וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה מגיב לביקורות: "גם באנגליה בודקים דרך הלוע"

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 17:52

למרות הודעת ה-FDA שהמליץ לציבור שלא להיבדק דרך הגרון, הצהיר פרופ' זרקא כי נעשתה בדיקה דרך חברות הדיגום וכי יועבר סרטון הדגמה לציבור. על הטענות לחוסר מהימנות של בדיקות האנטיגן אמר הפרוייקטור כי במשרד הבריאות עורכים בדיקות בנושא, ובסיומן יתפרסמו הממצאים

פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר היום (שלישי) כי למרות הודעת ה-FDA שהמליץ לציבור שלא לבדוק את עצמו דרך הגרון, גם באנגליה הוחלט לקחת דיגום מהלוע. "בדקנו מול החברות השונות לבדוק שזה טוב. עידכנו את הספקים ונעביר סרטון שיסביר איך עושים את הבדיקה החדשה", אמר הפרוייקטור בתדרוך כתבים. זאת, לאחר שמוקדם יותר המליצו במשרד הבריאות לערוך את בדיקת האנטיגן דרך הגרון.

על ההמלצה לבצע את הבדיקה לאחר שלושה ימים מרגע החשיפה למאומת אמר פרופ' זרקא: "אם עושים את הבדיקה מיד עם המגע עם המאומת יש אפשרות שתצא שגויה, ולכן אנחנו ממליצים לעשות אותה אחרי 3 ימים. במהלך שלושת הימים הללו צריך לגלות אזרחות טובה ולא ללכת לאירועים המוניים או לפגוש קבוצות בסיכון. אם יש תסמינים - לערוך בדיקה מיד ולא לחכות. נתנו הוראה למפעילים של מתחמי האנטיגן לדגום גם מהנחיר וגם מהגרון".

פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
הפרוייקטור זרקא/ראובן קסטרו

על הטענות לחוסר מהימנות של בדיקות האנטיגן אמר זרקא כי במשרד הבריאות עורכים בדיקות, ובסיומן יתפרסמו הממצאים.

הפרוייקטור ציין כי בהמשך תיבחן הרחבת מערך בדיקות ה-PCR לאוכלוסיות נוספות. "כרגע הנחינו שבדיקות ה-PCR יהיו לקבוצות סיכון ומעל גיל 60, אנחנו במעקב אחרי תוצאות ואופן ביצוע הבדיקות. חשוב לנו לדעת תוך כמה זמן הנבדק מקבל את התוצאה, כשנעמוד בזמן סביר - נאפשר לאוכלוסיות נוספות להיבדק ב-PCR.

על משך גל האומיקרון ומדיניות הבידודים הוסיף זרקא: "למדנו ממדינות אחרות שגל האומיקרון קצר יותר מהדלתא - מעריך שבין שלושה עד חמישה שבועות. אנחנו מעריכים שלא מעט אנשים יידבקו, לכן אנחנו בוחנים אפשרות לקיצור הבידוד למאומתים וגם בחינת ביטול הבידוד לעובדים חיוניים לא תסמינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully