וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט שוחח עם פוטין: "הדגיש את חשיבות העמידה הנחושה נגד תכנית הגרעין האיראנית"

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 16:10

ראש הממשלה ונשיא רוסיה דנו בנושאי הביטחון האזורי ועל אתגרים ביטחוניים בזירה העולמית. פוטין הזמין את בנט ורעייתו לביקור בסנט פטרסבורג. פגישתם הקודמת של השניים נערכה ב-22 באוקטובר, וגם אז שוחחו על בלימת תוכנית הגרעין האיראנית

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (חמישי) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בהודעה מטעם רה"מ, נכתב כי הוא הדגיש בפני פוטין "את חשיבות העמידה הנחושה כנגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין". בנוסף, בירך בנט את הנשיא פוטין לרגל השנה החדשה - שהזמין אותו ואת רעייתו לביקור בעיר סנט פטרסבורג.

השניים דנו בנושאי הביטחון האזורי ועל אתגרים ביטחוניים בזירה העולמית. הם סיכמו על "המשך שיתוף פעולה הדוק במרחב". בהמשך השיחה, פוטין הזמין את בנט ורעייתו לביקור ברוסיה - וזה השיב בחיוב.

אתמול נחשפה רשת איראנית, שניסתה לגייס ישראלים לרגל לטובתם. חמישה ישראלים הואשמו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני.

פגישת פוטין - בנט במעונו בסוצ'י 22 באוקטבור 2021. רויטרס
"שיתוף פעולה הדוק במרחב". בנט ופוטין/רויטרס

אחרי הפגישה, מסר הקרמלין כי "לבקשת ראש הממשלה בנט, הנשיא פוטין עדכן על המגעים של רוסיה עם ארה"ב ועם מדינות ברית נאט"ו כדי לפתור את המשבר מול אוקראינה. פוטין ובנט דנו גם במצב בסוריה, בסוגיית הגרעין האיראני ובתהליך השלום במזרח התיכון".

פגישתם הקודמת של השניים נערכה ב-22 באוקטובר בסוצ'י. שר השיכון זאב אלקין, שהתלווה לבנט ותרגם את המנהיגים אחד לשני, מסר כי השניים סיכמו על המשך ההבנות בין שתי המדינות בנוגע לפעילות חיל האוויר בסוריה, והעיד כי הפגישה הייתה "חמה ואינטימית".

אלקין ציין כי חלק גדול מהפגישה עסק בנושאים האסטרטגיים כמו בלימת תוכנית הגרעין האיראנית. "דנו לעומק במצב של תוכנית הגרעין האיראנית ובמצב בסוריה. הדגשנו את הצורך בשימור מדיניות התיאום הקיימת עם רוסיה לגבי הפעילות הצבאית בסוריה", אמר. לדבריו, הנושא המרכזי בפגישה היה יצירת המשכיות של היחסים הטובים בין ישראל לרוסיה, כפי שהיו בזמן הממשלה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully