וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט התייצב לראשונה בפני ועדת החוץ והביטחון: "לא נהיה מחויבים להסכם עם איראן"

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 12:03

ראש הממשלה הופיע בפני הוועדה, אמר כי ישראל מתמודדת "יום ולילה" מול איראן ושלוחותיה והתייחס לשיחות בין המעצמות לטהראן. "הן מטרידות אותנו, אך אנו לא צד בהסכמים, אם ייחתמו - ונשמור על חופש הפעולה", אמר

בווידאו: רה"מ אומר בוועדת חוץ וביטחון כי ישראל אינה מחויבת להסכמי הגרעין עם איראן/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט התייצב היום (שני) לראשונה בפני ועדת החוץ והביטחון מאז תחילת כהונתו, ואמר כי "איראן היא ראש התמנון שמשגר לעברנו, לכל גבולותנו, יריבים, ואנחנו מתמודדים יום ולילה מול איראן וגרורותיה. אנחנו עושים שינוי למעבר לתפיסה של מתקפה רציפה ולא רק מגננה רציפה".

בנט הדגיש, ברקע שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות בווינה, כי ישראל אינה מחויבת להסכמים שיתגבשו בהם. "שיחות הגרעין בהחלט מטרידות אותנו", הוסיף בנט. "חשוב לי להבהיר - ישראל איננה צד להסכמים, ואיננה מחויבת למה שיירשם בהסכמים אם ייחתמו. ישראל תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא וללא מגבלות".

ראש הממשלה נפתלי בנט בועדת חוץ וביטחון של הכנסת, 10 בינואר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בוועדת חוץ וביטחון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ההערכה בישראל היא שגם איראן וגם המעצמות מעוניינות לחזור להסכם הגרעין מ-2015 וכי בסבירות גבוהה הדבר יקרה. אם עד לפני כמה שבועות ההערכה בישראל היתה שהאיראנים אינם רציניים ומשתמשים במו"מ בווינה כדי למשוך זמן כדי להתקדם בתכנית הגרעין, כעת ההערכה בירושלים היא שהאיראנים כן מעוניינים בהסכם.

ואולם, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר לבכירים ישראלים במהלך ביקורו בירושלים בחודש שעבר כי אם לא יושג הסכם עם איראן בשבועות הקרובים, וארצות הברית תגיע למסקנה שהאיראנים לא מנהלים מו"מ ברצינות, ממשל ביידן יעזוב את שולחן המו"מ.

עוד בוואלה!

אמצעי ההרתעה מול איראן: פרטים חדשים מהשיחות האסטרטגיות בין ישראל לארה"ב

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר אמר ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי מצב בו איראן והמעצמות ישיגו הסכם בשיחות הגרעין בווינה עדיף לישראל מאשר מצב בו השיחות ייכשלו ולא יושג הסכם כלל - כך לפי שני שרים שהשתתפו בישיבה. לדברי שני השרים, חליווה אמר כי חזרה להסכם הגרעין תגביר את הוודאות לגבי ההגבלות שקיימות על תכנית הגרעין של איראן, ושלא יהיו קיימות במידה ולא יהיה הסכם. חליווה הוסיף כי חזרה להסכם תקנה זמן נוסף עבור ישראל ותאפשר להיערך בצורה טובה יותר וללא לחץ לתרחישי הסלמה מול איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully