וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באגוז: איתמר התחתן רק לפני שנתיים, אופק היה אהוב על חייליו

איתמר, בן 26 מבני ראם שירת בחטיבת גולני והתחתן לפני כשנתיים; "עתידו בצבא היה לפניו", סיפר חברו. אופק, בן 28 מגן יבנה, היה אמור להתחתן בחודשים הקרובים. השניים יצאו לפטרול כדי לבדוק אם נשאר ציוד מאחור - ופתח באש לעבר דמות חשודה, שהתבררה כקצין אחר

בווידאו: משפחה וחברים סופדים להרוגים בתאונת הירי בבבקעה, הרמטכ"ל מתייחס לאירוע/צילום: יניר יגנה ודו"צ

רב סרן איתמר אלחרר, בן 26 מבני ראם, ורב סרן אופק אהרון, בן 28 מגן יבנה, נהרגו אמש (רביעי) בתאונת הירי הקטלנית בבקעת הירדן, שנגרמה בשל טעות בזיהוי של קצין אחר. הלוויתו של איתמר תצא מביתו שבבני רא"ם בשעה 13:45, והיא תתקיים בבית העלמין שבמועצה האזורית נחל שורק.

איתמר, תושב המושב בני ראם שבמועצה אזורית נחל שורק בשפלה, בן 26 במותו, שירת בחטיבת גולני. ב-2019 קיבל דרגת סרן ומונה למפקד פלגה ביחידת אגוז המובחרת. במותו שירת בדרגת רב סרן. לפני כשנתיים התחתן.

"ילד מדהים ותותח שעתידו בצבא היה לגמרי לפניו", סיפר דניאל טרבלסי, חברו של איתמר, שהדריך אותו בנעוריו. "צנוע מאוד, ממש נחבא אל הכלים, אבל יחד עם זאת פעיל מאוד, הגיע תמיד לכל פעילות והתנדב בכל פעם שהיה צריך".

דניאל הדריך את איתמר בקייטנה שהקים. "הוא היה בכיתה ח' וכבר עבד כמו מטורף בשביל תרומות", אמר. "שנה אחר כך הוא שיגע את אבא שלו ודאג להביא תרומת אוכל ענקית, בתנאי שאף אחד לא ידע שזה הוא. כמובן שתוך שנייה וחצי כולם ידעו".

"תמיד בטיולי נוער הוא דאג להכל, היה ממש יד ימיני והיה מוטרד שהכל דופק", המשיך לספר דניאל. "אני תמיד צחקתי עליו שהוא יהיה רס"פ גדול. טעיתי בענק. הוא נהיה קצין ומנהיג גדול והכל בשקט, בצניעות בלתי נתפסת".

איתמר אלחרר. ללא, דובר צה"ל
"ילד מדהים ותותח". איתמר אלחרר/דובר צה"ל, ללא

דניאל נזכר שבאחד הטיולים שעשו יחד, ישנו עם חבריהם במועדון סמוך לבית הוריו - שם הייתה המקלחת היחידה. "איתמר, ילד בן 16, אחרי יום עם נסיעה ארוכה וטיול, כשהוא מסריח ועייף, חיכה עד שכולם יסיימו, נשאר בבית של ההורים שלי ודאג שהכל חזר למקום, שטף לאמא שלי את הבית ורק אז הלך חזרה למועדון", שחזר. "איזה ילד בן 16 בטיול בקיץ יעשה את זה היום?".

אשר אילוז, חברו הטוב של איתמר, אמר כי הוא היה "אדם משכמו ומעלה, כיבד כל אדם. מפקד גדול, אהוב, כולם העריצו אותו. אבידה גדולה. אנחנו חברים טובים כבר שנים", סיפר. "היה לו שירות צבאי מפואר, למדתי ממנו הרבה. הוא חלם להגיע לגולני, אדם ערכי".

שלומי אלחרר, בן דודו של איתמר, סיפר כי הוא היה "אדם מאוד מיוחד, את הדברים הטובים תשמעו מהחיילים שלו, הוא דאג להם כל הזמן. החיילים שפגשתי גרמו לי להיות גאה שאני בן דודו. מאוד מוערך, שמעתי שבצבא כולם רצו אותו איתם". לפני שנה וחצי, לאחר הסגר הראשון, איתמר התחתן. "בחתונה שלו היו מגבלות וזאת הייתה החתונה הכי טובה שהייתי בה, כולם שמחו בשבילו", סיפר שלומי. "זה אובדן גדול לכולנו וכבר מתגעגעים, כולם שבורים. לאיתמר הייתה תחושת שליחות לצבא".

שי רייכנר, ראש המועצה, כתב כי "בלב כבד אנו פותחים את הבוקר בבשורת איוב". הוא ספד לאיתמר ותיאר אותו כ"אדם ערכי, חייכן וצנוע שערכיו ואהבתו הגדולה לארץ ולאדם הם אלו שאפיינו את חייו ודרכו". הוא מסר את תנחומיו למשפחת אלחרר: "אין מילים להביע את ההלם והכאב, אני וכל קהילת נחל שורק כואבים איתכם את האסון הנורא ומשתתפים בצערכם הבלתי נתפס".

"המשפחה בשעה מוקדמת של הלילה התבשרה שאיתמר כבר לא יחזור", סיפר ראש המועצה. "ליווינו את המשפחה משעת ההודעה. הקהילה והמועצה עוטפים את המשפחה ומחבקים אותה. מדובר במשפחה מחוברת ומוכרת, מאוד טובה, איתמר היה פעיל בנוער של המועצה, מטובי בנינו". איתמר גר בתקופה האחרונה בפתח תקווה עם אשתו - אחות של ראש אולפנת הדר גנים.

רס"ן אופק אהרון ז"ל. דובר צה"ל
"מלח הארץ, אוהב אדם". אופק אהרון/דובר צה"ל
רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל. 13 בינואר 2022. דני לחמני, אתר רשמי
"קצין ומנהיג גדול". איתמר אלחרר/אתר רשמי, דני לחמני
בווידאו: תיעוד של רסן איתמר אלחרר, שנהרג בתאונת הירי בבקעה, מזניק את חייליו/צילום: צאפ מגזין בטלגרם

אופק היה אמור להתחתן בחודשים הקרובים. תושבת המועצה גן יבנה, שם גדל, שמכירה אותו מילדות, סיפרה כי הוא היה "ילד גאון, חכם, חרוץ, מלא בשמחת חיים. היה לו לב ענק. תמיד היה שפיץ". היא המשיכה ואמרה כי הוא היה "מלח הארץ, אוהב אדם, אוהב לטייל. כולם מספידים אותו. הוא היה אדם קטן כמו נפוליאון - וענק כמוהו". בבית הספר אורט רבין הקימו לזכרו עמדת הנצחה, שם הניחו ספר עם תמונות שלו, פרחים ונרות נשמה.

א' שירת עם אופק בגולני, והכיר אותו לראשונה בקורס הקומנדו של החטיבה. "כבר מההיכרות הראשונית עמו הבנתי שמדובר באדם יוצא דופן - כריזמטי, נבון, נחוש ושקול, כזה שאהבת פקודיו עומדת בראש מעייניו, כל ה'חומרים' הנכונים למפקד קרבי בצה"ל", סיפר. "כקצין צעיר הוא כבר ידע שהשליחות שלו היא לשרת בצבא ההגנה לישראל וסימן לעצמו יעד - להיות מפקד גדוד בגולני".

לדבריו, אופק תמיד סיפר לו "בלהט וברגש" על חוויות הפיקוד שלו, ואיך "הדאגה לאנשים שתחתיו הובילה אותו מהשנייה שפקח את עיניו בבוקר ועד שעצם אותן כשנכנס לישון, אם בכלל". הוא סיכם ואמר כי "אזכור את אופק עד נשימתי האחרונה, עם ישראל איבד אבידה ענקית".

ליאור סדן, גיסו של אופק מצד אחותו, אמר שהוא "בחור פטריוט שאהב את המדינה ללא גבולות, תכנן את חייו בקפידה, אהב את הצבא מאוד. אנחנו המומים", סיפר. "קצין העיר דפק לנו בדלת בשלוש וחצי לפנות בוקר".

אופק הותיר אחריו הורים, שתי אחיות וארוסה. אלי אביו מתגורר בבת ים, ואורית אמו גרה בגן יבנה - שם המשפחה ממוקמת ב-20 השנים האחרונות. "אופק היה מנתב את חייו בין גן יבנה לבת ים, עושה הכל בשביל שגם לאמא יהיה מספיק זמן ממנו וגם לאבא וגם לארוסה הכואבת", סיפר ליאור. "את כל חייו נתן לצבא, כשהיו צריכים אותו הוא תמיד היה שם. היה אמור להמשיך להתקדם במסגרת הצבאית, אני יודע שהוא רצה להיות סמג"ד, רצה להתקדם".

"החתונה הייתה מתוכננת, הכל היה סגור ברמה של השמלה לכלה", אמר גיסו. "אופק בחור כזה - הכל אצלו מתוכנן בקפידה ומראש. הוא לא משאיר מקום לטעויות, ובסוף הבחור הולך בטעות אנוש כזו... פשוט הלם".

איתמר אלחרר, שנהרג בתאונת הירי בבקעת הירדן, ואשתו. דני לחמי, אתר רשמי
התחתן לפני כשנתיים. איתמר ואשתו/אתר רשמי, דני לחמי

התקרית אירעה בזמן שהשניים יצאו לסיור לאיתור אמצעים לראיית לילה שנגנבו לילה לפני כן מהבסיס בו שהו. במקביל, מפקד צוות אחר מיחידתם ביצע גם הוא פטרול מאותה סיבה. הוא זוהה בידי השניים כחשוד, והם ביצעו איגוף ללכידתו. הקצין, שלא ידע במי מדובר, חש מאוים, פתח לעברם באש - והרג את שניהם. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, צפוי למנות צוות מומחים בראשות קצין בכיר כדי לתחקור התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully