וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייזר: נציג חיסון ייעודי נגד זן האומיקרון בתוך חודשיים

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 18:25

אלברט בורלא אמר לרשת CNBC כי החברה כבר החלה לייצר מנות של החיסון הייעודי בשל הביקוש הגבוה לכך וההתפשטות המהירה של הזן החדש של הנגיף ברחבי העולם. "אנחנו מקווים שנשיג משהו שיאפשר הגנה הרבה הרבה יותר טובה מפני הדבקות"

בווידאו: בנט מעדכן בבית החולים שיבא על תוצאות המחקר בחיסון הרביעי/מערכת וואלה!

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר היום (שני) כי החברה תציג במרץ חיסון ייעודי נגד זן האומיקרון של נגיף הקורונה. בשיחה עם רשת CNBC אמר בורלא כי החברה כבר החלה לייצר מנות של החיסון. גם נציגי חברת מודרנה הודיעו כי הם עובדים על חיסון מותאם לזן האומיקרון.

בורלא הודה כי למרות שכמה מדינות ביקשו חיסון לזן החדש בהקדם האפשרי, עדיין לא ברור שהוא נחוץ ובאיזה אופן יש להשתמש בו. הוא הבהיר כי כי מטרת החוקרים היא לייצר חיסון יעיל בהרבה במניעת הדבקה בזן החדש של הנגיף, וכי החיסון שואף להתמודד גם עם וריאנטים נוספים של קורונה.

ד"ר אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר 19 בפברואר 20201. רויטרס
עובדים על חיסון מותאם. בורלא/רויטרס

"אנחנו מקווים שנשיג משהו שיאפשר הגנה הרבה הרבה יותר טובה מפני הדבקות, כי ההגנה שקיימת כרגע מפני אשפוז ומחלה קשה נראית סבירה בשלב זה עם החיסונים הקיימים, כל עוד יש לך את המנה השלישית, נניח", אמר.

חברות פייזר וביונטק הודיעו לפני כחודש כי שלוש מנות חיסון נגד נגיף הקורונה הראו יעילות בנטרול השפעת זן אומיקרון. שתי החברות ציינו בהצהרה כי הזן החדש מחליש משמעותית את החיסוניות של שתי המנות הראשונות, אולם המנה השלישית מגדילה את הנוגדנים פי 25.

שתי החברות איששו למעשה את המחקר של מכון דרום אפריקני, שפורסם יום קודם לכן והעלה כי האומיקרון יכול להתחמק חלקית מההגנה של החיסון. מתוצאות מחקר שערך המכון עולה כי חשיפה לזן החדש מפחיתה פי 40 את כמות הנוגדים לקורונה בדם של אדם שהתחסן רק בשתי מנות חיסון של חברת פייזר.

עוד בוואלה!

הרעה הבאה? וריאנט קורונה חדש זוהה בדרום צרפת

לכתבה המלאה

ישראל היא המדינה הראשונה שאישרה מתן מנה רביעית של חיסון של פייזר נגד הקורונה לאזרחים מעל גיל, כאלה הנמצאים בקבוצות סיכון ואנשי צוות רפואי. בורלא עצמו אמר בריאיון כי עדיין לא ברור אם יש בכך צורך, וכי החברה עורכת ניסויים כדי לבחון זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully