וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי משרד הבריאות המליצו על קיצור הבידוד למאומתים לנגיף הקורונה

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 20:12

כפי שפורסם בוואלה!, הצוות לטיפול במגפות המליץ על קיצור הבידוד למאומתים לנגיף הקורונה לשבוע - במקום 10 ימים כפי שנהוג כיום. בנוסף, הומלץ כי החיסון הרביעי לא יורחב לעובדים חיוניים, כמו שוטרים וחיילים. ההחלטות יובאו לאישור מנכ"ל משרד הבריאות

בווידאו: משרד הבריאות ממליץ לבצע בדיקות אנטיגן 3 ימים אחרי החשיפה/צילום: משרד הבריאות

הצט"ם (הצוות לטיפול במגיפות) המליץ היום (שני) על קיצור הבידוד למאומתים לנגיף הקורונה לשבוע - במקום 10 ימים, כפי שנהוג כיום לפי הנחיות משרד הבריאות. בנוסף, הומלץ כי החיסון הרביעי לא יורחב לעובדים חיוניים, כמו שוטרים וחיילים. ההחלטות יובאו לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

צוות המומחים דן אתמול בקיצור ימי הבידוד, אולם מסיבה טכנית ההצבעה עליו נדחתה. בדיון עלה כי רוב החברים בפורום תומכים במהלך. לצורך הדיון ערכו שירותי בריאות הציבור והמעבדה הארצית לנגיפים מחקר שצפוי להסתיים באמצע השבוע.

הצט"ם הרחיב כי המחלה מידבקת בעיקר בימיה הראשונים, ועל כן יש לקצר את הבידודים לשבעה ימים, בדגש על אפשור המשך פעילות המשק, ועל מדיניות אחידה ומובנת לכלל הציבור.

לפי הנתונים שהוצגו לצוות המומחים, מספר החולים הקשים הוכפל בשבוע החולף, ומספר החולים הקשים - הוכפל פי שלושה. מבין החולים, רבים מחוסנים ומעל גיל 60, ו-90% מהם אובחנו באומיקרון. רוב חברי הצוות סברו כי בשל חוסר הביסוס המדעי וירידת יעילות החיסון מול האומיקרון, אין להרחיב כרגע את מבצע החיסון הרביעי לצעירים מתחת לגיל 60.

מוקדם יותר היום, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר כי "למדנו ממדינות אחרות שגל האומיקרון קצר יותר מהדלתא - מעריך שבין שלושה עד חמישה שבועות". הוא הוסיף כי "אנחנו מעריכים שלא מעט אנשים יידבקו, לכן אנחנו בוחנים אפשרות לקיצור הבידוד למאומתים וגם בחינת ביטול הבידוד לעובדים חיוניים לא תסמינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully