וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: פועלים לשיפור מירבי של ההסכם המתגבש בין איראן למעצמות

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 13:15

שר החוץ אמר כי ישראל מנהלת מגעים עם ארצות הברית ושאר המעצמות כדי להשפיע על הסכם הגרעין, על רקע חידוש השיחות בין הצדדים בווינה. "אנחנו לא נגד כל הסכם", הדגיש לפיד, והוסיף: "יש קשב בעולם לעמדה הישראלית"

שר החוץ יאיר לפיד אמר היום (שני) בתדרוך לכתבים, על רקע חידוש המו"מ עם איראן בווינה השבוע, כי ישראל מקיימת מגעים עם ארצות הברית ושאר המעצמות כדי להשפיע על נוסח ההסכם המתגבש ולוודא שיהיה טוב ככל האפשר. "אנחנו לא נגד כל הסכם", אמר לפיד. "אנחנו נמצאים ליד שולחן הדיונים עם המעצמות ומקיימים דיונים על מה זה הסכם טוב. יש קשב בעולם לעמדה הישראלית".

ביום ראשון בלילה התקיימה שיחת טלפון בין השליח האמריקני לשיחות עם איראן רוב מאלי לבין ראש האגף האסטרטגי במשרד החוץ יוש זרקא כדי לתאם עמדות לקראת סבב השיחות בווינה. ההערכה בישראל היא שגם איראן וגם המעצמות מעוניינות לחזור להסכם הגרעין מ-2015 וכי בסבירות גבוהה הדבר אכן יקרה.

לפיד אמר בתדרוך כי בזכות הלחץ של ישראל העולם מתייחס לנושא האיראני ברצינות רבה יותר. "אנחנו עכשיו במלחמת חפירות להשיג הישגים קטנים לשיפור ההסכם", אמר לפיד.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נואמו בישיבת סייעתו בכנסת 8 בנובמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"לא נגד כל הסכם". לפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

במו"מ שהתקיים בחודש שעבר, הצוות האיראני הציג עמדות קיצוניות מבעבר והעלה דרישות חדשות מעבר לטיוטת ההסכם שכבר הושגה בין הצדדים בחודש יוני השנה, לפני הבחירות לנשיאות איראן. בשיחות שהתקיימו, האיראנים נסוגו מחלק מדרישותיהם והסכימו לחזור לנהל מו"מ על בסיס ההבנות מחודש יוני.

לפני כשבועיים, במהלך ביקור בישראל, לפי בכירים ישראלים, שרטט היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שלושה תרחישים לשבועות הקרובים: חזרה להסכם הגרעין מ-2015 - תרחיש שלגביו סאליבן נשמע סקפטי; הסכם ביניים על בסיס הקפאת העשרת האורניום האיראנית לרמה של 60% בתמורה להקלה בסנקציות, כדי לבלום את ההתקדמות האיראנית למעמד של מדינת סף; או פיצוץ במסלול הדיפלומטי והטלת סנקציות נוספות על איראן מצד ארצות הברית והמעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully