עם הגרמנים הצפויה בשבוע הבא, ובמשרד הביטחון אמרו לו שההצעה לא צפויה להשפיע על העסקה, לכן הוחלט להעלות את ההצעה כבר בישיבת הממשלה השבועית ולא לחכות לשבוע הבא.

גנץ מסר כי "הקמת ועדת החקירה היא מהלך הכרחי לשמירה על ביטחון ישראל. מדובר בצורך לאומי", הדגיש והודה לבנט, ללפיד ולסער. לפיד אמר כי "הבטחנו לציבור הישראלי שלא נוותר על חקירת הפרשה - וקיימנו. פרשת הצוללות וכלי השיט, היא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות ישראל ונדרש להפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת, זו המחויבות שלנו כלפי חיילי צה"ל, כלפי אזרחי ישראל".

בליכוד תקפו את ההחלטה ומסרו: "בשעה שהממשלה הזאת מורידה את המדינה למצולות היא מנסה להסיט את תשומת הלב של הציבור במחזור של עוד חקירת סרק. הציבור רואה את הכישלון והממשלה הזאת תוחלף במהירות".

שר הביטחון, בני גנץ במהלך נאומו בכנס הרצליה 23 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
בני גנץ/פלאש 90, אבשלום ששוני

גנץ מנסה לקדם מהשבוע הראשון להקמת הממשלה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית, אך במשך חודשים ארוכים המהלך התעכב נוכח ההתנגדות של "ימינה" ובנט. במהלך תקופה זו אנשי התנועה לאיכות השלטון, מלוויים בקבוצת בכירים ביטחוניים לשעבר, קיימו פגישות רבות עם בכירים בממשלה, בהן גם שר המשפטים גדעון סער וראש הממשלה בנט, בניסיון לקדם את החקירה ולמוסס את ההתנגדויות.

עד היום, בנט נחשב למכשול האחרון, וכעת ההתנגדות שלו הוסרה. לפי גורמים בממשלה, בממשלה רצו להשלים את העסקה עם גרמניה ורק לאחר מכן לקדם את ועדת החקירה.

התנועה לאיכות השלטון והפורום הביטחוני בירכו על הפרסום: "הרגע לו חיכינו מתממש ובא. ועדה שתחקור את פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. פרשה שפגעה עמוקות בביטחון הלאומי ובקודש הקודשים של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully