וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההתפרעויות בעקבות הנטיעות: במשטרה ובמג"ב מעלים כוננות בנגב

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 6:28

לאחר ערב סוער, שבמהלכו הונחו אבנים על מסילת הרכבת, רכב הועלה באש ו-2 שוטרים נפצעו קל -מפקדי הכוחות הונחו למפות את מוקדי החיכוך, להיות מוכנים לפעולה ולוודא שיש מספיק אמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, דריכות בקואליציה בעקבות הודעת רע"ם כי תחרים את ההצבעות בכנסת

בווידאו: התפרעויות בשגב שלום עקב הנטיעות בנגב/שימוש לפי "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים"

במשטרה ובמג"ב נמצאים הבוקר (רביעי) בכוננות לאחר ערב של התפרעויות בנגב בעקבות הנטיעות של קק"ל באזור. מפקדי כוחות במרחב נגב הונחו בין היתר למפות את מוקדי החיכוך האפשריים ולוודא שקיימים מספיק אמצעים לפיזור הפגנות ומיגון לשוטרים.

במקביל, קיימת הבוקר דריכות בקואליציה בעקבות הודעת רע"ם אתמול כי תחרים את ההצבעות היום בכנסת. בעקבות ההודעה, בקואליציה ביטלו את הקיזוזים עם האופוזיציה, ובליכוד ינסו להביך את הקואליציה עם הפסדים בהצבעות על חקיקה פרטית. אמש, קרא לפיד לעצור את הנטיעות בנגב "להיערכות מחדש", ומנגד נתניהו תקף ואמר כי "איש לא יעצור את הנטיעות בארץ ישראל".

יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס הגיב על דברי נתניהו: "'אבו יאיר', לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר בשלושת היישובים בנגב, וגם נענית לבקשתי באחת הישיבות בבלפור לדחות את הפינוי של המשפחות הפלסטיניות מבתיהם בשייח ג'ראח. ח"כ נתניהו, תנשום, תפנים ואולי תתקדם".

התפרעויות בנגב ברקע המתיחות סביב הנטיעות בנגב 11 בינואר 2022. פאנט
הרכב שעלה באש, אמש/פאנט

במהלך ההתפרעויות אמש, שני שוטרים נפצעו באורח קל בשני מוקדים בנגב. באחד האירועים רכבת נוסעים בלמה בסמוך לצומת גורל לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. במקביל, בכביש 25 סמוך לנבטים התקבל דיווח אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. מהמשטרה נמסר כי לרכב הפרטי נגרם נזק.

לאחר המהומות שר החוץ לפיד קרא להפסקת הנטיעות, כמו שעשתה ממשלת נתניהו ב-2020. "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד", אמר. "מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור". הוא הוסיף כי זו מחויבותה של ממשלת השינוי לפתור את "בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב", וקרא לפוליטיקאים מכל הצדדים "להרגיע במקום ללבות את האש". בנוסף, גינה את האלימות בשטח וגיבה את פעילות המשטרה "להחזרת הסדר הציבורי".

יחידת יואב של המשטרה  בפעילות בנגב, 19 באוקטובר 2021. שי מכלוף
הונחו למפות את מוקדי החיכוך האפשריים. פעילות המשטרה בנגב, אוקטובר/שי מכלוף

גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב למהומות ואמר: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מיד את ההסתה של רע"ם, שותפתו הבכירה לממשלה".

מעט לפני כן בשעות צוהריים הגיעו חברי סיעת הליכוד לנטיעות כמפגן מחאה נגד הממשלה. הח"כים סיירו בשטח ואל מול המצלמות עזרו בחלק מהנטיעות של קק"ל, זאת למרות שעצירת הנטיעות בפעם האחרונה הייתה בתקופת ממשלת נתניהו-גנץ, אז עמיר פרץ כיהן כשר ובאחריותו הייתה מינהלת הבדואים שהפעילה לחץ גדול לעצירת הנטיעות, לחץ שלבסוף עשה את שלו. כעת, הוחלט להמשיך בנטיעות, וההחלטה עוררה משבר קואליציוני מול רע"ם.

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully