וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ בביקורת מרומזת על ליברמן: "לא יהיו הגבלות ללא פיצויים, נתעקש מול האוצר"

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 19:48

בצל הדיון על הגבלות החדשות, אומר שר הבריאות לוואלה! כי על הממשלה לפצות את בעלי העסקים וקובע "הגבלות יהיו חייבות לבוא לצד פיצויים". על סגירת השמיים שעומדת על הפרק, כפי שמציע בנט, הורוביץ אומר כי זהו "צעד חריג וצריך לפעול בשיקול דעת ולא בהיסטריה"

בנט: "הגל החמישי החל, המטרה - חיסון הילדים כמה שיותר מהר"/צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (שני) בריאיון לוואלה! כי לאור התפשטות וריאנט אומיקרון, שככל הנראה יביא איתו הגבלות נוספות, "צריכה להיות מדיניות לאומית, ואין לסגור ענפים או לעשות השבתות ללא פיצויים". הערב דנים ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות על בחינה של הגבלות נוספות.

ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות דנים הערב בבחינה של הטלת הגלבות חדשות. ההגבלות הנשקלות הן צמצום התקהלויות באירועים ובמופעי תרבות, חובת מסכות להתקהלויות בחוץ, תו ירוק בקניונים והידוק מתווה הכיתה הירוקה.

אתה חושב שלהתנהלות הממשלה וחוסר בדוגמה אישית יש השפעות על חוסר האמון הציבורי?

"לא חושב שהציבור מאבד אמון", אומר שר הבריאות. "הוא מכיר את הערך של החיסון ויודע איך יצאנו מהגלים הקודמים. הציבור במודעות מלאה, בסוף זו אחריות על כל אדם לשמור על בריאותו, בין אם בחיסון או בין אם בשמירת ההנחיות. בשלושת השבועות האחרונים ניסינו לבלום את התפשטות האומיקרון בארץ ובמובן הזה הרווחנו זמן. מצד שני, מבחינת חיסונים לא מספיק אנשים התחסנו בזמן הזה. אנחנו יכולים להסביר ולהנגיש את החיסונים, אבל אדם צריך לקחת אחריות על החיים שלו ושל המשפחה שלו".

שר הבריאות ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים, 12 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
יחסים מתוחים עם בנט. הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

מה השלב הבא בהגבלות?

"אנחנו דנים בכל מיני צעדים במטרה למנוע הדבקה ולעודד התחסנות, אין כרגע החלטות. מבחינתי יש כלל - אין לסגור ענפים או לעשות השבתות ללא פיצויים, הגבלות חייבות לבוא לצד פיצויים. אם נגרמת פגיעה בענף שלם - זה מחייב פיצוי. צריכה להיות מדיניות לאומית, כי ללא פיצויים אי אפשר ללכת לצעדים של פגיעות בפרנסה", הסביר הורביץ בביקורת מרומזת על שר האוצר אביגדור ליברמן המסרב לפי שעה לפצות את הענפים שייסגרו או יפגעו כתוצאה מהחלטות ממשלה.

"ההיערכות לגל הבא היא לא רק בהגבלות, אנחנו צריכים קודם כל לחזק את מערכת הבריאות שזקוקה לתגבור גם בתקציבים, כוח אדם ומשאבים לנוכח הגל המתקרב. הגל הזה ייצור עוד עומס על מערכת הבריאות ששחוקה אחרי שנתיים של קורונה. אנחנו יושבים על זה עם האוצר ומשרדי אחרים".

עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
סגירת השמיים הוא צעד חריג/אתר רשמי, פלאש 90

בגל הקודם ראש הממשלה ואתה הייתם מתואמים לגבי פתיחת המשק, בגל הנוכחי הוא תפס צד ניצי יותר. מאיפה נובע הפער?

"לא חושב שזו עמדה אחרת, ראש הממשלה ואני מתואמים גם אם יש חילוקי דעות. שנינו רוצים להאט את קצב ההדבקה ולקנות זמן כדי לעודד התחסנות". הורביץ מסביר את עמדתו ומספק הצצה ליחסים המתוחים לעיתים בינו לבין בנט: "אני חושב שצריך לעשות את הדברים בצורה מדודה ושקולה, לא נכון לעצור את השמיים באופן הרמטי - זה צעד חריג. ייתכן שיהיו עוד מדינות שייכנסו לרשימת המדינות האדומות, זה תלוי במדדים, אבל הכול בשיקול דעת ולא בהיסטריה".

בזמן שהממשלה מכניסה עוד ועוד מדינות לרשימת המדינות האסורות לטיסה, נראה שאין אכיפה על השבים ארצה. מדוע הפרצה בנתב"ג עדיין לא נסגרה וכ-8,000 חוזרים לא ביצעו בדיקה שנייה על פי התקנות החדשות וגם לא נקנסו על זה?

"לצערי", אומר הורוביץ, "רוב החוזרים מחו"ל לא עושים את הבדיקה הנוספת, אנחנו במצב הזה הרבה מאוד זמן - יש לנו בעיית אכיפה". הורביץ כועס על מפרי הבידוד וההוראות ואומר כי הרבה אנשים לא מקיימים את ההוראות, כולם צריכים לקחת אחריות אישית ואי אפשר לשים שוטר לכל אחד.

"חשוב להדגיש, גם בהיעדר עונשים וקנסות, אנחנו קוראים לאנשים לעשות את הדבר הנכון מבחינת ההתנהלות שלהם. אנחנו לא יכולים להמשיך את השגרה בלי לשים לב למסכה, שיהיה לה תפקיד מאוד דרמטי בגל הזה ושאר ההנחיות. גם אם אין שוטר מסביב, זה לא רק להימנע מקנס, אלא לשמור על הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully