וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי העסקים עונים לליברמן: "יש כאן סגר בפועל, אנשים יאבדו הכול"

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 21:58

דבריו של שר האוצר לפיהם "אין סגר - אין מענק לכל אזרח", עוררו זעם בקרב כמה מבעלי העסקים, שטוענים כי ליברמן "מתעלם מהמצב בשטח אצל המסעדנים". לטענתם, מי שסגור זה רק ענף המסחר, ו"בינתיים אנו משלמים את כל ההוצאות שהיו עד כה כרגיל"

בווידאו: ליברמן לבעלי העסקים מבהיר כי אין סגר כללי - אין מענק לכל אזרח/מערכת וואלה!

בעלי עסקים כעסו הערב (ראשון) על דבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן, לפיהם לא תהיה עזרה לכלל העסקים, אלא "תהיה עזרה ממוקדת לעסקים שנפגעו עקב הקורונה." לדבריהם, "הפעם זה יהיה יותר גרוע מהסגר הראשון".

איש העסקים רוני אינסאז מבעלי רשת הנעליים "סקופ" סיפר לוואלה! על תחושותיו. "מענק לא מענק זה לא עוזר. יש הרבה אנשים שמאבדים את הבתים שלהם, הפעם זה יהיה יותר גרוע מהסגר הראשון שכל ההוצאות נמשכות, העובדים והארנונה, אנשים יאבדו את הכול".

"מה שצריך לעשות הוא מה שעשו בשאר הענפים", אמר אינסאז. "פתחו את האולמות אירועים, פתחו את הטיסות - שיפתחו גם את המחסר. מה שיש פה זה סגר חד משמעי לבעלי העסקים. הרי כל אולמות האירועים ומשחקי הכדורגל פתוחים. מי שסגור זה רק ענף המסחר, אז בבקשה שיבואו ויגידו שזה סגר רק למסחר, כי אין סגר בשום דבר אחר. ובינתיים אנו משלמים את כל ההוצאות שהיו עד כה כרגיל".

שר האוצר אביגדור ליברמן במסע"ת חשיפת רפורמת הגיל-הרך, כנסת, 5 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"סגר שקט". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד" אמר כי "שר האוצר מתייחס למשק במאקרו ומתעלם מהמצב בשטח במיקרו אצל המסעדנים. ככל שתחלואת הגל החמישי עולה והחלטת הממשלה להתיר חסמים מביאה להסתגרות לקוחות בבית".

"העדר עובדים עקב מחסור ועקב ריבוי בידודים מביא את המסעדות לעבוד באופן כמעט מלא במשלוחים. בזמן כזה ישנו 'סגר שקט' כך שהסתמכות על המשלוחים מייצרת עיוות כלכלי שכן עמלת השילוח שעומדת על כ-32% מביאה גוזלת את החלק הארי מהמחזור ושיכולה להביא להפסד".

התאגדות רשתות המסחר והאופנה קוראת לממשלה לכבד את הסיכום "שהגענו אליו עם בכירי המשרדים: הכלכלה, האוצר, הבריאות ומשרד ראש הממשלה. סיכמנו שהתו הירוק יבוטל ובמקומו יושת תו סגול מחמיר על המסחר בישראל. סיכומים והסכמות יש לכבד".

"בנוגע לדבריו של שר האוצר בנושא מתווה הפיצויים לעסקים, ברצוננו להדגיש שהיום אנו במצב של סגר הלכה למעשה מבלי להיות בסגר", טענו. "ברצוננו להזכיר לשר האוצר שבתקופת הסגרים הקודמים בעלי העסקים לא שילמו דמי שכירות והיום כן, לא דמי ניהול והיום כן, לא ארנונה לא חשמל והיום כן. העובדים שהו בחל"ת על חשבון המדינה והיום אנו משלמים את שכרם, כל זאת על רקע פגיעה קשה בפדיון היומי, קרוב ל-50% ירידה".

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
תו ירוק בקניון עופר/ראובן קסטרו

"כל עסק מסחרי בישראל מדמם מהרגע בו הוחלט על 'תו ירוק' על המסחר. המצב אף החמיר על רקע מספר המבודדים העצום והסנטימנט השלילי שנוצר כתוצאה מהפאניקה בה מצויים האזרחים שחלקם מדירים רגליהם ממתחמי המסחר".

"אנו קוראים לממשלת ישראל להפעיל את מנגנון החל"ת לעובדים על מנת להקל על העסקים כמו כן אנו דורשים שיגובש מתווה פיצוי הוגן לעסקים בישראל בהנחה שהפגיעה הקשה תימשך לאורך השבועות הקרובים".

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"מענק לא מענק זה לא עוזר"/ראובן קסטרו

לעומתם, לילי בן שלום, יו"ר ענף המסעדנים בהתאחדות המלאכה והתעשייה ובעלת מסעדת לילה בשוק הכרמל, מרוצה מהמהלך של שר האוצר, אולם יש לה ביקורת על התנהלות הממשלה: "שר האוצר לפחות נותן תקווה שהוא כן יפצה עסקים באופן נקודתי. עדיף ככה, יש לרשויות המיסים את כל הנתונים והם יכולים לקבוע מי נפגע. אם בעבר הממשלה הייתה עושה חיתוכים לפי ענפים, לא רק אולמות וקניונים, אז המצב היה הרבה יותר טוב. דבר עם בעלי מניות שבוכים שאין להם פרנסה, התרבות והפנאי הם הראשונים להיפגע מהאומקירון או מלחמה. שיכניסו את הברים למה מלונות כן וחיי לילה לא במה זה שונה?".

"אנשים רק רוצים לשרוד אף אחד לא חושב כרגע על להרוויח", אומרת בן שלום. "אני בעד סיוע ממוקד, אבל שישבו עם בעלי העסקים ושיביאו נתונים. הרי ערן יעקב, ראש רשות המיסים, התגאה שיש לו מערכת חדשה שבקליק אחד הוא יכול לשגר נתונים, אז בואו תלחצו Enter ותראו מה קורה עם עסקים. שיעשו שיעורי בית שיציגו גרפים, שפעם אחת יעשו משהו כמו שצריך. נקודתי אז קדימה, שיאספו נתונים כבר מעכשיו ושהממשלה הזאת תעבוד כמו עסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully