וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: אלה יהיו שבועות קשים, נגיע לכמה מיליוני נדבקים בקורונה

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 19:12

רה"מ הזהיר מהתחלואה עקב התפשטות האומיקרון אך הבהיר כי מדיניות הממשלה לא תומכת בסגרים. "אין מקום לפאניקה או להיסטריה, הצונאמי בא ועובר. נשמור על מי שצריך". נוסף על כך, תקף בחריפות את נתניהו: "מכרסם את אמון הציבור באנטיגן, התנהגות חסרת אחריות ולא פטריוטית"

בווידאו: ראש הממשלה מתריע שנגיע למיליוני נדבקים בקורונה, מבהיר שאין מקום לפאניקה ומגיב לביקורת של נתניהו/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שלישי) כי "נגיע בישראל לכמה מיליוני נדבקים". זאת, במהלך הצהרה שמסר מהקריה בת"א, על דרכי ההתמודדות של הממשלה עם התפשטות זן האומיקרון והעלייה במספרי המאומתים והמבודדים.

תחילה בנט ביקר את דרך הסיקור של התקשורת את התפשטות המגיפה ואמר: "באולפנים שמשדרים עכשיו היסטריה מוחלטת אמרו לפני כמה שבועות שאני היסטרי". ראש הממשלה טען כי הוא רוצה לשמור על שלושה עקרונות במאבק בנגיף. "האחד זה שהמשק יהיה פתוח ככל שניתן ושהכלכלה תמשיך לתפקד. הדבר השני זה שאנחנו מגינים על הפגיעים ביותר. והדבר השלישי זה שאנחנו שומרים על הילדים".

על נושא הבדיקות והתורים הארוכים אמר ראש הממשלה כי אנחנו משיאני הבדיקות בעולם. "התורים ארוכים אבל הם יתקצרו. אני אישית שונא לעמוד בתור, אבל התאמנו את הבדיקות לעומס במעבדות, ובקרוב יהיו עוד הקלות. מי שלא חייב לגשת ל-PCR - לא לגשת, אנחנו רוצים אותם בשביל המבוגרים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 בינואר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
תקף את נתניהו. בנט במסיבת עיתונאים בלשכת ראש הממשלה, הערב/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

"אני לא רוצה שאנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם", אמר בנט על העסקים שנפגעו. "קל לסגור עסק, קשה להקים מחדש. את העסקים הנטושים של הגלים הראשונים אנחנו זוכרים. אבל אנחנו לא נשאיר את האזרחים להתמודד לבד. המדינה נכנסת אתכם מתחת לאלונקה. לבידודים יש גם מחיר כלכלי לכן כל עובדי המשק יקבלו שכר החל מיום הבידוד הראשון".

בעניין האפשרות של סגר אמר בנט כי "סגר לא עוזר, בהולנד הטילו סגר ויש זינוק בתחלואה. אני לא הולך לכיוון סגר, אני הולך בכיוון הנוכחי. הכי קל קי ללחוץ על כפתור הסגר, אבל זה לא עובד. לא עושים דברים כדי להרגיש טוב, פועלים רציונלית. אנחנו הולכים לניהול של גל בלתי נמנע, אין מדינה חוץ מסין שיכולה להימנע מהגל, השאלה איך אתה מתנהל איתו".

בנט הוסיף כי הקיבלות בבתי החולים הוגדלה. הקצבנו קיבולת של 4,000 חולים קשים. לקחתי על זה ספייר מאוד גדול. לא חייבים לעשות כרגע ניתוח ברך, כל הדברים האלו נותנים לנו יכולת קליטה מוגברת".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 בינואר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
בנט/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

ראש הממשלה אמר כי "אנחנו מגנים על הפגיעים, על קבוצות הסיכון. שומרים הרמטית על בתי אבות. הבאנו תרופות ממרק ומפייזר יותר משאר העולם. כ-400 אלף מבוגרים התחסנו בחיסון רביעי. אין מדינה ששומרת על זקניה יותר מישראל. אנחנו צריכים להיות גאים בפן הערכי הזה".

בנט אמר כי המיעוט מבין הילדים הלא-מחוסנים "יחטוף את זה חזק. זה מדאיג אותי מאוד. אני מסתכל על הגרפים של המאושפזים בכל העולם והלב כואב. אני קורא להורים שעדיין לא חיסנו את ילדיהם - לכו לחסן אותם".

ראש הממשלה בנט התייחס להתבטאות של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לפיה בדיקות האנטיגן לא אמינות. "שום דבר שנתניהו יעשה כבר לא יפתיע אותי, הפעם זה חמור במיוחד. ראית סרטון שהוא מכרסם באמון הציבור באנטיגן. המעשה שהוא עשה חסר אחריות, הוא אנטי-פטריוטי. לשבש את אמון הציבור בזמן המערכה בכלי מרכזי. נתניהו פשוט התנהג בצורה בלתי אחראית, לחבל במאמצי הממשלה בזמן מערכה".

בנימין נתניהו, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מכרסם באמון הציבור". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

מהליכוד נמסר בתגובה: "נפתלי איבד שליטה על הקורונה, הפקיר את אזרחי ישראל לגורלם ושלח אותם לקנות על חשבונם בדיקות ביתיות שהמעבדות קבעו שאינן אמינות. לעומתו, אנחנו הבטחנו לישראל את החיסון הראשון, השני והשלישי ודאגנו לבדיקות pcr מדוייקות בחינם לכל אזרחי ישראל וללא תורים אינסופיים. נפתלי גם הפקיר את בעלי העסקים והעצמאים בעוד שאנו דאגנו לסיוע נדיב שהצילה את העסקים והעצמאים מפשיטת רגל והזניקה את כלכלת ישראל למרות משבר הקורונה. נפתלי - נכשלת, לך הביתה".

37,887 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה כחולים בקורונה

מוקדם יותר הכריז משרד הבריאות כי תקופת הבידוד לחולים מאומתים תקוצר לשבעה ימים בלבד, אם בשלושת הימים האחרונים לא מופיעים סימפטומים של המחלה. אם סימפטומים כאלו אכן מופיעים בפרק הזמן הזה - יידרשו החולים להשלים עשרה ימי בידוד, כפי שהיה עד כה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ביום חמישי הקרוב.

לפני כן פורסמו המלצות קבינט המומחים של משרד הבריאות, שהתכנס אמש. הקבינט המליץ שלא לסגור את בתי הספר למרות מספר הבידודים הגבוה - אך כן לאפשר למידה היברידית. עוד הומלץ להנחות מבוגרים בקבוצות הסיכון לצמצם לכמה שבועות את המפגשים למינימום, ולעבור לעבודה מרחוק (תוך מתן פיצויים).

בנוסף, המליצו המומחים להטיל למשך השבועות הקרובים הגבלה על התקהלויות נרחבות ולקבוע תו סגול לחללים סגורים מתוך תקווה לצמצם את היקפי התחלואה הקשה, אך סייגו זאת בכך שישנה אי-בהירות בנוגע ליעילות הצעד במצב הנוכחי.

המומחים מעריכים כי אין אפשרות לעצור את גל התחלואה הנוכחי, גם לא באמצעים דרסטיים. "הנחת עבודה סבירה הינה שהגל אינו בר עצירה, גם לא בעזרת צעדים מירביים, לרבות הכרזה על סגר. תיתכן האטה זמנית - אך לא עצירה", נכתב בסיכום הדיון.

עם זאת, המומחים ציינו כי מצטברות עדויות נוספות מהעולם על כך שזן האומיקרון אלים פחות מזני הקורונה הקודמים. "הנתונים מחו"ל ממשיכים להדגים אלימות מופחתת של אומיקרון מול דלתא בכל הנוגע לאשפוזים, ועוד יותר מכך - חולים קריטיים/מונשמים", נכתב. "אולם, במדינות שונות, למרות הירידה באלימות, היקף ההדבקות הגדול מייצר עומס כבד על מערכות הבריאות המקומית, אולם לא עד כדי קריסה".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 37,887 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה כחולים בקורונה, כששיעור הבדיקות החיוביות הוא 11.38%, ומקדם ההדבקה עלה ל-2.05. בצד אלה, נרשמה עלייה עקבית במספר החולים במצב קשה. הנתון גדל ביממה החולפת מ-223 ל-247, ובסך הכל בכמעט 50 בתוך יומיים. מספר המונשמים הוא 59. 8,271 בני אדם מתו לאחר שנדבקו בקורונה מאז פרוץ המגיפה בישראל.

לפי הנתונים, 148,503 בני אדם נמצאים בבידוד. רשות החירום הלאומית העריכה אמש כי 10% מכוח העבודה ייעדר היום מהמשק, כשהצפי לשבוע הבא הוא ש-30% ייאלצו להיעדר מעבודתם. עם זאת, על פי התחזית, לא צפוי מחסור משמעותי באספקת מוצרים חיוניים לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully