וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסבר של ליברמן לבעלי העסקים: "אין סגר - אין מענק לכל אזרח"

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 18:39

בתדרוך עיתונאים שערך, הסביר שר האוצר את מדיניות האוצר כלפי בעלי העסקים, לפיה לא יינתנו מענקים באופן גורף, חרף הבידודים ונתוני התחלואה הגבוהים. "אנשי עסקים מדברים על הפסדים - וראיתי שמשכו דיווידנדים". בהמשך הבהיר: "תהיה עזרה נקודתית למי שנפגע"

בווידאו: ליברמן לבעלי העסקים מבהיר כי אין סגר כללי - אין מענק לכל אזרח/מערכת וואלה!

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הערב (ראשון) בתדרוך לעיתונאים כי לא תהיה עזרה לכלל העסקים, אלא "תהיה עזרה ממוקדת לעסקים שנפגעו עקב הקורונה". ליברמן הוסיף כי "לא יהיה פה חלוקת מתנות לכל עבר. לא יהיה פה שוחד אלקטורלי". זאת, ברקע ביקורת שהשמיעו היום שרים בממשלה על היעדר הפיצויים.

"סיימנו את שנת 2021 אפילו במצב יותר טוב משנת 2019 שהיא שנת התפרצות הקורונה", אמר שר האוצר. "לגבי האומקירון כפי שאמרתי בעבר, אני לא מציע לא לזלזל ולא להיכנס להיסטריה אני חייבים להתייחס לכל דבר בכובד ראש אך באמת לא להיכנס לפאניקה".

תדרוך שר האוצר אביגדור ליברמן בתדרוך זום, 9 בינואר 2022. ללא, צילום מסך
ליברמן, היום/צילום מסך, ללא

"ראיתי התייחסות של כמה אנשי עסקים בשבוע האחרון לאירועים האחרונים לאובדן הלקוחות וההפסדים הכלכליים, לשמתי אותם אנשי עסקים בגלל שהם בעלי חברות שנסחרות בבורסה, אז אני יכול לבדוק את מצב הדוחות הרבעוניים שלהם לשנת 2021. ראיתי את הדיבדנבים שהם משכו ואני מאחל להם את אותם הצלחות גם בשנת 2022".

ליברמן הבהיר את כוונותיו לגבי בעלי העסקים: "מכיוון שאין סגר כללי גם אין מענק, אנחנו מאמינים שמי שיפגע צריך לעזור לו אך צריך להבין שרוב העסקים במצב במצוין. תהיה עזרה ממוקדת לעסקים שנפגעו עקב הקורונה, לא יהיה פה חלוקת מתנות לכל עבר לא יהיה פה שוחד אלקטורלי תפקידי כשר האוצר הוא לשמור על הקופה הציבורית. מי שזורע פאניקה היא רק התקשורת".

"נכון להיום יש שני מסלולים לסיוע, המסלול האחד הוא מחודש אוגוסט אנחנו מפעילים פיצוי למי שנכנס לבידוד. יתירה מכך, לפני שבועיים וחצי פרסמנו הצעת חוק לפיצוי גם לעצמאים שנכנסים לבידוד אני מקווה שאנחנו בשבוע שעבר נוכל להריץ את החוק בוועדת השרים לעניניי חקיקה. דבר נוסף, עד חודש פברואר הקרן והערבות מדינה מתחילה לעבוד".

במהלך ישיבת הממשלה היום נמתחה ביקורת על מדיניות משרד האוצר והיעדר הפיצויים, למרות ששר האוצר אביגדור ליברמן כלל לא נכח בישיבה שהתקיימה. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר ש"צריך לפצות אנשים שנמצאים בבידודים ארוכים וגם לפצות עסקים שהפעילות שלהם נפגעת מאוד עקב היעדרות עובדים ולקוחות". השרה ברביבאי אמרה שהיעדר הפיצויים גורם "ללחץ בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully